Originally posted by re-load
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Team Re-loud Panda
Collapse
X
-
Originally posted by neptyr View PostJau, ble litt OT, men ekke sikker på Focus og dem, men det ser veldig likt på innmaten som resten av gjengen
Men det kan "bare" ha vært wooferene til Spl som focus hadde kopiert...?
Men NÅ er det back to topic...TEAM RE-LOUD
Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz
Comment
-
Originally posted by re-load View PostDynabel , Cactus , Adassa , Atomic kommer fra samme fabrikk ja.......
Men er ikke focus kopi av Spl Dynamics ???
Litt ot, men det får gå...
Focus blir laga på samme fabrikk som cactus osv slik jeg har skjønt det. For innmaten i mine monoblokker er lik de 5kw du har bilde av. Sånn helt egentlig ser jeg ingen forskjell på disse
Originally posted by re-load View PostJau, mener nilsærn nevnte at focus ampene var kopi av Spl Dynamics...?
Men det kan "bare" ha vært wooferene til Spl som focus hadde kopiert...?
Men NÅ er det back to topic...Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostVil ohså være med på OT
Focus blir laga på samme fabrikk som cactus osv slik jeg har skjønt det. For innmaten i mine monoblokker er lik de 5kw du har bilde av. Sånn helt egentlig ser jeg ingen forskjell på disse
Både Focus og Spl Dynamics SPL modellene er kopier av DD. Tror til og med DD rekoningssett passer på disse
Litt mere OT da...
Da har vi oppklart det med forsterkerene...
Da har focus kopiert Atomic, både på chassi og innmat...
Hvilken woofer er det Spl og focus har kopiert i DD serien ???
Jeg trodde dd lagde wooferene sine selv og ikke var villige til å "gi bort"/selge kopier...TEAM RE-LOUD
Comment
-
Originally posted by re-load View PostLitt mere OT da...
Jeg trodde dd lagde wooferene sine selv og ikke var villige til å "gi bort"/selge kopier...Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Originally posted by Typhon View PostHallo? Er bare for de gutta der og kjøpe en sub, så er ikke veien lang til å lage en kopi.
ja hallo.....
Jeg har bråtitta på dd å sammenligna litt, å ser ikke hvilken woofer som da kan være kopiert...???
Å hva da med copyright hvis det er kopi...jeg vil tro dd er såpass at de har copyright på greiene sine...
Å Uansett, så driter jeg laaang masj i focus og dd egentligTEAM RE-LOUD
Comment
-
Originally posted by re-load View PostDa har focus kopiert Atomic, både på chassi og innmat...
Comment
-
hva med å flytte denne diskusjonen ut av re-loud tråden?Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart
Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo
Comment
-
Jeg er ganske sikker på at de forsterkerene kommer fra samme fabrikk/buildhouse ja...
Det er "zenon" forsterkere begge to...
Derfor jeg skreiv at focus da hadde kopiert Atomic, både på innmat i ampen og chassiet, er for at Atomic har hatt den ampen i salg i ca 2 år... iallefall...TEAM RE-LOUD
Comment
-
Originally posted by Fryd1lund View Posthva med å flytte denne diskusjonen ut av re-loud tråden?
Kommer med ny oppdatering på tråden i kveld/natt og da kanskje vi har lagt denne diskusjonen bak oss...
Hvis ikke, skal jeg opprette en tråd for dette evnet... i morgen.
(hvis moderatorene lar dette gå)TEAM RE-LOUD
Comment
-
Originally posted by re-load View PostJeg er ganske sikker på at de forsterkerene kommer fra samme fabrikk/buildhouse ja...
Det er "zenon" forsterkere begge to...
Derfor jeg skreiv at focus da hadde kopiert Atomic, både på innmat i ampen og chassiet, er for at Atomic har hatt den ampen i salg i ca 2 år... iallefall...
Originally posted by re-load View PostLitt mere OT da...
Jeg trodde dd lagde wooferene sine selv og ikke var villige til å "gi bort"/selge kopier...Jonas Tautra
Comment
-
Originally posted by re-load View PostJeg syns vi skal la det gå litt til...
Kommer med ny oppdatering på tråden i kveld/natt og da kanskje vi har lagt denne diskusjonen bak oss...
Hvis ikke, skal jeg opprette en tråd for dette evnet... i morgen.
(hvis moderatorene lar dette gå)
Men:
Mvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
Originally posted by Hifonic View PostVet at Focus kommer fra Zenon ja. Mine Focus blokker er ihvertfall 2 år gamle de og. Kjøpte tross alt brukt av sjefen for Focus. Så er vel i grunn ingen som har kopiert noen
De har nok kopiert nye 9500 G-serien. Men er klart ikke lagt like mye arbeid i utarbeiding av motor og bevegelige deler da. Men så er prisene litt forskjellige også da
Trodde focus var et helt nytt merke, da jeg ikke engang har finni hjemmesiden demmes..... Og ikke har jeg sett eller hørt om det før heller...
Og jeg titta på bildene du har lagt ut av ampene dine, å så at det ikke var frest inn logo på dem.
Kanskje ampene dine var testprodukter for focus, og derfor det ikke er logo på de.???
Men samme f... er det... Heftige Amper er det uansett...
Og fin pris på ampene... iallefall de som det står Atomic på...
Oki, da vet vi hvilken woofer de har laget en "dårlig" kopi av også...
Motor å bevegelige deler, er jo de tingene som "er og gjør" en woofer god...
Men samma det også, det funker bra nok...
Iallefall de jeg har testet Fra Spl Dynamics... de er ganske like de som focus har... iallefall å se på.
Fin pris på Spl Dynamics sine woofere er det også...
Å Sånn ser Spl Dynamics sin ut.
TEAM RE-LOUD
Comment
-
Originally posted by re-load View Postja hallo.....
Jeg har bråtitta på dd å sammenligna litt, å ser ikke hvilken woofer som da kan være kopiert...???
Å hva da med copyright hvis det er kopi...jeg vil tro dd er såpass at de har copyright på greiene sine...
Å Uansett, så driter jeg laaang masj i focus og dd egentlig
Det er jo ingen tvil om at maaaange amper, subber osv er like, det ligger ofte i at flere "leverandører" bruker de samme fabrikkene, man får ofte mye for pengene osv.
Designmessig er det ofte også stor likhet på amper og subber, mens på komp.sett så er likhetene foran elementet kanskje like, mens baksiden er totalt endret, liten komponent som selger mye og er av samme grunn billigere å endre design på.
Comment
-
Originally posted by re-load View PostOk.
Trodde focus var et helt nytt merke, da jeg ikke engang har finni hjemmesiden demmes..... Og ikke har jeg sett eller hørt om det før heller...
Og jeg titta på bildene du har lagt ut av ampene dine, å så at det ikke var frest inn logo på dem.
Kanskje ampene dine var testprodukter for focus, og derfor det ikke er logo på de.???
Men samme f... er det... Heftige Amper er det uansett...
Og fin pris på ampene... iallefall de som det står Atomic på...
Kan være testmodeller ja, men kjenner 2 andre som har slike forsterkere i Finland så vet ikke..
Er heftige saker ja, skal ikke legge skjul på det! Og prisenene er fine, spesielt når man kjøper brukt fra en som er takknemlig for hjelpen man har gitt
Men nå er det sikkert nok OT herJonas Tautra
Comment
Comment