Announcement

Collapse
No announcement yet.

JoBBe : Volvo 945SE/LT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny update.

Alle elementene i systeme blir festet slik. De speieste boltene i systeme er m6. Bortsett fra diskanter da.

Så er man igang me å rive av gammel vinyl. Er hull her å der i trekket,men det ble selfølgelig tetta.

Kartlomme blir ertstattet med en clean ombygging av døra , mest for å forenkle trekkinga (trekking er jeg ikke så god på akkurat)

Kommer mere utti uka.Neste steg blir å prøve å legge på støpeplast,noe jeg både gleder meg til å gruer meg til,vet nemlig ikke 100% hvordan denne guffa skal blandes. Så hvis noen vil utdype hvor mye av de 2 flaskene jeg skal bruke på f.eks 50gram fyllstoff hadde det vært kjempefint om de hadde skrevet det her

Comment

• legg merke til snæxy hansker

Comment

• Blandingsforhold vekt: 1:0.9
        Blandingsforhold volum: 1:0.75
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

Comment

• Blandingsforholdet skal jo stå utenpå flaskene, så antar at den er grei, men ang fyllstoff så bare rør inn litt og litt til du har fått rett konsistens, for herdetiden er mye lengre enn på f.eks sparkel og polyester, så du har "god" tid på og få til et bra blandingsforhold med den metoden.
          Bare husk og pensle der hvor du skal ha på støpeplast, med støpeplasten før du blander inn fyllstoffet da
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• takker for tips =)

Comment

• Så har man fått på litt støpeplast. Er litt grådig (student) så tar bare de groveste ujevnheter med plast å spakler resten.

Kommer en 5.25" mellomtone også på døra , men er ikke sikker på hvor langt fram på døra jeg kan ha den så må vente til helga med å støpe inn den.

Comment

• og hvis noen lurer så har jeg elektriske vindusheiser liggende om jeg ikke får til å bruke sveiva Tips å triks mottas med glede da jeg ikke er noen kløpper på dette.

Comment

• Ble mest tenkting å planlegging av videre prosess idag , men har fått festa den siste baffelen. Å kan med sikkerhet si at det blir el vinduer :P Eneste jeg er redd for nå er at baffelen kommer for langt fram slik at den ikke går klar dashbordet. For måtte ta utgangspunkt i en Volvo 240 da min bil står i en annen kommune.

Her er vertfall et bilde

Comment

• Her ser man ca hvordan det blir. Skal ta med trekket hjem i helgen å håper over alt på jord at jeg ikke har plassert den minnste baggelen for langt fram :P Men er rimelig sikker da jeg har ei dør til hjemme som jeg leika litt med,å da plasserte jeg ringen likeda (tror jeg)

Hva tror folket? Skal ta et bilde som jeg poster på søndag , så får dere se avstand fra diskant til mellomtone.

Comment

• Da har jeg gjort litt i helga å , men var opptatt med å bygge subkasse fredag , å lørdag hadde jeg feber men søndag ble det ivertfall tatt litt bilder. Legger ut av sub kassen å for artighetsskyld

Trykket fra denne ble helt ok

Så tilbake til min bil

Fått på litt mer plast

klaring til dash,vinklinga på mid-bassen ble vel sånn passe,ikke noe å skryte av ,men måtte velge mellom perfekt vinkling,rassering av "åpne dør mekanismen"+stor avstand til diskant og ok vinkling + ok avstand til diskant.

Beklager at det ble veldig dårlig lys på bilde tatt fra kupe'en,men er ikke blitz på mobilen.

Slik ser fremste del av midkonsollen ut for øyeblikket

Lys i dash ble byttet.

Og tilslutt , bilder av a-stolpene

og en kar som liker diskant :P

Comment

• Siden det er så dødt her for jeg oppdatere med det utstyret jeg sålangt har tenkt å montere.

Head Unit : SoundStream
                        (googlet litt men fant ikke min å husker ikke hva den heter,men ligner på denne http://fortmyers.craigslist.org/pts/1040820654.html)

Frontsystem :

Hertz HV200 , Hertz HV130 og Hertz HT25. Hertz 3w10 delefilter

Sub (foreløbig) :

Cerwin Vega Stroker 15". 1stk i første omgang,har 2 til men de må rekones.

Forsterker Front : Hertz EP4

Forsterker Sub : dynaBel BF7501

Planen er å bytte ut til Hertz HX380 subber,tenkte 2stk. Men er lenge til jeg har råd så blir nok testet med først 1stk stroker,men er veldig ivrig på rekoning å da prøve alle 3 i en custom glassfiberkasse.Blir trykket akseptabelt kommer jeg ikke til å bytte de ut,før jeg vil ha mer lyd =P

Kommentarer er alltid artig,begynner å bli veldig rolig her

Comment

• Idag skulle jeg egentli sparkle å pusse , men måtte på et foredrag , å når jeg komtilbake var jeg veldig gira på å tilpasse denne

Satser på å bli ferdig med tilpassinga i god tid imårra å få sparkla minst 3 ganger på døra,egentlig vært kult å fått døra klar til trekking imårra men,orker ikke å ta meg vann over hodet :P

Comment

• du skulle jo egentlig hatt mellomtonene på dashen du.

Men ser bra ut, kjør på videre.
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

Comment

• Originally posted by Typhon View Post
                              du skulle jo egentlig hatt mellomtonene på dashen du.

Men ser bra ut, kjør på videre.
                              for å få d opptimalt burde jeg det,men. Gidder rett å slett ikke å parkere bilen mens jeg modder så får vente til jeg kommer over ett annet dashbord å så modde det så jeg slipper å sitte uten bil. For det har jeg prøvd å det er ikke noe særlig :P

Comment

• Har kanskje et 940-dashbord liggende jeg om du er interessert :P

Comment

Working...
                                X