Announcement

Collapse
No announcement yet.

JoBBe : Volvo 945SE/LT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fikk komme på verkstede hvor en kompis leier idag. Han er for øyeblikket i Trondheim å skal levere en motor , og hennte en. Å det begynner å spøke litt da det er Rosenborg - Ålesund kl 19:00!

Blir vanskelig å prioritere her xD

Comment

• Da har jeg prøvd å trekke ene døra i håp om å få ferdig dette snart.

Starta med at limet var for tykt til å bruke lakk sprøyte Er vel sikkert meninga å tynne ut lime, eller?

Uansett , kommer til å lakkere dørene å bruke dem inntil jeg har nok penger til å sende dem til trekking.

SPØRSMÅL : Er det noen her som er interesert i å ta på seg jobben med å trekke disse dørene?

Comment

• Som dere ser årka jeg ikke å trekke ferdig. Ble rett å slett for dårlig dette gitt. Men må prøve engang til XD Har jo mest lyst til å få til trekkinga selv også. Men trenger ny lakksprøte først. Gikk ikke å sprøyte limet med den jeg kjøpte..

EDIT : Ser kansje ikke ut som det er så dårlig på bilde. Men er mange skrukker etter at jeg strekte skinnet for mye Den hørtes kansje litt feil ut men

Comment

• For å oppdatere litt. Har hatt ett uhell , så nå har tiden gått til å få istand motoren igjen!

Comment

• Hva har skjedd med motoren!? Og dørtrekket kommer til å bli bra forresten, bare å gjøre en siste finish.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
              Hva har skjedd med motoren!? Og dørtrekket kommer til å bli bra forresten, bare å gjøre en siste finish.
              Turboen kvelda , så tar liksågodt å bytter litt ekstra skal klemme ut noen hester med dette oppsettet.

Vet ikke ang. dørene. Må hverfall ha ny lakksprøyte. Spurte på Tema Kr.sund for jævli lenge siden , tomt. Så spurte jeg sist jeg var der , 1uke siden tomt....

Comment

• Forandring i planene , igjen! :P

Frister å få døra så tett som mulig slik at elementene får en "kasse" , foreløbig har jeg kun lappa over der det ikke er blekk med dempinga. Funker det dårlig får jeg punkte fast noe blekk her å der.

Satser på å få kobla opp å testa ene døra iløpet av nermeste dagene , blir vist overtid på jobb nå men..

Dørtrekka vet jeg ikke hva jeg gjør med , frister å starte på nytt med dem

Comment

• Ferdig oppkoblet å testet

Godt fornøyd. Bruker kun 2 av de 4 kanalene , må kjøpe meg Y-led. Neste steg blir enten å få inn en SUB eller å starte på dørtrekk.

Comment

• Ser bra ut dette JoBBe! Funka bra å tette igjen med dempematter hos meg, hvertfall når jeg fikk slengt på 4 lag over hullene.
                    Men jeg vet ikke hvordan det funker mtp. at mellomtonen og midbassen nå spiller i samme "kasse". Var det noe rar lyd?
                    Mellomtonen kan jo bli påvirka av midbassen, så kanskje det lønner seg å ha det mer åpent i free-air...?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ser bra ut dette JoBBe! Funka bra å tette igjen med dempematter hos meg, hvertfall når jeg fikk slengt på 4 lag over hullene.
                      Men jeg vet ikke hvordan det funker mtp. at mellomtonen og midbassen nå spiller i samme "kasse". Var det noe rar lyd?
                      Mellomtonen kan jo bli påvirka av midbassen, så kanskje det lønner seg å ha det mer åpent i free-air...?
                      jeg skrudde på anlegget mens jeg dempa å det ble bedre å bedre mid-bass jo mer demping jeg la på. ble ikke noe rar lyd nei,men kan kansje prøve å støpe en kasse bak mellomtonen , tor jeg skal få til det :P

Comment

• Blir monter midlertidlig sub i morgen , senere vil det bli dørtrekk. Vil ha helt "fri" uka her , siden jeg skal inn i armyn om 1uke , å har masse ved arbei + ei snerten snelle som ikke vil jeg skal i militære xD

Comment

• fått inn en midlertidlig sub nå , stroker 15" i en kasse på rundt 82 liter tuna til ca 40hz. funker greit nok , kassen er stygg så vet ikke om jeg tørr å legge ut bilde :P skal kjøpe meg en sånn "gass-varme-penn" av noe slag om jeg finner , og oppgradere alt fra dynamo nå.

Comment

• da har ampen til frontsette tatt kvelden. sendt mail til installbay. imens får jeg shine opp å legge opp kablene litt pent osv. skal flytte delefiltrene også tenkte jeg.

sikkert greit å få inn noen bilder å kansje xD

Comment

• Bilder kan være greit ja, det liver opp i tråden din. Men greit å fikse sånne ting imens du venter da. ^ Hvor har du tenkt til å ha delefiltrene?
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Bilder kan være greit ja, det liver opp i tråden din. Men greit å fikse sånne ting imens du venter da. ^ Hvor har du tenkt til å ha delefiltrene?
                                skal ha delefiltrene på innsida av innerblekket. nå er de inni døra , å er litt redd for å kjøre viduet helt ned , heheh

Comment

Working...
                                X