Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jens & Emilias 200sx rs13 - EMMA Racing & SQ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by neptyr View Post
    Neppe det han tenkte på.

Er vel mer den regelen at du skal klare å slå av sikringene på så og så lang tid om det skjer noe.

regeln om att du ska kunna slå av allt inom 5 minuter är borttagen.

Comment

Any fuse must be accessible within max. 60 seconds for physical disconnection. The replacement of any fuse must be possible within a five-minute breakdown period. If the installation of any fuse seems to be unreasonable, the judges may request the competitor for a demonstration. It is allowed to use tools to disconnect/replace the fuse.
      Tatt direkte fra emma regelboken.

Så om du fester en riktig umbraconøkkel i boksen, så burde vel det holde
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Tatt fra regelboken, som ikke er oppdatert. Har den siste oppdateringen her, hvor den regelen er fjernet.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

MEN: 5 minutters regelen gjelder enda..
          sound.vision.soul

Type R

Comment

60 sec var det inte 5 minuter som jag skrev (sorry) och den reglen ska vara borttagen.

Comment

Oj, det var ett tag sen jag gjorde någon uppdatering här. Vet inte om det är så många som följer projektet men hoppas någon tycker det är kul.

23/6-1/9

Gjorde en insats för någon vecka sen och vände på basarna åt rätt håll.

Var förbi Kudoz PerformanZe igår och hämtade lite nya saker.

z32 Lmm

Nya lyktor

Har även beställt chip anpassat för z32 lmm, 444cc spridare samt större turbo.
              Så ska väl under sommaren pillra dit sakerna.

Hade en stund över så jag kunde inte låta bli att kapa och provmontera s14 kjolarna jag köpte häromdagen. Ska fila lite till på dom innan de ska lackas.

Köpte samtidigt en s14 vinge som ska moddas lite för att passa på bakluckan. Men det är betydligt mer jobb än sidokjolarna då bakluckan på s14 är välvd till skillnad från s13 som är plan.

Fick hem lite saker i torsdags:
              Slang och klämmor för att koppla in z32 lmm, kanonsnabb leveras av do88.se samt en kopparpacknig mellan turbo och dp, är visserligen labyrinttäning men håller ändå inte tätt, så hoppas detta ska hjälpa.

Chip steg 3, anpassad för 444cc spridare, z32 lmm, samt större turbo.

Sen fick vi även en fredagsleverans

En liten Sara kom till världen 4/7 kl. 01.45

Blev visst en uppsättning nya mätartavlor till bilen.

En liten update:

Kortat sidokjolarna och gjort nya täcklock baktill.

Meckade dit de nya mätartavlorna:

Chefsmecken kom förbi (GTR GREVEN aka Leffe) och bytte bromsslangar, tusen tack.

Vinklade även om vänster diskant för att bli av med lite reflexer ifrån rutan, har dock inga bilder på den operationen (kapa / svetsa lite).

Sen passade jag på att dokumentera lite som jag missat tidigare:
              Gamla vs nya bromsok.

Strömkabel som går igenom höger skärm.

Update:

Har även fått bilen tweakad på N-core norr träffen igår och nu börjar den låta rätt trevligt samt spelar skapligt högt.

De som vill får gärna lyssna i bilen på östhammar imorgon välljudsfantaser som basknarkomaner

Har nu hållt på till och från i en vecka att försöka åtgärda avgasläckage. Har nu bytt alla packningar samt även fått hjälp med att svetsa en spricka på 10cm i adaptern mellan grenrör och turbo.

Självfallet så händer annat när man håller på och monterar allt. En koppling mellan block och turbon sa upp sig, fanns inte mycket gängor. Efter att ha varit på hydroscan och NBM så fick jag tag i denna lilla sak.

Så i eftermiddag så hoppas jag på uppstart igen med ny WG som ska vara uppgraderad till 1-1,4bar samt inga titthål i avgasbiten.

Isåkare som svetsar:

Nya WG klockan:

Monterad:

Allt på plats:

Avgastemp:

Så nu ska garaget städas, har man ca:0,5 m på varje sida om bilen blir det lätt stökigt.

Var förbi NP däck i Bro igår och fick nya sulor monterade på bilen.

Nisse är en klippa att ha och göra med, bra priser och servie. Har öppet när alla andra stängt

En liten update efter 2 tävlingar i helgen.
              Resan ner till tomelilla gick utmärkt och tävlandet gick inte så tokigt det heller.
              Kom 2:a i klassen Master och även 2:a i klassen Racing.
              Dock kunde vi inte riktigt leva med ett par andraplatser så till Vallåkra dagen efter så bättrade vi på resultaten lite och tog 1:a plats i både Master och Racing.
              Vi hade även med körmomentet i Racing där jag kom in 1 hundradel efter vinnaren av konbanan.

Vi tog ett par bilder ifrån helgen men inte så många som vi önskar vi hade gjort.

Såg ett par "roliga" bilar.
              Första var en svart bil...eller gul...?!

Sen blev vi omkörda av något som inte känndes som om den hörde hemma på motorvägen, hade dock själv trivts rättt bra i den

200:an fungerar inte bara som hobbybil utan även bra som familjebil, fungerar utmärkt som skötbord

Jag och Sir_daniel monterar partytält till våra bilar

En riktigt fin och fet V70 dök upp på Nightbreak

Sen lite bilder ifrån körmomentet på vallåkra.

Fick lite bilder ifrån Toribass som han tog på Mantorp. Stort tack för bilderna!

Efter mycket jagande fick vi tag i lånehjälmen:

Sen var det bara att köra:

Det var allt för denna gång. Har en gedigen lista inför SM finalen i november så lite mer blir det gjort inom snar framtid.

mvh J
              Last edited by jensclaudius; 08-09-2008, 11:42.

Comment

blitt litt ivrig? hehe
                Samme bildet ligger jo ute 4 ganger.. hehe...
                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Så nu är det årgärdat.

Comment

ser bra ut dette, hvor mange hester har du nå?
                    VW Golf 4
                    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                    Simen Sormbråten

Comment

Vet inte riktigt men efter att flera kört och åkt med bilen så tippar de flest på runt 250-280hk så visst rör bilen på sig trots lite bilstereomontage.

Comment

Veldig veldig flott bygg det her
                        VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Hmmmm ?? Ser jeg en blå Corrado på det første bildet etter den volvo´n ?

On topic: veldig sykt det du har gjort ! Den moden med og flytte hele instrumentet til midtkonsollen var vel veldig omfattende ?
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Originally posted by ovinn View Post
                            Veldig veldig flott bygg det her
                            tack

Comment

Originally posted by Oekern View Post
                              Hmmmm ?? Ser jeg en blå Corrado på det første bildet etter den volvo´n ?

On topic: veldig sykt det du har gjort ! Den moden med og flytte hele instrumentet til midtkonsollen var vel veldig omfattende ?

tack. Det är en corrade som tävlar i racing oh espl. precis som volvon.

Comment

Några bilder tagna (av Evolution_6SiC6 på garaget.org) på min 200:a i N-core montern:

Comment

Working...
                                X