Announcement

Collapse
No announcement yet.

Civic hatchback '98 - "gjøre det så billig som mulig prosjekt".

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by h-75k View Post
    Har tenkt på det ja.

Noe form for beskyttelse må jeg uansett ha på elementet, men har ikke helt bestemt meg for hva enda.

Mulig jeg rett og slett kjøper et slikt standard-ferdiggitter og trekker det med frontstoff. Får se...

Jeg vil ikke at gitteret skal ligge noe særlig utenpå kassa.
    Det er gull da!

Ser ut til at du har ca en centimeter eller noe mindre å gå på rundt elementet i ytterkant, noe som gjør det mulig å få frest ut en ring i MDF som kunne trekkes med høyttalerfrontstoff..

Ellers så hadde jo en grill i samme gittertype som på diskanten vert overgrom da.
    Biltema har en grilltype tilsvarende den som er på diskanten..
    Mulig det går å eventuellt kjøpe til en 12" som du kan bøye til å flukte med hullet i kassen om det er et 10" element du benytter.
    Last edited by Micratech; 29-06-2008, 23:58.
    Mvh
    Are
    1994 Nissan Micra Super S
    Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

Comment

• Originally posted by Micratech View Post
      Ser ut til at du har ca en centimeter eller noe mindre å gå på rundt elementet i ytterkant..
      Godt gjetta. Det er akkurat 11mm med plass rundt subben.
      (Dette fordi jeg brukte en ferdig mdf-ring som var litt ...eh...vel...universal.)

Comment

• Har et spørsmål til deg,jeg skumleste en del prosjekter nå,å så at du anbefalte "go gammeldags kontaktlim" isteden for spraylim når man skulle trekke vinyl.. Jeg har nylig trekt vinyl,med spraylim,heheh. Den feilen gjør jeg ikke igjen å lurer da på hvilket merke lim du bruker/anbefaler.

Comment

• Fantastisk worklog!
          "Fly-fishing is the most fun you can have standing up."

Arnold Gingrich, 1969

Comment

• Originally posted by Jobbe88 View Post
            Har et spørsmål til deg,jeg skumleste en del prosjekter nå,å så at du anbefalte "go gammeldags kontaktlim" isteden for spraylim når man skulle trekke vinyl.. Jeg har nylig trekt vinyl,med spraylim,heheh. Den feilen gjør jeg ikke igjen å lurer da på hvilket merke lim du bruker/anbefaler.
            Kjøp installbay sitt røde kontaktlim da vel?
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

• Originally posted by Typhon View Post
              Kjøp installbay sitt røde kontaktlim da vel?
              Synes det blir for dumt å betale like mye i frakt som for limet når det kansje selges rett utafor døra mi så å si. Har planer om å bestille mer utstyr fra IB så jeg får vel vente da...

Comment

• fantastisk flott og morsom tråd
                fikk ett par pointers også.

stå på og keep it cleen
                96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

Comment

• Kjøper kontaktlim i litersbokser. De selger slikt på de fleste jernvareforhandlere med godt utvalg, jernia, byggmakker, maxbo etc. Har også meget god erfaring med biltemas kontaktlim faktisk (også den fås i litersvis). Husker ikke alle merkene, men de har vært like gode alle sammen. Lim på tube, feks karlsons-lim har jeg dårlig erfaring med. Karlsonslim er forøvrig det eneste limet jeg vet om som ikke funker til noe som helst.

Ang, spraylim, har brukt flere opp gjennom årene. Det funker fint til teppe og enkelt vinyltrekking uten strekk. Bare styr unna biltemas spraylim. Den er forferdelig dårlig. 3M har en type spraylim som ifølge reklamen "er like god som tradisjonell kontaktlim". Det er bullshit. Den er meget god, men ikke på langt nær så god som kontaktlim. Orntli dyr er den også. 298 kr for en boks.

Installbay sitt lim har jeg ikke testet, men jeg trur på alle andre her inne når de sier at de er bra lim.
                  Last edited by h-75k; 30-06-2008, 23:54.

Comment

Karlsonslim er forøvrig det eneste limet jeg vet om som ikke funker til noe som helst.
                    Enkelt og greit jævlig genialt sagt, og forferdelig riktig!
                    Det drittlimet der sprekker og støver bare og limer seg ikke til noe som helst!
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075
                    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

• Nu tar jag och väcker lite liv här igen!

Vill åter igen säga hur bra jag tycker ditt bygge blev, världsklass!

Du är en stor inspirationskälla och nu jag man själv gått och köpt sig en likadan bil, till och med samma färg så kommer jag att ta stor hjälp av ditt bygge

MVH Jimmy

Comment

• Ser at det ikke har vært update her på over 1 år , men synest jeg må kommentere allikavel.
                        Utrolig pent og cleant, bra arbeid !
                        Keep up the good work

Comment

• Flott bygg som er veldig cleant.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

• Lookin' good Cleant look er bra!
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• må si veldig pent og gjennomført, har samma bilen kommer garantert til stjele den diskant ideen din likte dem utrolig godt - ja vinkelen er kanskje optimale, men som sagt hva syns du selv om lydvinkelen? spørs jo veldig på åssen diskant man bruker men tenkte litt focal sine jeg da.
                              Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

Comment

Har du vurdert å skjære hull i matta også? Sånn rundt grillene mener jeg? Kult å se alle forsterkerne dine
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X