bra du fant ut hvor vannet kom fra, det er altid vanskelig :S
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Civic hatchback '98 - "gjøre det så billig som mulig prosjekt".
Collapse
X
-
Fikk ferdig dekkplatene til baksetet i dag. Var ganske greit å endelig kunne skjule svenskekrommen.
Platene fikk noen ekstra knekkanter for tilpassing til seteryggen:
Prøvemontering:
Liming av filt:
Prøvemontering med filt. Da gjenstår noe å feste de med:
Fikk tak på en 50-pakk med festeklips. Disse hører egentlig til en ford pickup, så de er litegranne store, men pytt sann:
Sammenlikning med og uten:
Detalj:
Begge platene ferdig montert:
Hadde jeg ikke visst det så skulle jeg trudd det var originalt slik. Når jeg nå ser dette så får jeg mer og mer lyst til å holde bagasjen stock. Mao teppe på gulvet istedet for vinyl og ikke noe vindu. Hm...må tenke litt mer på det.
Og så lurer jeg på å fjerne klipsene og lime på platene med no silikon eller no. Blir litt mer reint da.
----
Comment
-
Takker og bukker.
Fikk da gjort littegrann i dag også (Dårlige mobilbilder. Beklager så erbødig på det dypeste og meste. )
Tenkte jeg skulle prøve meg på en liten slik logo på sub-kassa, menst fordi jeg ikke har gjort slikt før. Ettersom valget falgt på et Hertz energy element så ble logoen deretter.
Limte en stripe med vinyl på kassa. Printa ut logoen på et ark og limte det oppå:
Så var det bare å være supernøyaktig med kniven:
Etterpå trakk jeg kassa med vinyl. Sorry at jeg ikke har bilde av logoen i vinyl. Ble superkul den, men når jeg så den i den store og hele sammenheng fant jeg ut at jeg ville beholde bagasjen clean. Dermed var det av med logo og på med ny vinyl:
Prøvemontering av kassa:
Fordi jeg rev av den første vinylen er det ørlite granne tedenser til limklumper under vinylen. Altså, man må vite om det for å legge merke til det, så det er ikke store greiene man snakker om her, men likevel. Sannsyligvis ender jeg opp med å rive av, pusse og legge på ny vinyl enda en gang. Må få tak i no mer vinyl først.
Syns ikke det ble så halvgæli med svart til grått interiør, men bestiller antakelig riktig farve nå når jeg allikevel skal bestille mer.
Imellomtiden har jeg begynt på gulvet. Og da er det frem med papp og målebånd:
Syns nå pappgulv ser pent ut også jeg da. Hihi, kanskje jeg skulle beholde det slik? NOT!
Måle og dobbeltsjekke. Måle på nytt og trippelsjekke. Tar tid å få det riktig når ingenting er i vinkel.
Så slik ble nå det:
Fortsatt masse bagasjeplass igjen. Og det var jo litt av vitsen også da
På slutten av dagen fikk jeg koplet på subben også gitt:
Fikk bare hørt på subben i 5 minutter, men GOD DAMN! Dynabel kan ta seg en lang en. Detta var tusen ganger bedre enn den gamle subben. Dypere og mer kontrollert bass. Og fortsatt har jeg hverken justert eller spillt inn elementet enda!
(Det eneste jeg gjorde var å stille delingen på sånn ca 80hz. Må lytte litt først for å se om jeg skal endre den frekvensen)
On a sidenote: Jeg kan også foreløpig konstantere at det er mye mer guffe i de nye forsterkerne, kontra de gamle. Ok, utifra tallenes tale så viste jeg egentlig det, men billig kenwood vs dyr alpine v12 skulle man tro noe annet
(forhåpentligvis er det ok lydkvalitet også).
---Last edited by h-75k; 22-06-2008, 22:09.
Comment
-
Hehe, takk takk.
Vindu og logo? Det får bli i et større prosjekt en gang. Dette skal være en billig og enkel bruksbil. Får se, kan jo hende jeg skifter mening.
Uansett, er ikke ferig med gulvet. I tillegg til å trekkes skal det lages hull for lufting.Last edited by h-75k; 22-06-2008, 21:35.
Comment
-
Originally posted by h-75k View PostHehe, takk takk.
Vindu og logo? Det får bli i et større prosjekt en gang. Dette skal være en billig og enkel bruksbil. Får se, kan jo hende jeg skifter mening.
Uansett, er ikke ferig med gulvet. I tillegg til å trekkes skal det lages hull for lufting.
Comment
-
ser meget bra ut, om jeg skal kommenetere hva du skal gjøre med utseendet, så må jeg nok si at jeg ville gått for "orginalt" utseende, ser bra ut og tiltrekker seg ikke så mye oppmerksomhet og du får forhåpentligvis ha det ifred om noen skulle bryte seg inn.. kanskje subben forsvinner.
Ellers vil jeg si du gjør grundig arbeid, til og med rammer på bildenePioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd
Comment
-
Originally posted by mrZipp0 View Postser meget bra ut, om jeg skal kommenetere hva du skal gjøre med utseendet, så må jeg nok si at jeg ville gått for "orginalt" utseende, ser bra ut og tiltrekker seg ikke så mye oppmerksomhet og du får forhåpentligvis ha det ifred om noen skulle bryte seg inn.. kanskje subben forsvinner.
De kan jo prøve å få løs subben, men med mindre tyvene har med seg spesialverktøy så må de bruke brekkjern og ødelegge kassa for å få ut elementet.
Uten å røpe for mye, la oss bare si at jeg har brukt ganske så spesielle bolter for å skru fast kassa og elementet med.
Originally posted by mrZipp0 View PostEllers vil jeg si du gjør grundig arbeid, til og med rammer på bildene
Comment
-
Originally posted by Haakka View PostHar du testa den støpeplasten til biltema nå?
(har jobbet med begge to nå, side om side).
Originally posted by Haakka View Postden er faktisk dyrere enn IB sin.
1 liter støpeplast og herder fra Installbay: 458,-
1 liter støpeplast og herder fra Biltema: 340,-
1 liter fyllstoff fra Installbay: 100,-
1 liter fyllstoff fra Biltema: 65,-Last edited by h-75k; 23-06-2008, 23:52.
Comment
-
1 kilo støpeplast og herder fra Installbay: 458,-
1,5 liter støpeplast og herder fra Biltema: 399,-
Vet ikke hvor mange kilo den fra biltema er jeg,
1 kilo fyllstoff fra Installbay: 249,-
(tilsvarer 5 ganger så mye = 50 kroner pr kilo)
1 liter fyllstoff fra Biltema: 65,-
Comment
-
Oppdatering:
Fant ut i dag at jeg ikke stolte på å ha alle tre forsterkerne koplet på remote utgangen på spilleren. Er sikkert ok, men for sikkerhets skyld så ville jeg ha et eget rele på. Heldigvis hadde jeg alle deler liggende. Så da var det bare å varme opp loddebolten.
Diode koplet på ingangen til releet:
Tilkopling til remote på spiller og jording loddet på:
Plussledning fra batteriet må man også ha:
For å kjenne igjen ledningene fargekodet jeg dem med forskjellige strømper.
Oh glorious colours!
Krympestrømpe utenpå det hele og så var det bare å kople herligheten til systemet:
---
På slutten av dagen fikk jeg også litt tid til å begynne på dørene foran. Dvs tid til å fjerne det gamle som satt der fra før. De gamle dynabelene gikk rett i søppelbøtta:
Dette er noe opplegg jeg lagde en gang i tiden. En av mine tidligere glassfiber-støpejobber. Har fungert helt ok, men har aldri vært 100% fornøyd med utseendet.
Slik ser det ut bak dørtrekket:
De svarte asfaltmattene inni døra er 5mm matter kjøpt på eltek. De sitter like godt den dag i dag (2 år etter). Mattene på utsiden er tynne billigmatter kjøpt på mekonomen. Ordentlig søppel. De fleste bitene hadde detti av og lå som en haug i bunn av døra. Resten var i ferd med å dette av. Så dere er herved advart. Styr unna asfaltmattene til mekonomen.
Så til slutt et lite bilde av det gamle delefilteret før det også gikk i søpla:
----Last edited by h-75k; 24-06-2008, 00:20.
Comment
Comment