Announcement

Collapse
No announcement yet.

Civic hatchback '98 - "gjøre det så billig som mulig prosjekt".

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Haakka View Post
    1 kilo støpeplast og herder fra Installbay: 458,-
    1,5 liter støpeplast og herder fra Biltema: 399,-

Vet ikke hvor mange kilo den fra biltema er jeg,
    Bestiller du 1 kilo støpeplast fra installbay, så får du 1 liter.
    Må være trykkfeil på installbay sine sider.

Originally posted by Haakka View Post
    1 kilo fyllstoff fra Installbay: 249,-
    (tilsvarer 5 ganger så mye = 50 kroner pr kilo)

1 liter fyllstoff fra Biltema: 65,-
    Ok da, den skal jeg være med på.

---

Anyway, begge to er gode produkter og ligger sånn ca likt i pris. Bor du i nærheten av en biltema butikk kan du likesågodt velge den. Må du bestille med postorde så har du ikke noe valg ettersom biltema ikke har den tjenesten. Merk dog at ved postorde kommer porto og forsendelse i tillegg, noe som gjør støpeplasten enda dyrere.

(Om du bor i hamar, hvor det forøvrig finnes både installbay og biltema så.... )
    Last edited by h-75k; 24-06-2008, 00:19.

Comment

• jess.

Jeg var på biltema i dag. Tenkte jeg skulle teste den, men de hadde bare 0.3 litersflasker med epoxy, og jeg viste ikke hvor langt man kom med det og 1 liter fyllstoff.

Hvor mye fyllstoff trenger du på de 1.5 literne til biltema? og hvor mye ferdig plast får du av det?

Comment

• Originally posted by Haakka View Post
        jess.

Jeg var på biltema i dag. Tenkte jeg skulle teste den, men de hadde bare 0.3 litersflasker med epoxy, og jeg viste ikke hvor langt man kom med det og 1 liter fyllstoff.

Hvor mye fyllstoff trenger du på de 1.5 literne til biltema? og hvor mye ferdig plast får du av det?
        Vil tippe at 0.3l epoxy holder akkurat til 1liter fyllstoff (avhengig av hvordan du blander).

Så mao et forhold på 1:3 ca.

Jeg kan ikke finne det på websida deres, men mener bestemt at jeg så 10-liters sekker med fyllstoff sist jeg var på biltema på alnabru (men kan være jeg har sett syner også da )
        Last edited by h-75k; 24-06-2008, 00:51.

Comment

• Som dere husker fra i går så begynte jeg å strippe dørene foran. Var helt ok med demping der fra før, men jeg la likesågodt på litt til jeg

Ett lag med vibroplast i tillegg til de asfaltmattene som var der fra før, samt to lag med splen.

Og den jobben tok 3 timer i kveld, så da får jeg fortsette i morgen.

---

Comment

• Kastet du de seriøst i søpla? kunne jo donert de bort til en veldidighetssak
            sigpic

Comment

• Originally posted by suicide View Post
              Kastet du de seriøst i søpla? kunne jo donert de bort til en veldidighetssak
              Hehe, ja jeg kastet dem i søpla. Helt seriøst, det er det eneste stedet de hører hjemme. I tillegg til å låte søppel så var de ordentlig slitne etter noen år i bilen min.

Har noen nesten-ikke-brukt 6.5" koaxhøyttalere fra blaupunkt liggende da, dersom noen vil ha.
              Skal ikke påstå at de spiller noe bra de heller da... Hm.. ender vel opp i søpla de også kanskje
              Last edited by h-75k; 24-06-2008, 23:43.

Comment

• Dette ser jo ut til å bli bra, men hvordan ligger det an prismessig? er det fortsatt et billig prosjekt?
                TEAM RE-LOUD
                http://www.teamreloud.com

Norwegian Champion 08

Comment

• Her er et kjapt estimat:

Forsterkere: 1750,-
                  Frontsett: 845,-
                  Bakhøyttalere: 450,-
                  Sub: 999,-
                  Lyddemping: ca 1000,-
                  Materialer: ca 1000,-
                  Diverse annet: ca 1000,-

Mao ca 7500,- så langt. Lydempingen, bakhøyttalere og subben var noe jeg i utgangspunktet hadde tenkt å klare meg uten så jeg kunne ha spart et par tusen der. Men joda, vil fortsatt påstå at dette er billig.

Et mer detaljert regnestykke kommer når jeg får tid til å gå igjennom haugen med kvitteringer.

Comment

• Hoppas du förstår Svenska

Annars får någon översätta åt deg :P

Grymt bygge! Älskar ditt stuk, cleant som fasen! Ska bli riktigt kul og se hur det blir när det är klart! Avgudar verkligen ditt bygge

Kämpa på in i det sista

MVH Jimmy

Comment

• Takk takk, ToXtreme.

Comment

• Utrolig hva du har fått til med begrenset budsjett ja! Imponerende! Keep it up!
                        Roar Sørlie
                        Tlf 90127075
                        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

• Originally posted by r3mark View Post
                          Utrolig hva du har fått til med begrenset budsjett ja! Imponerende! Keep it up!
                          Han har fått "blod på tann" nå så... dette budskjettet blir garantert sprengt...
                          eller hva H-75K?
                          Reinhardt

Comment

• Originally posted by vwboy View Post
                            Han har fått "blod på tann" nå så... dette budskjettet blir garantert sprengt...
                            eller hva H-75K?
                            Lol, vel spørsmålet er vel; "Hvor mye er så billig som mulig"?

Comment

• hehe, sprengte budsjetter er vel kjent innen for bilstereo og bil generelt?
                              som man sier, mye vill ha mere..

men blir jo riktig så fint dette da, så er verdt å bruke litt penger på komponenter da
                              Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

• Har fryktelig lyst til å prøve meg på custom dørsider foran, men
                                a) Det var ikke planen i utgangspunktet
                                b) det er snart ferie og jeg trenger bilen inntakt da og sjansene er små for at jeg rekker det før den tid.

Mulig at jeg svipper innom huggern og henter et sett med dørsider til, så har jeg noe å jobbe på mens de originale sitter i bilen.
                                Får se...

Anyway, inntil da blir frontsettet montert på en rimelig standard måte.

Delefilter skrus fast bak dørtrekket:

Diskanter felles inn i døra oppe. Dette er iallefall penere enn å sette de utenpå som en klump. Vurderte speiltrekanten en stund, men den er bare noen få cm unna, så da ble det her. Får være godt nok i denne omgang.

Markering av plassering:

Hull skjæres. Like nervepirrende hver gang. Hva om kniven klipper mens man skjærer?
                                Hehe, jeg tok det pent og sakte så gikk det da bra

Prøvemontering med ring til diskant:

Ferdig montert:

Syns det ble pent med monteringa der. Om ikke så mye, så sitter den noe i vinkel mot kupeen så jeg håper lydbildet blir bra også.

Jeg kommer også til å trekke de med frontstoff for å gjøre de mer diskre.

Har ikke montert 5.1/4" elementet enda. Ble sent i dag gitt. Får ta det i morgen.

---
                                Last edited by h-75k; 26-06-2008, 10:49.

Comment

Working...
                                X