Announcement

Collapse
No announcement yet.

Worklog: Custom Toyota Celica T20!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    angående festing av høyttalerne, så er det bare å kutte noen plater i mdf/spon som er like store som festebrakettene og lage hull i de som passer ...
    For så å feste elementene med treskruer, eller fest innslagsmutter på baksiden av platen, for så å bruke vanlig skruer...
    En idè kan være å skrive opp utstyrsliste i 1.post! Kan slik som f.eks dette:
    Soundstrem ..... fronthøyttalere
    Earthquake ...... sub
    Fusion ......... Forsterker

    Ellers er det bare å se på hva andre har gjort for inspirasjon, og spørre om det er noe, folk "her" er veldig snille og hjelpsomme ;P!
    Last edited by mrj; 01-06-2008, 13:48.

    Comment


    • #17
      Ny økt, ny update!

      For å svare på noen spm:

      Jeg har signal og strøm på samme side ja.. Burde ta og legge signal i andre siden ja! Tester om det er støy først.. Takk for tipset!

      Utstyrsliste er jo noe jeg absolutt bør ha med! Slenger med ei så fort som mulig!

      Ellers takk for alle kommentarer! Herlig med litt slik etter alt strevet!



      Her kommer herlighetene:


      Tok kassa ut fra bilen igjen for å jobbe med pynteplate med oppmerking osv.


      Her ser dere hvordan terminalen ble. Lekkert hva?


      Etter mye om og men med måling og oppmerking ble jeg omtrent enig med tommestokken og meg selv. Ikke lett å finne ut midten osv med ei plate som er kurvet overalt!


      Måtte sette kassa i bilen igjen for at jeg skulle borre riktig med hull. Pynteplata skal nemlig festes med 8stk M4 skruer, med innslagsmuttere på innsiden av kassa. Viktig at den plata sitter godt, slik at det ikke blir mye slamring og ulyder med den. Mulig jeg må polstre den med skumgummi e.l i tillegg.


      Bilen i solsteika. Legg merke til alt pollenstøvet som ligger over den svarte lakken...

      Så skal man sparkle og ordne litt på pynteplata..


      Man legger ringen i midten, slik at man ser alle "flaws" som må sparkles..


      Pakker ringen pent inn i gladplast..


      Og deretter sparkler på..


      Så skulle jeg feste festebraketter i kassa.. Rettet ut noen knekter og brukte dem..

      Slik ble det.. Dette burde sitte ganske godt når dette skrues inn i gulvet. Skulle gjerne ha festet gulvet skikkelig, men vil unngå å sveise noe baki der.. Kom gjerne med tips her!


      På begge sider..


      Og da skulle jeg trekke den ene gulvplata inn i stoff.. Det er nå man ser hvor fett det blir!


      Litt utstyr trenger man jo..


      Presset glasset nedi, for å feste trekket slik at det ble enklere..


      Nærbilde..


      Stifte tett..


      Ihvertfall i hjørner..


      Skjære til hull i midten..


      Og da ble det slik med den plata!

      Det er nå man ser hvor kult det blir.. Måtte jo såklart prøvekjøre plata baki bagasjen, men jeg sparer dere for det enda!

      Kommentarer og tips mottas gjerne!
      Last edited by AnaXyd; 02-06-2008, 00:06.
      Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

      Brenden Consulting:
      - Lager websider

      Comment


      • #18
        wow! pent ! Hvem er du? Ser du er hadlenning

        Edit: Velkommen til forumet btw! Har ikke sett deg her før tror jeg..

        Comment


        • #19
          Takker! Vegard heter jeg.. :P Hoel, right?

          Takk! Regga meg for litt siden bare så..
          Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

          Brenden Consulting:
          - Lager websider

          Comment


          • #20
            hehe, jepp det stemmer! okay skjønner! rått prosjekt du har på gang, når kommer førerkortet?

            Comment


            • #21
              Hehe! Begynner å bli bra dette ja.. Fremdeles mye igjen!

              Førerkortet er bestilt den 25 Juni.. Håper jeg klarer å hove den i land!
              Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

              Brenden Consulting:
              - Lager websider

              Comment


              • #22
                oppkjøringa skal nokk gå

                for min del synes jeg oppkjøringa var en lek i forhold til teorien.

                da jeg hadde oppkjøring satt jeg å prata med sensoren så han holt nesten på å si at jeg skulle svinge til høyre i et kryss
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

                Comment


                • #23
                  Hehe, håper jeg får en chill sensor også.. Må være grusomt å kjøre opp med en sint gammel gubbe som ikke sier et pip..

                  Uansett, prøver å kjøre så mye som mulig frem til den dagen..
                  Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                  Brenden Consulting:
                  - Lager websider

                  Comment


                  • #24
                    BTW: En liten teaser til morgendagens update:

                    Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                    Brenden Consulting:
                    - Lager websider

                    Comment


                    • #25
                      dette ser jo bra ut

                      de skruvene du bruker til å skru fast pynteplata di med så ikke så fine ut
                      VW Golf 4
                      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                      Simen Sormbråten

                      Comment


                      • #26
                        Skulle ønske jeg hadde så fet bil når jeg fikk lappen. Men denne var jo ikke produsert engang da

                        Kult prosjekt du sikkert lærer mye og kanskje får blod på tann av
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #27
                          Skruene er ikke særlig pene nei.. Jeg hadde desverre ikke lange nok M4 skruer, så jeg måtte til med noe tilfeldige greier så lenge.. Eventuelt fikser jeg noen pyntehetter på dem jeg har brukt nå, slik at det ser bedre ut, eller skaffer meg lengre M4 skruer..

                          Håper jeg blir skikkelig ivrig ja! Det er jo skikkelig moro!
                          Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                          Brenden Consulting:
                          - Lager websider

                          Comment


                          • #28
                            Haha, når jeg fikk lappen så kjørte jeg min mors nissan cherry med originalt kassettspiller og 3" bambushøyttalere. Men kassettspilleren hadde i det minste autorevers så det vakke såååå dårlig.

                            Missunner deg det startanlegget/bilen ja. Stå på, detta blir bra.

                            Comment


                            • #29
                              Morsomt med fet bil ja.. Hadde veldig lyst på T23 versjonen, men den var dog for dyr for meg.. Blir kanskje den etterhvert! Eller det beste av alt, en ny type Celica!

                              Slenger ut en update om bittelitt, må skrive litt vøtt..
                              Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                              Brenden Consulting:
                              - Lager websider

                              Comment


                              • #30
                                ser da meget bra ut dette ser ut som det trengs litt støvsuging av trekkene? eller bare jeg som ser syner?

                                ganske fet kone bil dette! :P (min mor hadde en blå en)
                                fin førstegangs bil med gode kjøre egenskaper, så ikke kjør av veien i for stor fart
                                Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

                                Comment

                                Working...
                                X