Men er vel ikke bare-bare å ta av det gamle trekket? Eller?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Worklog: Custom Toyota Celica T20!
Collapse
X
-
-
Sorte felger er ikke så dumt med tanke på bremsestøv heller
Må si jeg synes Spath-felgen passer best med linjene på Celicaen. Den er litt mer edgy/agressiv i uttrykket enn de andre, og de fem trekantformene som utgjør felgdesignet går vel igjen andre steder på bilen (bl.a. interiøret?). De andre to alternativene er ok de også, men "henger ikke sammen med bilen" på samme måten som Spath-felgen. I mine øyne
Comment
-
Syntes Spath felgen var meget kul selv! Men tror ikke det blir den, da jeg ikke får noen go' pris på den i forhold til de andre to. Gidder ikke å betale 2-3k ekstra for det!
Har laget noen koseptbilder av bilen med MOMO og TSW felgene:
TSW:
MOMO:
Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)
Brenden Consulting:
- Lager websider
Comment
-
Update!
- Demping av dører og ymse -
Jepp, og da har jeg fått noen flere pakker fra vår alles Posten. Først begynte det med at jeg fikk noen pærer fra statene, kun for å teste åssen det ble. Dette er sånne "jallaxenonultrabright" pærer, men som sagt kun for å teste. Det kostet meg kun 120kr med frakt og hele pakka, så jeg syntes det nesten var verdt å teste det.
Uansett, her er pærene:
Prøvde å ta noen bilder av åssen det ble, men var helt håpløst. Har ikke øvd meg noe særlig på å få til bilder av lys i mørket, så det ble bare dårlig. Det ble ihvertfall hvitt lys, så jeg vurderer å kjøpe noen skikkelige pærer som er hvite. Digg med hvitt lys!
Så, den andre pakken. Har lenge drømt om å dempe dørene mine, for å gjøre lyden litt bedre på innsiden og spare de på utsiden for unødig rasling og spetakkel. Bestilte meg alt jeg kunne av dempematter, slik som "gutta" som kan det bruker og begynte med arbeidet.. Prosessen er avbildet under:
Pakken fra Posten...
Opp med den!
Her har vi innholdet. 2stk pakker med Vibroplast(som er den groveste matta som demper mest) 8stk plater med akustisk dempende matter og 2stk pakker med vibrasjonsdempende matter(til innsiden av dørtrekk, paneler osv for å unngå rasling)
Samt vinyl til dørene og litt kabelstrømper.
Her har vi Vibroplasten. Skikkelig tunge og solide matter!
Og så bar det ut til bilen. Tok av dørtrekket, og skal nå "renske" døra for alt mulig for å komme best til.
Er en del ting som må kobles fra, som stenger til dørhåndtak og lås.
Plastikken må taes av, dog forsiktig da denne skal brukes opp igjen.
Plastikk borte.
Og litt ymse annet rask er tatt bort. Man må ta bort mest mulig for å komme best til innersiden.
Bremserens for å rense innersidene for best kontakt
Så var det på med de groveste mattene. Ruller dem på plass med en tørr malingskost.
Hele innerblekket dekket med matter.
Mer..
Så var det de akustisk dempende mattene som skulle rett på de groveste mattene..
Slik...
Og da var hele døren dekt med dempematter på innsiden. Kliner på litt på ytterblekket, for å dempe litt der også.
På med elementet. Har modifisert den gamle braketten slik at delefilter osv sitter godt fast i den.
Har bare fått gjort dette på en dør enda, men jeg merker stor forskjell! Frister å legge et lag til med de groveste, for å dempe enda mer. Men mer matter = mer vekt på bilen = dårlgere ytelse. Vil prøve å holde den lett!
Men merker at det ikke er noe særlig med støy utenfra fra den døren jeg har dempet. Prøver man å dunke lett på yttersiden av døra merker man en "solid" lyd, og ikke en sånn lyd som kommer fra blekkbokser.
Very Nice!
Hvad tycks?Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)
Brenden Consulting:
- Lager websider
Comment
-
Update!
Igjen..!
Fikk en pakke fra Hong Kong, med et spennende innhold.. Hold dere fast!
Her har vi innholdet i pakken. Fremdeles uklart?
Og her har vi innholder spredd utover. Nå begynner det vel å ligne noe?
Joda, som dere sikkert har skjønt allerede er det ny girmansjett, brekkmansjett og trekk til midtstøtta. Alt sammen 100% skreddersydd til Celica. Jeg kunne velge farge på sømmene, men de hadde ikke oransj så jeg klinte til med gul. Mulig jeg spretter det opp og syr inn ny tråd for at det skal bli bra.
Men det er ikke bare-bare å montere disse sakene. Midtarmstøtta må klønes litt med, og fremgangen ser dere under her:
Her har vi offeret. Vi skrur av dekselet under, så vi kommer skikkelig til.
Demontert, og lett å komme til.
Her har jeg dratt på det nye trekket, og driver å syr inn en tråd for å kunne stramme det hele slik at det blir 100% smooth.
Slik ble det ferdig skrudd sammen. Da er det bare å skru den inn i bilen igjen!
Et bilde til, kun for dere!
Så bar det ut, og jeg måtte prøve å få på plass tingene.
Her tar jeg av den gamle nedslitte girmansjetten som har sett sine bedre år.
Føler at det er liten vits å vise dere åssen jeg tar av forskjellige paneler kun for å få på plass de ulike tingene. Slik ser det ut nå:
Og et nærbilde av sømmene:
Ka tycks? Syntes det ble ganske mer fancy på innsiden nå gitt!Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)
Brenden Consulting:
- Lager websider
Comment
Comment