kjør en feit kabel fra batteri til sikringsblokk, derfra til hver av forsterkerne...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Toyota MR2 mk2 1990 modell, forslag ønskes.
Collapse
X
-
Sånn, da har jeg vært ute å laget en prøvemal for å se om jeg fikk dette bra til.. Kan vel ikke si jeg er helt misfornøyd med resultatet Dette er dog veldig midlertidig, skal få sveiset ramme i stål og ikke bruke 4mm mdf :P Den står litt skjevt, men det har med litt skjevt borring av hull, og at det er litt knotete å komme til å måle skikkelig. Men skal få ordnet dette bedre etterhvert.Sture Vedal
Comment
-
Hvis dere ser på det siste bildet der, så skal jeg støpe til ei lita kasse til forsterkeren. Eller, blir vel mere ett lokk, tenker jeg. Det skal munne ut framme der dere ser jeg har skåret ut og forsenkingen i midtkonsollen starter. Der har jeg tenkt å lage en form som passer perfekt der. Så skal jeg ha plexiglass foran Rainbow navnet og den logoen dems. Rett ovenfor skal jeg ha ei plate med vedlagt logo i rødt. Lurte litt på å sette bort den jobben for å få det trukket i vinyl i stedet for lakking, men får se om jeg kanskje ikke tar på meg den oppgaven selv med å prøve å strekke det til... Den plata vil være en del av det lokket, som vil skjule alt av kabling til og fra forsterkeren.
Det er utlufting for forsterkeren på siden, dette skal jeg så klart ha åpning for, slik at den ikke kveles av varmen.Sture Vedal
Comment
-
Måtte ta ned de bildene jeg hadde lagt opp tidligere, grunnet at jeg fant ut at alle detaljene på visakortet lå der.. hehe..
Så, anyway.. Jeg har nå fått skåret ut den logoen jeg skal ha, den ble sånn høvelig grei.. gjenstår litt pussing, og sikkert noe mer småtterier, men er det noen som har lyst å trekke denne med rød vinyl? Jeg tror ikke jeg ønsker å ta på meg den oppgaven selv, gitt..Sture Vedal
Comment
-
Er det fare for dynamostøy ved å legge høytalerkabler sammen med strømkabler? Eller burde disse være adskilte så godt som mulig?
Og er det så at man kan krysse en strømkabel omtrent 90 grader med phonokablene, men ikke legge de langs med, for å unngå eventuell dynamostøy? Sliter litt med å finne en bra strømgate i bilen min. Trodde jeg hadde ting planlagt, men så fungerte det ikke sånn som jeg ville ha det. Så da må jeg legge litt alternative ruter, og derfor kommer mitt første spørsmål.Sture Vedal
Comment
-
Jeg klarte meg unna dynamostøy denne gangen..
Må bare si at rainbow'ene spiller nydelig.. Nå har jeg sikkert ikke verdens beste lydøre, men forskjell fra gammelt frontsett til nytt.. oh my god, sier jeg bare.
Jeg har montert alt ferdig, men har ikke fått noe finish på noe av greiene enda. Så dere får smøre dere med litt tålmodighet, jeg blir å kjøre sørover på ferie nå neste helg, så jeg rekker nok ikke så alt for masse før den tid desverre. :| Men her er i allefall noen bilder som dere kan se på.
Tips til hvordan jeg skal lage dørsider mottas med takk. Jeg skjønner poenget, lag en ramme, kle den med fleecepledd, hell på polyester, menneh... Det var det da, hvordan lage den ramma, hvordan feste den, burde jeg bruke støpeplast i stedet for glassfiber etc..
PS: Hvis det er noen av dere som vet av noen som skjærer ut logoer etc i metallplater eller dere faktisk kan gjøre det selv, så vil jeg gjerne ha ovenstående logo (se tidligere post) i størrelse 24cm bred å 13cm høy (fra bunn til toppen av horn) i 1mm metallplate. Rop ut i tilfelle dere vet av noen som driver med slikt.
På forhånd takkSture Vedal
Comment
-
Hemm hemm hemm.. Jeg kom meg ikke unna dynamostøy alikavel. :| Denne kommer bare sterkere å sterkere etterhvert som jeg får kjørt litt.. Den er ikke sånn sinnsykt tilstede, men jeg hører den godt selv, passasjer hører den ikke. Jeg har brukt samme jordingspunkt til alle enhetene mine, spiller og to amp'er. Jeg har forsøkt å strekke strøm på ene siden og høytalerkabler på andre siden, men jeg vet ikke helt om det fungerte så godt som jeg ville det skulle fungere. :| Jeg har lest om dynamostøy på forumet å andre plasser, men jeg lurer litt på en ting. Vil det være en dum ting å kveile opp RCA kabler som er for lange? Vil det være muligheter for dynamostøy rett bak spilleren? Altså, der alt av strøm å slikt møtes, vil det jo være en kilde til dynamostøy, stemmer ikke det? eller er jeg helt på jordet her nå? Det sies at det skal være en jordingskabel mellom chassi på spiller å chassi på forsterker, stemmer dette? Eller er det bare noe jeg har hørt som ikke har rot i virkeligheten?Sture Vedal
Comment
-
Haha må klistres på How To`s
Paint FTMFW!Pioneer - Hertz - Zealum
Prosjekt Volkswagen Passat 3B
Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr
Comment
Comment