Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt modda hattehylle i Celica mm.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt modda hattehylle i Celica mm.

Først tenkte jeg jeg skulle vise hva jeg holder på med for tiden, prosjektet går ut på å få ett par pioneer 6x9ere ut av hatthylla mi og erstatte de med et komponentsett jeg hadde liggende.

Bilder av komponentsettet:

Som dere ser er disse alt for dype til å ha i frontdøra i min Celica,det fant ivertfall jeg ut,så hvorfor ikke ha de bak..? jo det skal jeg si dere, de er jo alt for dype til det og, de blir stående oppå subkassa og dingle. Og i tillegg er hullene til 6x9. Så da måtte det litt ingeniør kunnskaper til, og resultatet:

Her er det stygge hullet:

Og her ser dere planen: kappet opp en ring som passet rundt hullet i hatthylla, og en som passet til komponentsettet:

Så fant jeg fram en gammel fleecegenser fra bunnen av ett skap og kappet av armene! Så den er fortsatt helt brukbar om noen får lyst på den!:P Fleece'n var riktig nok ikke like tykk som fleece brukt til pledd, mn dog det funker.

Her har jeg trekt litt:

Neste gang kommer jeg til å feste fleecen på innsida av hullet hvor komponentene skal stå, tankegangen jeg brukte var vel at jeg ikke skulle ha noe glassfiber på øversiden av monteringsplaten, mn det hadde ikke funket så det ble som det ble. Smurte det inn i polyester så det ble stivt så la jeg et par lag glassfiber.

Her er planerings verktøyet mitt,for å planere ut der hvor komponentene skal stå:

Så spaklet jeg litt:

Etter første omgang med pussing:

Så langt har jeg kommet for tiden, bare litt farge som gjenstår. Har aldrig holdt på med glassfiber før så her var det bare å lære ved å prøve. Vil annbefale andre som ikke har prøvd dette til å gyve seg ut i det, kan jo lage masse rart med denne kunnskapen

Kommentarer er et must og råd
    Last edited by suicide; 12-06-2008, 00:23.
    sigpic

blir pent med farge og pusset;D
    lykke til videre
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

Originally posted by mustang<3 View Post
      blir pent med farge og pusset;D
      lykke til videre
      takktakk!

Blir vel å lakkere de i svart tenker jeg, mn lurer på om jeg skal bruke matt svart eller blank=/ *grublegruble*
      sigpic

Comment

hmm
        matt svart= hotrod farge:P
        blank svart= vaneli bil:P

jeg tror jeg hadde gått for matt til det interiøret.. men hør med flere folk om hva de synes
        Mvh
        Rune Kvaal

Comment

matt ville blitt veldig kult tror jeg og, skal se om jeg ikke får tak i det...
          sigpic

Comment

Det ble matt svart bengalakk, bilder kommer når de er ferdig.
            sigpic

Comment

gleder meg til å se;D

men blir de ikke så fint, så er de jo bare å pusse det og lakkere den i blank svart, men tror matt passe bæst
              må prøv det meste for å se hva som passer best
              Mvh
              Rune Kvaal

Comment

Nei da, bare å spraye på ett lag med grunning på de å lakkere over med noe annet Det ser ut til at den matte bengalakken min blir blank når jeg bruker den på spakkel/glassfiber=/ Selv om jeg grunnet et lag først også...Mulig jeg skulle grunnet noe tykkere.

Edit: her ser dere hvor blankt det ble:

Last edited by suicide; 17-06-2008, 00:47.
                sigpic

Comment

Ville gått for matt, da blank vil fremheve det som måtte være av ujevnheter mye mer tror jeg...
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Resultatet med bengalakken ble ikke noe spesielt bra spør du meg..Så derfor har jeg bestemt meg for å prøve og trekke de opp i svart filt...

sigpic

Comment

bilde av de med lakk hadde vært fint
                      VW Golf 4
                      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                      Simen Sormbråten

Comment

ja,kommer snart..laster de opp til photobucket...

Enten er det noe rart med nettet her, eller så er photobucket overloaded,eneste bilde jeg fikk lastet opp var dette:

Last edited by suicide; 17-06-2008, 00:38.
                        sigpic

Comment

jajaja,fikk ett til, her ser dere hvorfor jeg har planer om å trekke de opp i svart filt:

sigpic

Comment

Du kunne ha finsparkla de og pussa litt mer før du lakkerte de, men jeg er nesten enig med deg at å trekke de opp i tøy vil se bedre ut i hattehylla di
                            Roar Sørlie
                            Tlf 90127075
                            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Her ser dere sånn cirka hvordan det blir seende ut,jeg strammet bare filten rundt for å få en pekepinn på sluttproduktet.

Skal prøve å få trekkt de i morgen tidlig...
                              sigpic

Comment

Working...
                              X