Announcement

Collapse
No announcement yet.

ST Orange Corrado Turbo lydprosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by epifant View Post
    Skulle jeg satset på et "theme" ville jeg nok heller brukt en annen farge enn bilens eksteriørfarge. Når alt går i samme farge går ting fort veldig i ett, istedetfor å komplementere og fremheve hverandre. Skulle jeg fremhevet oransje Hertz-elementer ville jeg nok valgt en blå metallic bil fremfor en oransje.

Hm, dette var ment som konstruktiv kritikk, men det er ikke alltid like enkelt å uttrykke seg skriftlig..

Det er ikke like stygt sagt som det er ment?
    Greit nok om det hadde vert en annen bil, men denne er det kun orange, sort og sølv det går i..

Til syvende og sist så er det eiern bestemmer her.
    Mvh
    Are
    1994 Nissan Micra Super S
    Pioneer - Focal - Helix - Audison Connection - Exide Maxxima 900 DC

Comment

Originally posted by epifant View Post
      Skulle jeg satset på et "theme" ville jeg nok heller brukt en annen farge enn bilens eksteriørfarge. Når alt går i samme farge går ting fort veldig i ett, istedetfor å komplementere og fremheve hverandre. Skulle jeg fremhevet oransje Hertz-elementer ville jeg nok valgt en blå metallic bil fremfor en oransje.

Hm, dette var ment som konstruktiv kritikk, men det er ikke alltid like enkelt å uttrykke seg skriftlig..

Det er ikke like stygt sagt som det er ment?

Er helt enig med deg, blått og oransje er liksom farger som fremhever hverandre veldig godt! Komplementer farge eller hva det heter?
      Men når det er sagt, så vil jeg si at jeg ikke tror det vil bli så veldig mye mer oransje av noen få elementer.. Dessuten er det vel bare magnetene på High Energy serien som er oransje(?)..

Ville heller da ha satset på å fått inn noe blått andre steder hvor det ville vises litt bedre.. f.eks. trekt noe av setene, taket, detaljer i dører/dash/midtkonsoll osv blått..

Skjønner godt hva du mener, men jeg vil ikke tro at det blir for mye oransje av noen ekstra oransje høyttalere=) ?

Uansett, en veldig tøff bil dette! har lenge gått med en drøm om å skaffe meg en Corrado å pusse opp til topp stand.. De er bare så sinnsykt digge!
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

Comment

nå var det energy serien det var snakk om da, og der er ihvertfall midbasen orange

Comment

Originally posted by golfnos View Post
          nå var det energy serien det var snakk om da, og der er ihvertfall midbasen orange
          Stemmer det, så litt feil der.. Men-men, jeg mener fortsatt det samme.. Jeg tror ikke det blir for mye bare pga. noen høyttalere i oransje utførelse.. Smaks-sak, som alt annet =)
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

Comment

klart klart

men eier har vel brukt en del kroner på motor og utseende, så er det ikke gale summen for de hertz komponentene

Comment

Blir ikke så altfor mye orange nei, bare detaljer..
              Bare det at Hertz og Energy serien passer til bilen så godt.
              Få et Hertz telt og et par Hertz stoler vedsiden av bilen så komplementerer det bilen godt..

Det er forresten blå Recaro logo brodert inn i setene hvis det hjelper? Hehe

Driver å legger inn noen fler bilder av bilen nå til de som lurte på det!

Last edited by Micratech; 15-06-2008, 22:53.
              Mvh
              Are

Comment

kunne tenke meg en slik, men intereøret måtte gjøres noe med i tilfelle liker ikke orig intereøret, men det er vel mer holdbar bil uten g-laderen tenker jeg??

Comment

Spesiell bil! Åssen modell er dette?
                  Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

Brenden Consulting:
                  - Lager websider

Comment

Originally posted by golfnos View Post
                    kunne tenke meg en slik, men intereøret måtte gjøres noe med i tilfelle liker ikke orig intereøret, men det er vel mer holdbar bil uten g-laderen tenker jeg??
                    Ja, planen til eiern er også å trekke om intereøret ja.
                    Ja, gladeren i denne bilen hadde hatt et hardt liv og var sprengt..

Hjulbuene er rulla ut og tinna opp for å få en gjevn form opp mot skjermene.
                    Bakfangeren måtte skimses ut noen centimeter for å møte hjulbuene..!

Det originale eksosanlegget som nå går fra downpipen og bakover byttes snart ut. Eiern har laget endestussen som skal på selv av to deler med rustfritt stålrør. Det ene røret er 4" og det andre som er plassert inni 4" røret er på 3,5". 3,5" røret ble presset ut til 4" røret i en 45graders kon form, så tigget fast, slipt, polert og børstet. Ble grisefett!
                    Last edited by Micratech; 15-06-2008, 23:08.
                    Mvh
                    Are

Comment

Originally posted by AnaXyd View Post
                      Spesiell bil! Åssen modell er dette?
                      Den er bygget på en 91 modell VW Corrado G60 ombygget til turbomatning.
                      Last edited by Micratech; 15-06-2008, 23:19.
                      Mvh
                      Are

Comment

Glemte legge inn oppdattering av dekslene med diskantplasseringen..
                        Det ble lagt på glassfibersparkel over finerplaten og opp til husene for å gjøre det mer solid.
                        Nå venter sliping og oppbyggning fra hjørnene og opp mot diskanthusene i en slakk buet form.

Last edited by Micratech; 16-06-2008, 02:32.
                        Mvh
                        Are

Comment

Originally posted by Micratech View Post
                          Den er bygget på en 91 modell VW Corrado G60 ombygget til turbomatning.
                          Heftig.. Spesiell bil! Uten tvil! Har aldri sett en slik før.. Hvor mye er den verdt nå?
                          Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

Brenden Consulting:
                          - Lager websider

Comment

ligger vel i samme prisleie som denne kan jeg tenke meg:

http://www.finn.no/finn/car/object?f...1&WT.svl=Bilde
                            volvo s60
                            vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                            Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Originally posted by phoenix gold View Post
                              ligger vel i samme prisleie som denne kan jeg tenke meg:

http://www.finn.no/finn/car/object?f...1&WT.svl=Bilde
                              Ser grei ut den der også. Ser ut til at det sitter en VR6 motor med turbo i den..nais!

Men ville nokk ligge noe høyere denne her, hvis det i det heletatt hadde vert aktuelt for eiern å selge da..hehe! På en måte så kommer man til et stadie hvor det ikke lenger lønner seg å selge bilen fordi ingen er villige til å betale ekstra for modefiserte biler her i landet desverre..
                              Last edited by Micratech; 16-06-2008, 02:40.
                              Mvh
                              Are

Comment

http://www.webhotell-spesialisten.no...30512&pid=3377

her har du en liten ide til bagasjerommet ditt mr

fet bil foresten, hadde en corrado 16v turbo i fjor faktisk men langt fra så strøken

Comment

Working...
                                X