Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knuts Lancer med 4x15" Cerwin Wega og god bagasjeplass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by .SPL-Style. View Post
    vi får jo se det når han prøver den og måler
    kan vær han forandrer våres syn på boss
    Liker dere ikke Boss??? Mitt intryk etter å ha eiet en er veldig bra!

    Hvordan måler jeg ut efekten?

    Comment


    • #62
      de inne på forumet her syns det bare er et "billig merke/utstyr" som ikke leverer det de skal dærfor så håper jeg du klarer å forandre synet til folk så at det kansje bli flere som bruker det som er billigt


      ohms lov, bruker du til å regne ut effekt.. og hvordan er og måle amperen forsterkeren leverer(tror jeg????hjelp meg folkens )
      *Sammenheng mellom effekt, elektrisk strøm og elektrisk spenning er gitt ved


      der

      I står for strøm målt i ampere
      U står for spenning målt i volt
      Eksempel: Dersom man forbruker 10 ampere (A) over et spenningsfall på 220 volt er effekten 2 200 Watt.

      Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Effekt *
      Last edited by .SPL-Style.; 23-07-2008, 17:55.
      pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
      Ford<3

      Comment


      • #63
        Originally posted by .SPL-Style. View Post
        de inne på forumet her syns det bare er et "billig merke/utstyr" som ikke leverer det de skal dærfor så håper jeg du klarer å forandre synet til folk så at det kansje bli flere som bruker det som er billigt


        ohms lov, bruker du til å regne ut effekt.. og hvordan er og måle amperen forsterkeren leverer(tror jeg????hjelp meg folkens )
        *Sammenheng mellom effekt, elektrisk strøm og elektrisk spenning er gitt ved


        der

        I står for strøm målt i ampere
        U står for spenning målt i volt
        Eksempel: Dersom man forbruker 10 ampere (A) over et spenningsfall på 220 volt er effekten 2 200 Watt.

        Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Effekt *
        Takk for infoen!

        Som dere sikkert hvet er dette et prosjekt der jeg bruker det jeg allerede har. Det jeg ikke har, prøver jeg å kjøpe skam billig! Eneste jeg ikke har klart dette med er batteriet, som ble ett impuls kjøp.

        Angående forsterkeren, har jeg veldig vanskelig for at man kan få tak i noe bedre til 4stk 15" til 700kr inklusiv frakt i fra USA!

        Jeg skal skru den opp å ta noen bilder når den kommer + poste nødvendige spesefikasjoner.


        Knut

        Comment


        • #64
          Originally posted by nordviks View Post
          Liker dere ikke Boss??? Mitt intryk etter å ha eiet en er veldig bra!

          Hvordan måler jeg ut efekten?
          Du må måle AC spenning og AC strøm ut fra forsterker. Strømmen "må" måles med tangaperemeter, noe ikke alle har...

          Comment


          • #65
            Originally posted by BeemerZ1 View Post
            Du må måle AC spenning og AC strøm ut fra forsterker. Strømmen "må" måles med tangaperemeter, noe ikke alle har...
            Hvor mye koster et slikt apparat? Holder det å måle under normal drift eller må jeg dra på under målingen?


            Knut

            Comment


            • #66
              Du får kjøpt en elko koffert med et True RMS Mulitimeter,samt tangampere meter og megge instrument for 2500-3000,- Kan jo hende du får bruk for alt sammen :P Men et helt ok tangampere meter koster ikke så mye,men kan være greit å kjøpe skikkelig kvalitet å heller ha det i maange år.

              Comment


              • #67
                Originally posted by nordviks View Post
                Hvor mye koster et slikt apparat? Holder det å måle under normal drift eller må jeg dra på under målingen?


                Knut
                Varierer veldig, men noen som duger får du for rundt $100 på ebay.
                De rimeligste modellene kan ikke måle DC strøm, men det er veldig greit å ha når man driver med bilstereo
                Hvis du skal måle maksimal effekt en forsterker kan levere må du nesten skru opp så høyt du kan før det blir hørbar forvrengning. Hva elementene tåler må du bare se an...

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Jobbe88 View Post
                  Du får kjøpt en elko koffert med et True RMS Mulitimeter,samt tangampere meter og megge instrument for 2500-3000,- Kan jo hende du får bruk for alt sammen :P Men et helt ok tangampere meter koster ikke så mye,men kan være greit å kjøpe skikkelig kvalitet å heller ha det i maange år.
                  Takk for feedback Jobbe!

                  Hvis jeg hadde hatt mange tusenlapper igjen etter ferien så kanskje...

                  Har du dette utstyret, så kanskje jeg kunne tatt en tur å besøkt (Med forbehold om finmark ) deg.

                  Hvis ikke hadde det vært fint med en link til nettbutikk som hadde tangampere. Noen???


                  Knut

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by BeemerZ1 View Post
                    Varierer veldig, men noen som duger får du for rundt $100 på ebay.
                    De rimeligste modellene kan ikke måle DC strøm, men det er veldig greit å ha når man driver med bilstereo
                    Hvis du skal måle maksimal effekt en forsterker kan levere må du nesten skru opp så høyt du kan før det blir hørbar forvrengning. Hva elementene tåler må du bare se an...
                    Takk for hjelpen Beemer! Har du en ebay link til meg (med DC), så jeg ikke kjøper feil?


                    Knut

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by nordviks View Post
                      Takk for hjelpen Beemer! Har du en ebay link til meg (med DC), så jeg ikke kjøper feil?


                      Knut
                      http://cgi.ebay.com/1000-Amp-Clamp-o...QQcmdZViewItem

                      Det er rimelig, og ukjent merke for meg, men ligner veldig på mitt.
                      Skal du ha Fluke f.eks. koster det fort 3-4 ganger mer...

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by BeemerZ1 View Post
                        http://cgi.ebay.com/1000-Amp-Clamp-o...QQcmdZViewItem

                        Det er rimelig, og ukjent merke for meg, men ligner veldig på mitt.
                        Skal du ha Fluke f.eks. koster det fort 3-4 ganger mer...
                        Men du får så å si ikke bedre.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #72
                          Biltema sitt tangamperemeter koster 798kr eller noe sånn da, og gjør jobben like bra

                          Og du havner jo fort rundt der om du handler fra ebay med pris, mva og frakt.

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Techpoint View Post
                            Biltema sitt tangamperemeter koster 798kr eller noe sånn da, og gjør jobben like bra

                            Og du havner jo fort rundt der om du handler fra ebay med pris, mva og frakt.
                            Jeg har allerede bestilt det fra ebay. Det kommer meg på ca: 750kr ink. MVA og frakt. Men takk for hjelpen!


                            Knut

                            Comment


                            • #74
                              Det viste seg i etterkant at den ebay selgeren jeg hadde valgt, ikke sendte til Norge
                              Jeg bestilte da fra en annen og fikk en nyere modell av samme Boss forsterkeren på 1X1700W RMS! 070921058639354098

                              Jeg kjøpte også måleinstrumentet som er nevnt i posten over, slik at jeg kan måle hvor mange watt RMS den virkelig er. Det gleder jeg meg til

                              Jeg fikk ett bedre 3-veis elektronisk delefilter og jeg falt for fristelsen i å kjøpe meg en ny kondensator på 10 farad, siden jengene har gått på den gamle. Jeg vil også få mer en 1000W RMS på mine 3 forsterkere. Derfor blir det også for lite med min gamle kondensator på 1 farad.

                              For alt dette må jeg punge ut 3750kr ink. frakt og MVA.

                              Jeg skal nå på en 4 dagers ferie til Sverige, men kikker innom forumet da jeg er kommet tilbake.

                              Knut

                              Comment


                              • #75
                                gleder meg til å se hvor mye RMS den engentli leverer;P
                                pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
                                Ford<3

                                Comment

                                Working...
                                X