Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knuts Lancer med 4x15" Cerwin Wega og god bagasjeplass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Ser du bor i neslandsvatn, er jo bare et stenkast fra meg i Risør. Husker jeg kjørte ofte igjennom der som alternativ kjørerute fra Skien til Risør når jeg kjeda meg hehe.

    Hadde nesten vært gøy å fått hørt på hvordan anlegget ditt lyder
    MSN: smack_me@hotmail.com
    IRC: #bimmers.no @ quakenet

    Comment


    • #92
      kult opplegg dette her og ingen skal ta det fra deg.
      Men hvorfor reklamere for bilen din her hvis du er redd for tyveri? (lure spørsmål)

      disse sidene blir sikkert også lest av folk med "skumle" hensikter.

      prøver ikke å skremme deg,vi er jo alle engstelige for tyver mener jeg

      var det stinger kondis du kjøpte?
      Selv bruker jeg en 30f og den forandret absolutt hele frekvensområdet.
      Og da til det bedre.
      Merket bedre forskjell på det enn å skifte batteri til maxima

      Så hvis du i utgangspunktet har nok strøm forfra og forsterkerne er av "billig kvalitet(akkurat som mine) så er det ett hav av forskjell.
      Noe av dette kan da komme av att kondisbanken på forsterkerne er underdimensjonerte.

      Comment


      • #93
        Originally posted by wabby View Post
        Ser du bor i neslandsvatn, er jo bare et stenkast fra meg i Risør. Husker jeg kjørte ofte igjennom der som alternativ kjørerute fra Skien til Risør når jeg kjeda meg hehe.

        Hadde nesten vært gøy å fått hørt på hvordan anlegget ditt lyder
        Så artig! Hadde faktisk noen av mine største Cerwin Wega opplevelser i Risør da jeg var ungdom Det var en gærning som hadde 2stk DC-15 og 2 18" og en haug brokoblede NAD efektforsterkere i ett lite gutterom der. Spilte så det rant blod og vann ut av øra på han. LOL

        Ja det hadde vært koslig med besøk! Bare ring du (94159464) så kan vi avtale tid og sted.

        Knut

        Comment


        • #94
          Originally posted by 2fastgt4 View Post
          kult opplegg dette her og ingen skal ta det fra deg.
          Men hvorfor reklamere for bilen din her hvis du er redd for tyveri? (lure spørsmål)

          disse sidene blir sikkert også lest av folk med "skumle" hensikter.

          prøver ikke å skremme deg,vi er jo alle engstelige for tyver mener jeg

          var det stinger kondis du kjøpte?
          Selv bruker jeg en 30f og den forandret absolutt hele frekvensområdet.
          Og da til det bedre.
          Merket bedre forskjell på det enn å skifte batteri til maxima

          Så hvis du i utgangspunktet har nok strøm forfra og forsterkerne er av "billig kvalitet(akkurat som mine) så er det ett hav av forskjell.
          Noe av dette kan da komme av att kondisbanken på forsterkerne er underdimensjonerte.

          Tror ingen gidder å stjele en brukt biltema spiller som koster 498kr ny. De 2 brukte billige forsterkerene bak kosta meg 500kr til sammen og er limt fast med tech7. Cerwin Wega høytalerene er limt og skrudd fast, de er heller ikke vært mer enn noen hundrelapper på gata. Bunnblata er skrudd med så mange skruer at det tar minst 15 minutter å komme til batteriet.

          Tror vel egentlig ikke det er spesielt attraktivt med bilen min for en tjuv!

          Jeg kjøpte en boss kondis, er vel ikke mer enn en måte å lage en kondis på vel? Så det blir sikkert bra.

          Hadde du Optima før du bytet til Maxima? Det ble i hvertfall vanvittig stor forskjell med nokk strøm på anlegget mitt å!

          Hva slags utstyr har du?


          Knut

          Comment


          • #95
            hvis det var meg du tenkte på så har jeg boschmann forsterkere og 2x12" fra samme.
            en toppmodel kenwood spiller som er overlegen en dyrere pioner jeg hadde før.
            og seas lotus performance i front.Stinger kondis 30F.Begynte som deg: man tager hva man haver
            og så klarte jeg ikke å holde meg der
            har brukt mere på demping en det forsterkerne koster.
            alt jeg har fått tak i er enten kjøpt på netthandel eller til sterkt redusert pris et annet sted.
            Sikler på monobloker nå

            Det satt ett orginalt batteri i bilen fra før.Og det ble selvfølgelig mere stabilt med det maxima batteriet(fikk rundt 35% på det)
            men jeg spiller mest på normalt volum og der hjalp kondisen bedre.Den fikk fram detaljer jeg ikke hadde hørt før.
            Bytta senere denn dagen også høytalerkabler fra 2,5mm2 biltema til 6mm2 "torshow"kabel.
            Så det er mye mulig de også skulle hatt noe av rosen

            kablene ble byttet etter å ha brukt kalkulatoren til R.fosgate.
            Synes selv det er litt grøvt med 6mm2 men det hjalp så da liggern der

            men synes det er spenende å følge med på tråden din netop fordi du bruker enkle men gode løsninger som funker.Og har du det gøy så er mye av målet nådd.
            Selv holder jeg på med å bygge kasse til 12"erne da jeg ikkke var fornøyd med forsøk 1-2
            KJøpte meg sirkelsag nå fordi det ikke er lett å kjære rett med jokkesag.

            Drømmer om dørsider også,føler at seasene fortjener sin egen hybel

            men blir nokk lite til det da jeg har 4 venstre bein og hode under armen

            Comment


            • #96
              Originally posted by 2fastgt4 View Post
              hvis det var meg du tenkte på så har jeg boschmann forsterkere og 2x12" fra samme.
              en toppmodel kenwood spiller som er overlegen en dyrere pioner jeg hadde før.
              og seas lotus performance i front.Stinger kondis 30F.Begynte som deg: man tager hva man haver
              og så klarte jeg ikke å holde meg der
              har brukt mere på demping en det forsterkerne koster.
              alt jeg har fått tak i er enten kjøpt på netthandel eller til sterkt redusert pris et annet sted.
              Sikler på monobloker nå

              Det satt ett orginalt batteri i bilen fra før.Og det ble selvfølgelig mere stabilt med det maxima batteriet(fikk rundt 35% på det)
              men jeg spiller mest på normalt volum og der hjalp kondisen bedre.Den fikk fram detaljer jeg ikke hadde hørt før.
              Bytta senere denn dagen også høytalerkabler fra 2,5mm2 biltema til 6mm2 "torshow"kabel.
              Så det er mye mulig de også skulle hatt noe av rosen

              kablene ble byttet etter å ha brukt kalkulatoren til R.fosgate.
              Synes selv det er litt grøvt med 6mm2 men det hjalp så da liggern der

              men synes det er spenende å følge med på tråden din netop fordi du bruker enkle men gode løsninger som funker.Og har du det gøy så er mye av målet nådd.
              Selv holder jeg på med å bygge kasse til 12"erne da jeg ikkke var fornøyd med forsøk 1-2
              KJøpte meg sirkelsag nå fordi det ikke er lett å kjære rett med jokkesag.

              Drømmer om dørsider også,føler at seasene fortjener sin egen hybel

              men blir nokk lite til det da jeg har 4 venstre bein og hode under armen

              Bor du langt unna meg? Hvis, nei. Kan jeg godt hjelpe deg med å bygge/planlegge subbene. Jeg har laget minst ett dusin av dem. Jeg kan lage dem fine hvis jeg vil/har tid.

              Det går greit med jokkesag hvis du fester en rett list som stikksagen kan føres langs etter. Sirkelsag er mer egnet da!

              Støping har jeg aldrig gjort men, har veldig lyst til å prøve det en gang!

              Misunner deg lotus settet. Vanvittig bra lyd i seas!


              Knut

              Comment


              • #97
                mitt største problem er tid.Har familie/unge hele pakka.
                Bor litt langt unna,men takk for tilbudet

                har vært for mye i garasjen i det siste.Men har igjen å bygge subb og få montert 180amp dynamo.Etter det er kvota brukt opp for i år

                Comment


                • #98
                  Originally posted by nordviks View Post
                  Så artig! Hadde faktisk noen av mine største Cerwin Wega opplevelser i Risør da jeg var ungdom Det var en gærning som hadde 2stk DC-15 og 2 18" og en haug brokoblede NAD efektforsterkere i ett lite gutterom der. Spilte så det rant blod og vann ut av øra på han. LOL

                  Ja det hadde vært koslig med besøk! Bare ring du (94159464) så kan vi avtale tid og sted.

                  Knut
                  Kunne nesten hørt ut som Tord eller Peder

                  Men skal heller si ifra når jeg er i området, så kan vi alltids ta en kaffe og noe bil prat på neslandsvatn.

                  Er så bra, var på kafeen/kiosken eller noe for noen år tilbake. Da var det ei lita tuppe som stod bak disken. Hun trodde hun hadde de store puppene, mmen sannheten var at hun ikke hadde noen. Når hu skulle ta imot betaling så stod hun en halv meter fra kassa og skøyt brystkassa fram. hehe. Var priceless.
                  MSN: smack_me@hotmail.com
                  IRC: #bimmers.no @ quakenet

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by 2fastgt4 View Post
                    mitt største problem er tid.Har familie/unge hele pakka.
                    Bor litt langt unna,men takk for tilbudet

                    har vært for mye i garasjen i det siste.Men har igjen å bygge subb og få montert 180amp dynamo.Etter det er kvota brukt opp for i år
                    Har samme utfordring jeg å! Har 3 barn (4,7,13) pluss jobb fra 7-17 så det er vanskelig! Skal prøve å gjøre rutine på 2-4t hver lørdsg eller søndag.

                    180amp dynamo!!! Hvor mange kilowatt skal du ha til slutt? Hvis det er bare for det det er kult, så har jeg full forståelse for det Hvor fikk du tak i denn og passer den i min bil?!!!! Jeg går ut ifra at den nesten var gratis


                    Knut

                    Comment


                    • Originally posted by wabby View Post
                      Kunne nesten hørt ut som Tord eller Peder

                      Men skal heller si ifra når jeg er i området, så kan vi alltids ta en kaffe og noe bil prat på neslandsvatn.

                      Er så bra, var på kafeen/kiosken eller noe for noen år tilbake. Da var det ei lita tuppe som stod bak disken. Hun trodde hun hadde de store puppene, mmen sannheten var at hun ikke hadde noen. Når hu skulle ta imot betaling så stod hun en halv meter fra kassa og skøyt brystkassa fram. hehe. Var priceless.
                      Verden er ikke stor. LOL

                      Har kjent Østerholdt siden jeg var 7år. Jeg var med han til personen jeg henviste til, husker ikke hva han het lenger. Hils han fra meg når du ser ham neste gang!

                      Ser frem til kaffe og lyd med deg


                      Knut

                      Comment


                      • Originally posted by nordviks View Post
                        Verden er ikke stor. LOL

                        Har kjent Østerholdt siden jeg var 7år. Jeg var med han til personen jeg henviste til, husker ikke hva han het lenger. Hils han fra meg når du ser ham neste gang!

                        Ser frem til kaffe og lyd med deg


                        Knut
                        Skal gjøre det Snakker ikke mye med dem, da Tord bor i Oslo sist jeg sjekka. Peder bor faktisk bare noen hundre meter fra mor der jeg er når jeg er hjemme i helgene.
                        MSN: smack_me@hotmail.com
                        IRC: #bimmers.no @ quakenet

                        Comment


                        • Originally posted by wabby View Post
                          Skal gjøre det Snakker ikke mye med dem, da Tord bor i Oslo sist jeg sjekka. Peder bor faktisk bare noen hundre meter fra mor der jeg er når jeg er hjemme i helgene.
                          Det er Peder jeg referer til, er ikke sikker på om jeg hvet hvem Tord er. Dette var artig

                          Knut

                          Comment


                          • Originally posted by nordviks View Post
                            Har samme utfordring jeg å! Har 3 barn (4,7,13) pluss jobb fra 7-17 så det er vanskelig! Skal prøve å gjøre rutine på 2-4t hver lørdsg eller søndag.

                            180amp dynamo!!! Hvor mange kilowatt skal du ha til slutt? Hvis det er bare for det det er kult, så har jeg full forståelse for det Hvor fikk du tak i denn og passer den i min bil?!!!! Jeg går ut ifra at den nesten var gratis


                            Knut
                            handla egentelig den dynamoen litt for tidlig da jeg trodde at det ikke ville hjelpe med kondis.
                            Jeg ligger på grensa i dag når jeg spiller høyt.Og drømmen er en monoblokk og da vipper jeg over til å måtte ha en ordentlig dynamo.
                            Husker ikke nøyaktig hva jeg ga,men ingen her hjemme kunne/ville hjelpe meg
                            derfor ble den bestilt fra usa.Fra Dominick Iraggi alternators EBAY.
                            havna på rundt 3600kroner inkludert frakt toll moms osv.Inkludert laderegulator sok kan justeres fra daschen.

                            navnet på min orginale er BOSCH 90A
                            MD353869
                            0 124 325 010
                            BR14-M1
                            DISSE OPPLYSNINGENE FANT JEG PÅ BAKSIDA AV DYNAMOEN.
                            Denne sitter på en 2002 carisma.1,6l

                            Det var også en som kunne hjelpe meg i norge men han måtte fysisk ha dynamoen i hånda si for å hjelpe meg og det ville kostet meg mere enn 6000kroner.

                            Comment


                            • Er det ikke på tide med litt bilder? 11 siders prosjekt-tråd uten et eneste bilde?
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

                              Comment


                              • Originally posted by 2fastgt4 View Post
                                handla egentelig den dynamoen litt for tidlig da jeg trodde at det ikke ville hjelpe med kondis.
                                Jeg ligger på grensa i dag når jeg spiller høyt.Og drømmen er en monoblokk og da vipper jeg over til å måtte ha en ordentlig dynamo.
                                Husker ikke nøyaktig hva jeg ga,men ingen her hjemme kunne/ville hjelpe meg
                                derfor ble den bestilt fra usa.Fra Dominick Iraggi alternators EBAY.
                                havna på rundt 3600kroner inkludert frakt toll moms osv.Inkludert laderegulator sok kan justeres fra daschen.

                                navnet på min orginale er BOSCH 90A
                                MD353869
                                0 124 325 010
                                BR14-M1
                                DISSE OPPLYSNINGENE FANT JEG PÅ BAKSIDA AV DYNAMOEN.
                                Denne sitter på en 2002 carisma.1,6l

                                Det var også en som kunne hjelpe meg i norge men han måtte fysisk ha dynamoen i hånda si for å hjelpe meg og det ville kostet meg mere enn 6000kroner.
                                Jeg tror en monoblokk ville opfylle ønske ditt hvis den er kraftig nok!
                                Det er faktisk billig med under 4000kr for denne dynamoen, har hørt folk som har betalt over 10 lapper for en slik.

                                Knut

                                Comment

                                Working...
                                X