Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota Camry (Totalombygning)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jajamen, to uker med borte bra arbeid og lite tid i helgene men har da fått til litt, i alle fall farge i motorommet så nå skal jeg gå over noen andre småting i det også begynne med motorblokk osv.

så er kansje en får montert inn igjen litt snart

Hugo
    WWW.HUGOH.NO
    Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
    Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

Comment

• Nå er det en del småpusling

Så har je vært ned med forstillinga og gått over å shina opp den litt også

Vaska gnikka og gnudd litt på diverse braketter samt lakkert og montert disse å.

servostyringa er det bytta ut en del slanger med nye silicon slanger å skikkelige nye klemmer

Blir jo en del annet småtteri fremover her og der, samt at jeg holder på med motoren, håper jeg kan få overhalt blokken og gått over gearkassen å montere dette inn igjen mens jeg venter på toppen og andre deler, samt holder på å sette opp en oversikt over det en trenger.
      Hugo
      WWW.HUGOH.NO

Comment

• Ahh... ikkenoe er som et godt strigla motorrom
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Originally posted by Crazytaxi View Post
          Ahh... ikkenoe er som et godt strigla motorrom

Nei er greit og ta med seg det også
          I alle fall når en først må ut med røkla, ellers så har jeg fått bestilt nye deler til blokka og slipt,pussa gnidd og vaska meg ihjel pokker at jeg var så dum og parkerte glassblåsern ute i vinter men men :S

Etter mye om og men så har jeg da fått skrubba og fått på noe farge på blokka og ikke det jeg ønska men eneste varmebestandige nogenlunde folkelige fargen da

Motorblokka rengjort og lakkert klar for honing og oppbygging.

Motorrommet litt mer komplett med ekstra vifte så en får litt mer kjøling i og med at turboen vil lage litt heitere liv her

et til fra andre siden, alle småbraketter har vært slipt vaska og lakkert opp igjen

blokk uten maskering

Artig fikk lånt meg micrometer her og målt blokka er faktisk utrolig lite slitt til å ha rulla over 300 000 ifølge speedometeret men fint for meg slipper i alle fall og borre denne kan heller bruke litt ekstra kroner på toppen og det er jo der det er mest og hente ifølge de vise herrer på andre siden av dammen
          Hugo
          WWW.HUGOH.NO

Comment

• Ting tar tid :-/

Hei igjen

Dette har jo tatt litt tid men det er litt mye med eget firma og appåtil sykmeldt nå om dagene, jeg holder på å bestiller en del deler til motoren så nå blir det litt motorbygging og div da

så holder jeg også på med dashbordet enda, men begynner å nærme seg da

Klart det var en stor strek i regningen at jeg fikk arma opprert, så mens jeg venter på at kroppen leges å jeg kan begynne å puslete med litt småtteri.
            Håper ikke en blir sykmeldt mye over 2 mnd men man vet nå ikke...

Så skal høre med lakkereren om og hvor mye han skal ha for og gjøre ferdig den siste tilpassningen av fangerene samt lakkeringen så kunne han ha gjort det mens jeg er ute av drift da:-)

Da kunne jeg i det minste holdt på å montert litt småtteri da:-)

vi får se, skal sende blokk og div til prep så blir det bra er jo nye råder, turbo, intercooler og mye annet småtteri så nå blir det mer oppdatteringer forhåpentlig utover
            Hugo
            WWW.HUGOH.NO

Comment

• ser meget gjennomført ut.får håpe at du kommer deg raskt igjen god bedring

mvh kim

Comment

• Originally posted by kimafro View Post
                ser meget gjennomført ut.får håpe at du kommer deg raskt igjen god bedring

mvh kim
                Satser på det :-)
                klart bare lakkereren kommer på besøk nå så får vi se hva som skjer:-)

Håper det blir lakk snart, for jeg kan jo da begynne å montere lister, styringer å innmat i dører å lign:-)
                Hugo
                WWW.HUGOH.NO

Comment

• gøyalt prosjekt detta =)
                  sinnsykt mye jobb du legger ned i bilen,stå på. skal vertfall følge med vidre her.

Comment

• Originally posted by The Wisard View Post
                    gøyalt prosjekt detta =)
                    sinnsykt mye jobb du legger ned i bilen,stå på. skal vertfall følge med vidre her.
                    Ja er det bare synd at det har vært litt lite action av å til men når det tar i veien så skjer det ting:-)

Jaja en fortsatt arma i gips, men venter på lakkereren nå så blir spennende fremover

Også dukker det opp litt av vært i posten av å til da :P

Tror detta kan bli gromt jeg 8)
                    Hugo
                    WWW.HUGOH.NO

Comment

• Hei å hopp:-)

Det går smått men fremover her også :-)
                      Håper på litt hjelp i morra sida denna arma mi er heller dårlig til å trekke noe skai om dagen, får jeg den hjelpa så skar vi gjør et realt forsøk på å trekke dashbordet samt å få det på plass i morra:-)

Da kan jeg få begynne å montere litt høytalere å slikt:-)

Har igjen å gjøre om litt på ledningsnettet rundt tenningslåsen, montere ny startsperre samt kople inn styringene til sentrallåsen å legge klar styringene til belysning inv å div da:-)

Men er i full sving:-)
                      Hugo
                      WWW.HUGOH.NO

Comment

• I dag skjedde det endelig med mer eller heller mindre hell, lim sprøyta streika, limet måtte pensles med heller blandet resultat, skaien snurra seg, å krølle seg på feil steder til feil tid så det må nok også lages noen deksler etter jeg måtte bare skjære vekk det meste..

Noen pasningsfeil ble det og så får se hvor lenge en har det slik men får prøve å finne noen løsninger :-)

Alt i alt er det bedre en det så ut som det kunne bli ei stund der, og takk til bestekompisen som kom å bisto det meste :-) dette hadde ikke gått med ei frisk å ei dårlig arm alene :-)

Hugo
                        WWW.HUGOH.NO

Comment

• Følger med her
                          Syns du gjorde en god jobb med skaien, ihvertfall utfra bildene.

Comment

• Originally posted by Slednekk View Post
                            Følger med her
                            Syns du gjorde en god jobb med skaien, ihvertfall utfra bildene.
                            Nei vart ikke verst forholda tatt i betraktning men hadde ønska jeg slapp å få denna floka på sidan der men får bygge noen custom a-stolpedeksler der da:-)
                            Hugo
                            WWW.HUGOH.NO

Comment

• Ser veeeldig bra ut Hugo! Men spillern skal væll døttes mer inn ja?
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

• Originally posted by GENEXXA View Post
                                Ser veeeldig bra ut Hugo! Men spillern skal væll døttes mer inn ja?
                                Som så meget av alt jeg har så er den godt skrudd fast, så det blir et deksel eller ramme rundt den å videre nedover:-)
                                Hugo
                                WWW.HUGOH.NO

Comment

Working...
                                X