Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota Camry (Totalombygning)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Blir saker Hugoh. Fine bilder å hehe..
    Erik Fido Westgård
    www.fidod.no - Saab93Fido by Pioneer - Stinger - Installbay - Racesport - www.bil-mc.no

Comment

finfine saker du har der blir morsomt å se sub løsningen din har en følelse/håp om at det blir noe utenom det vanlige
      Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Mille er jo unektlig en vakker familie!
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Originally posted by erikfido View Post
          Blir saker Hugoh. Fine bilder å hehe..
          Det blir slik når en er lite fotogen og det er slike kanonfotografister i området hehe

Originally posted by mrZipp0 View Post
          finfine saker du har der blir morsomt å se sub løsningen din har en følelse/håp om at det blir noe utenom det vanlige
          Ja,vi får prøve da vettu
          Er jo ingen enkel sak og lage noe helt utenom det vanlige og fortsatt klare og lage noe som er audiofilt hehe, er jo meninga og bli en konkurransebil og showbil så det er ingen enkel kombinasjon nei, men det må vel gå og finne på noe lurt

Originally posted by thomasekeli View Post
          Mille er jo unektlig en vakker familie!
          Det er så sant så sant, bare håper at jeg blir like fornøyd eller bedre med lyden som med utseende så har jeg meget god tro på dette ja, er alltid spennende med nye høytalere og nye merker
          Hugo
          WWW.HUGOH.NO
          Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
          Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

Comment

Her går det i tankeboks om dagen hmmm sub løsning ja, jo vært morro og fått til noe spennende det eneste at god lyd + spennene ikke er bare bare, men vi får se hva som skjer da kansje det går seg til

har et lite håp om og få gjort en del i helga på den frontfangeren slik at jeg kan få ferdig den, så skal jeg kaste meg rundt og begynne på motorommet, siden det meste i første omgang skal rett ut, og shines og rett inn igjen..

fikk litt priser på noen få komponenter til understellet, selv om det er småpenger mot en del andre så syns jeg det var nok for noen skiver og støtdempere...

så det går da fremover, vis jeg kan få unna endel på fangeren er det mulig jeg skal begynne med sub kasse/er i helga, evnt. midbass og dashbordkasser isteden, vi får se
            Hugo
            WWW.HUGOH.NO

Comment

Basskasse og frontfanger bygging og voldtekt...

Dette er helgas arbeid, begynte i kveld med relativt ok resultat legger ut et par bilder av det

Har begynt og støpe basskassen, det blir bunn og topp igrunn som er støpt og dempet etter hvert i polyester og glassfiber, så er sideveggene i mdf.

frontfangeren blir angrepet senere i dag,nå trenger jeg en blund på øyet

her har jeg da laget rammeverk, og plukker det ut for og maskere og begynne med polyesteren.

her er det lagt ca.3 lag med polyester og glassfiberstrie, i bunn og opp på sidene, nå er det kvelden hehe for noen timer før jeg skal krangle litt mer med frontfangeren i morgen
              Hugo
              WWW.HUGOH.NO

Comment

Spenstig prosjekt og spenstige elementer!
                Hva slags og hvor stor kasse skal du bruke på ML2500? Er litt i tenkeboksen når det gjelder de 10-tommerne.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Takker for det
                  Ja det er flere som mener at dette er et spenstig prosjekt ja

dersom jeg skulle ha laget to single kasser så burde dem ha vært på ca 22L stk. i følge termpro lukket, det var den som jeg fant ut var best der.

Denne kassa blir på 45 l + - litt

Blir det jeg prøver i første omgang
                  Hugo
                  WWW.HUGOH.NO

Comment

skjer det noe her fortiden da?
                    du er ikke like stressa her som du er når jeg skal laste opp bila di på arbeid

Comment

hehe ja treg av meg men men det går fremover

Litt updates etter en lang tørkeperiode men nå er jeg da inne i et sig om dagen

Rødt skrog i hus

Ribbing på gang

Taktrekket trekkes opp igjen

Støydempet tak med asfaltplater

Taktrekket med nytt skinn og montert

støydemping av gulv

Høytalerkasse sveiset stålskjellet aventer støping hs

Høytalerkasse aventer støping vs

gir en liten feeling av hvordan det blir

Forsterker rack 1 og halve basskassen med festebraketter.

Støydempa og med litt rustbeskyttende lakk på festebraketter og forsterkerrack

Forsterkerackene med amps på plass, og solfilm på bakruta

tettning av batteribokser

Lakka batteri rack og bokser

og mens den tørker eksperimentere jeg med og lage meg egen diodebelysning

Slik da er det litt mer montert i bilen også, skar jeg gruble litt på noe småfiks rundtom der så blir det nok mer der også hehe

Årsaken til noe av grubleriene litt trangt og være polsko her serru, så får sjå om det blir en avansert løsning eller om jeg dropper polskoene ettersom det blir endel andre voltmeter her og der.

tja er ikke så rart man er litt geara på og komme hjem, i alle fall ikke når du har kun 45 timer fri i uka gitt...
                      Hugo
                      WWW.HUGOH.NO

Comment

dagens økt hittil

føles egentlig ikke ut som om en har gjort noe som helst men vent nå litt dagen er jo ikke slutt enda :twisted:

joda litt har det blitt jeg har laga en brakett til kondensator og 2 sikring/koplingsbokser for batteriene.

og en kompis per helge har forsterka basskassa mi med et lag til med glassfiber

Brakett til kondis klar for lakk

Litt hjelp har jeg hatt idag også, Per helge ordner opp med polyester, er ikke alle som smiler så bredt når dem forsterker basskasse

Braketten til kondis og sikringsblokker på plass og lakkert.

Se der ja et lag til så er vel dørken i boks og en kan begynne med toppen tenker jeg Takk PH

Der var blokker og kondis montert også
                        Hugo
                        WWW.HUGOH.NO

Comment

og litt til måtte jeg også gjør :P

det ble gjort litt til idag, støpt litt kasser, kledd med teppe så hadde på noen lag med polyester og i morra kansje jeg skar forsterke dem uttapå etterhvert med strie.

og her henger to høytalerkasser til tørk blant diverse annet :P hehe
                          Hugo
                          WWW.HUGOH.NO

Comment

Flink når du først setter i gang du hugo

Comment

Originally posted by halseth View Post
                              Flink når du først setter i gang du hugo
                              Man prøver sågodt man kan vettu
                              nei er ingen bønn nå gitt, er jo så folk for noya rundt meg om dagen også, hehe, lukter glassfiber over hele garden her nå :P

Også artig at et par kompisser har tatt turen innom og vært med å hjulpet til og da

får vel lage meg liste over hva deler jeg skar bestille er et par ting jeg grue meg litt til som sikkert koster flesk, og det er nav bak, med mindre det finnes noe bra der ute brukt men men...
                              Hugo
                              WWW.HUGOH.NO

Comment

siste rest før arb. uka setter inn

Litt trekking på gang av hatthylla da

Litt tilordning av logosaker

Her er det spjælking av basskasse før irman havner på for og lage toppen på kassa, under kyndig og skarpt blikk fra Fido

enda et

her er irman på plass og snart er det polyester tid

mere oppdatteringer kommer til helgen nå er det arbeidsuke
                                Hugo
                                WWW.HUGOH.NO

Comment

Working...
                                X