Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota Camry (Totalombygning)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Toyota Camry (Totalombygning)

Hey

Så klarte jeg omsider og havne her jeg også..

Jeg er en som fisker litt i faget og hobbyen bilstereo, noen ganger får en napp også..hehe

26 år og i full sving med et nytt prosjekt som jeg kommer til og pressentere her og på toyotaforumet.

Link

http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?...asc&highlight=

Samt på web www.hugoh.no

Jeg har konkurert i 2 år aktivt og blitt en smule bitt av basillen nå har det jo vært litt stille fra kanten, har fått høre "lever han enda og" så tydlig at en har satt spor etter seg på godt og vondt.hehe

Ellers av ting som skal skje, så er det en ganske omstendig ombyggning utvendig, lakkering, evnt. mulig motor og drivlinje.
    Nytt intreør i hennhold til fargetemaet. som kommer til og ligge hovedsaklig på blå,svart og lilla.

Ellers så ligger jeg og vurdere stereo utstyr og diverse om dagen.
    samt at de fleste bil delene har kommet i hus.

diverse bilder

http://s17.photobucket.com/albums/b5...t=MOV00004.flv

Måtte prøve denne saken her da hehe

Bilde av gamlebilen som jeg jobber med og få ferdig dashbordet og andre småting for året til

Så da får vi se hvordan dette går, meget possitivt og finne ut at det er et eget forum for stereofreaks ute på nettet også, håper dette blir et bra sted og dele og høste erfaringer og på litt mer seriøs måte en, en del andre forumer på nettet.
    Men etter og ha lest litt virke dette meget bra så thumbs up fra meg i alle fall.

Mvh. Hugo
    Last edited by hugoh; 16-05-2007, 21:31.
    Hugo
    WWW.HUGOH.NO
    Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
    Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

måtte bare prøve stolen i bilen nå da hehe
    men men noen flere bilder ble det...
    ganske ok stoler også..
    gode og sitte i

Hugo
    WWW.HUGOH.NO

Comment

eeey, dette ser jo meget bra ut Svidd av en del laken på dempermatter ser jeg, det er fornuftig! Men ang de stolene der..hvor lang leveringstid var det? Kjøpt på bsbildeler? Vurderer å kjøpe 2 slike selv
      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

:O hva i all verden har skjedd med deg? Du som var ivrig Fordmann kjøpt tidenes værste balje..... Må være ærlig å si jeg likte sierra'n bedre!

Comment

Kan bli bra dette Kan bli rått og se en fancy camry med stereo

Hva skal du ha inn av stereo da? Pioneer i denne også?
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

jepp jepp

Originally posted by Tommen View Post
            eeey, dette ser jo meget bra ut Svidd av en del laken på dempermatter ser jeg, det er fornuftig! Men ang de stolene der..hvor lang leveringstid var det? Kjøpt på bsbildeler? Vurderer å kjøpe 2 slike selv
            Ja det har potensiale synes nå jeg...
            Stolene kom rimelig kjapt, og kan gå god for autostyle sine produkter, i alle fall de jeg har benyttet så langt, og det er ikke fordi jeg har fått så god hjelp og deal med bs bildeler, som jeg har fått vel og merke.

Men i alle fall det var stylingen jeg måtte vente en stund på men alt det andre var veldig fort på lager, husker ikke helt riktig men vi snakker dager og ikke uker i alle fall..

Og var å hentet delene selv og må si det virka litt suspekt ut, da det i første øyekast virka som om butikken besto av et stort skilt og en terminalåpning i bakkant på et større industribygg, men etter og ha prata en del med og titta på butikken så vil jeg si at jeg er imponert, dem har ganske mye på lager og en meget bra butikk, prisene er også bra.

Det heter seg jo det at man får det man betaler for, men i tilfellet når jeg har fått titta på stoler etc, så er jeg meget fornøyd, hadde det stått sparco eller noe slikt på stolene sabelt til eks. hadde vel denne stolen kosta et sted mellom 4 og 5 tusen tipper jeg, mens den forsterkede versonen hadde liggi på mellom 6 og 8 tusen.

Så helt klart og anbefale.

Bra folk og bra produkter.
            Hugo
            WWW.HUGOH.NO

Comment

Modernisering

Originally posted by Jvh View Post
              :O hva i all verden har skjedd med deg? Du som var ivrig Fordmann kjøpt tidenes værste balje..... Må være ærlig å si jeg likte sierra'n bedre!
              Er fortsatt ford mann, fiat mann, toyota mann, har mange biler som jeg har i min hjertedør jeg da..

Men det kan jo hende en har gjort noe dumt, men det vil tiden vise...

Skal jo innrømme det at den pr. idag er en balje ja, men det var også forden i sin tid da, og sikkert fortsatt er i noens øyne, smaken er som baken og den er delt.

Men forden blir og se, jeg driver for harde livet med dashbordet på den, skal også i veien og hente noen deler i helga om det passer seg slik.

Så til høsten er den til salgs, til noen med et seriøst bud, jeg ikke urimelig, men har faktisk tenkt tanken om jeg skulle kjøpe meg hus nå så bygger/restaurerer jeg meg et verksted og da lager jeg et rent og pent hjørne hvor denne kan stå og nyte pensjonist tilværelsen med litt lys og pokaler plakater etc..

dersom ingen melder seg da

For når alt kommer til alt så koster det meg ikke så mye mer og ha den stående som om en skulle selge den i biter liksom.

Men litt av grunnlaget var og finne en litt nyere bil som kansje hadde et potensiale, og som jeg synes hadde et karosseri som er litt spennende og som ikke så mange andre har brukt før, da datt jeg pluttselig borti denna da...
              også er det litt enklere og finne deler uten og måtte lage det meste selv eller kjøpe fra alle mulige rare steder med denne her istedenfor forden da

Noen som foresten vet hvor en kan finne klarglasslykter til denna bilen?
              foran og bak?
              det er nesten det eneste jeg mangler i hyllene mine nå
              Hugo
              WWW.HUGOH.NO

Comment

Vi får se

Originally posted by NeDD View Post
                Kan bli bra dette Kan bli rått og se en fancy camry med stereo

Hva skal du ha inn av stereo da? Pioneer i denne også?
                Vi får se da vettu, den som følger med finner ut, men er åpen for forslag kan man si, er en ordntlig ballade om dagen detta, vurderer fortløpende de muligheter som jeg har.

Så jeg har ikke bestemt meg enda, men det er i alle fall en tanke at det skal være brutalt og noe som vil henge med imot andre heftige anlegg.

Men Pioneer har også krysset tankene mine ja...det samme har mye annet også.

Som sagt åpen for forslag, til det meste, pr. dags dato er det meget åpent i stereoavd. og kabelutstyr, det er igrunn det jeg ikke har fått på plass i hyllene på lageret så, det er det jeg har som 1.pri på denna fronten.

Er en del planlegging og forbereding, men en ting jeg bestemte meg for med dette prosjektet var at jeg skulle ha deler og utstyr på plass før jeg virkelig hivde meg i gang på det...
                Så må ærlig talt innrømme at jeg har tyvstarta litt med demping da.

En av de tingene som alltid har irritert meg på forden er det at du kjøper en ting venter i det lengste kjøper en ny ting, også kansje du vil bytte ut detta etc...

samt at i tilegg til det så bygger man om litt for at ting skal passe bedre ihop etc...

Så nå ville jeg liksom ha alt klart så langt det er mulig da jeg virkelig begynner på denne bilen, dette fordi det sparer tid, og energi samt døtiden det er med og vente på en ting/del eller noe annet.

Og med det samme vi er inne på det, noen som har en 2 søyler løftebukk til salgs?
                Driver og forhandler pris om ny, men vi får se, ligger bra ann på prisen der, så vis ikke noen har en brukt til en hyggelig pris så blir det en slik en tror jeg..
                Hugo
                WWW.HUGOH.NO

Comment

He he he.. Du står på fælt du gitt!

Comment

Hugo er i form han ser jeg hehe.. Før fordmann, nå Toyotamann
                    Erik Fido Westgård
                    www.fidod.no - Saab93Fido by Pioneer - Stinger - Installbay - Racesport - www.bil-mc.no

Comment

Originally posted by InstallBay Hamar View Post
                      He he he.. Du står på fælt du gitt!
                      Ja man må jo prøve vettu
                      Men hører det skjer saker og ting på Kenneth fronten også jeg skal vi kalle det opp pussing?

Originally posted by erikfido View Post
                      Hugo er i form han ser jeg hehe.. Før fordmann, nå Toyotamann
                      jepp jepp
                      Hugo
                      WWW.HUGOH.NO

Comment

Mulig det? Er ikke helt med nå, men... Hvis det er bytting av ymse stoffer i bilen du tenker på, så medbringer det riktighet...

Comment

jau

Originally posted by InstallBay Hamar View Post
                          Mulig det? Er ikke helt med nå, men... Hvis det er bytting av ymse stoffer i bilen du tenker på, så medbringer det riktighet...
                          Stemmer det ja
                          Men utfra hva jeg hørte så var nok ikke det dumt, gleder meg til og sjå att bilen og eiern i løpet av sommern...
                          Hugo
                          WWW.HUGOH.NO

Comment

Mere bilder prøver litt styling på bilen

Joda jeg skal gjøre ferdig gamlebilen min da, men men, når jeg ikke får gjort noe der klør det i fingrene, og litt frustrert blir en når en venter på og høre ifra folk som sku skaffe meg noen småting som mangler til den så da, tenkte jeg hvorfor ikke lufte stylingen litt..

dermed så ble det en prøvemontering kan man kalle det, i alle fall så har jeg hengt den på bilen for og se litt og la andre se litt hva som det kan bli, og jeg må si at jeg liker det jeg ser i alle fall 8)

Så nå glede jeg meg bare enda mer hehe
                            Hugo
                            WWW.HUGOH.NO

Comment

Jeg må si at jeg likte det der stylingskitet du hadde invistert i, spesielt spoileren på bagasjelokket. Har bestandig vært svak for slike spoilere. Men den framspoileren så kjent ut, er det nippon stylingskit du har?

Må du begynne med stereoen snart!
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Working...
                              X