Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4, lite prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audi A4, lite prosjekt

Heisann!
    Får lage en prosjekttråd jeg også, selv om dette forsåvidt ikke blir et "prosjekt" sammenligna med det dere andre lager

Det som skal inn:
    Spiller: VDO 1404mp, fulgte med bilen, og fungerer greit
    Forsterker: Soundstream Lil Wonder lw4.580
    Høytalere: Soundstream Lil Wonder ls.502 koax
    Sub: Hertz es300

Forsterkeren og høytalerene er bestilt og ventes i posten i nærmeste framtid Suben må vente til jeg får litt mer penger gitt... Har trekt en del kabler, uten at det er 100% usynlig, men det får bare gå. Synes ikke akkurat godt Bilen er en 1995mod audi a4. Bilder fra kabling kommer

Litt redd for at det blir litt hemma med diskanten veldig langt nede, men det er lov å prøve. Verste som kan skje er at en blir litt skuffa:P

Beklager de dårlige bildene, men tar de med en dårlig kameratelefon:P
    Last edited by RuuDpus; 17-05-2007, 23:27.

Her får jeg strømmen ut ved pedalene og den går under matta

Og her kommer kabelen ut bak, og går opp under setet

Nå har forsterkeren kommet

Og høytalerene også

Comment

Blir sikkert fint det her, men det er faktisk ikke så veldig mye mere jobb å legge kablene sjult også ser det vannvittig mye bedre ut...
      66 Chevrolet El Camino

Comment

At det ikke er så mye mer jobb er en ting, men å skjønne hvordan man gjør det er en annen ting, hehe... Det blir ikke seans så voldsomt fint ut i første omgang. Flytter hjem om 3 uker, og da skal jeg begynne å bygge i bagasjen å få det til å se vakkert ut. Har noen planer oppe i hodet, og håper det blir like fint når det kommer inn i bilen. Kanskje jeg skjuler kablene da(sikkert noen hjemme som kan hjelpe meg)

Tenker å ha en vegg som går helt fra den ene veggen og til den andre i bagasjen. På høyresida skal jeg ha basselementet, og forsterkeren skal stå 45grader slik at den står å peker på skrå oppover. Så tenkte jeg å kutte 2 hull i veggen forran forsterkeren å sette på de gitter-edderkopp sakene som fulgte med høytalerene, og ha blått neonlys inni der. Vet ikke hvor fint det blir i virkeligheten men... Noen som har en formening? Kanskje det blir en smule harry?

Comment

Noen som vet om jeg kan stille vinkelen på diskanten på koax`en? så ikke jeg prøver å snu, og bruker muskler, og vips så ryker den:P

Comment

Nå har jeg for siste gang i mitt liv bestilt noe fra et teit firma bare for å spare noen usle kroner... At noen bedrifter ikke kan forstå hva normal kundeservice er!!!!! Først planla jeg å gjøre ting i helga, men neida, ingenting kom til helga, så planla jeg å gjøre ting i dag, og i dag ble det jo tilogmed fint vær, men kom det i dag? neida... og er det mulig å treffe folk på telefon? atter engang, neida.

Og nei, jeg tenker ikke på Engen, aldri fått varer så fort som fra han
            Last edited by RuuDpus; 21-05-2007, 14:40.

Comment

Originally posted by Michael View Post
              Blir sikkert fint det her, men det er faktisk ikke så veldig mye mere jobb å legge kablene sjult også ser det vannvittig mye bedre ut...
              Du MÅ bytte bilde. Julebruskongen ringte meg for litt siden (presenterte seg selvsagt også som nettopp det), og lurte på om jeg ville kjøpe bilen hans.

Comment

Fått kobla opp forsterkeren nå, men den spiller bare på orginalhøytalerene ennå. Skal ned til gutta på Installbay på hamar i mårra å hente adapter til dørene siden visse andre ikke klarer å sende ting som er forhåndsbetalte.

Lyden i orginalhøytalerene ble en god del bedre med forsterker, men diskanten skulle en jo trodd at var laga av to spikere som skjærte innat hverandre i takt med musikken når en skrur opp litt.

Her har jeg jorda

Her er spilleren med 0 innstillingsmuligheter

Og her er bagasjen. VELDIG midlertidig løsning. Skal felle ned forsterkeren i hjulbrønnen, og ha basskassa som dekker fra vegg til vegg innat seteryggen.

Forresten, hvordan plater burde jeg bruke til gulv i bagasjen? holder sikkert med 5-6mm tykt... Bør jo helst kunne dekke hele gulvet med en plate, istedefor å bruke flere som jeg må om jeg går for spon, for de er jo bare 60cm breie...
                Last edited by RuuDpus; 22-05-2007, 16:47.

Comment

Får spon i 120

Comment

60cm en vei ja. Hva med den andre veien? De er 240x60cm en vanlig 22mm gulvsponplate, hvis det var det du tengte på..Hvis ikke har du jo 12mm spon, og de er på 120x240cm. Burde ikke ha noe tynnere enn 12mm iallefall. Bruker 22mm selv, og det føler jeg at jeg burde ha..
                    VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Gjerne last opp bildene litt større
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Oki... da tror jeg nesten jeg satser på de store 12mm... Gleder meg til å begynne å bygge... Har aldri rørt en stikksag eller noe før, så det kan bli en spennende opplevelse:P haha...

Det interessante blir vel åssen finishen på det som har med plexiglasset å gjøre... får satse på å ha en litt brei ramme rundt:P

Comment

Originally posted by Tommen View Post
                          Gjerne last opp bildene litt større
                          Skulle gjerne gjort det, men jeg skjønner ikke åssen jeg gjør det... Ubrukelig drittmobil og drittprogram som følger med:P

Comment

Var innom Installbay på hamar å kjøpte adaptere til frontdørene forran. Kunne forresten gjerne tenke med en sånn Genesisamp som kenneth har i volvoen

endelig fått av dørtrekket

fått skrudd fast høytaleren

dette stod i døra fra før

Skal få fiksa den andre neste gang det er fint vær. Håper bare jeg får løsna de ledningene som går til elstyringa av speila:P

Ledningene som lå der fra før var så sinnsykt råttne, at når jeg dro litt i de, så røyk trådene. endte opp med å måtte skøte på noe, sånn at det ikke ble dratt noe i de når jeg skulle ha på dørtrekket igjen(brukte over 1 time på å få på trekket! HÅPLØST!)

En ting som skuffa meg med høytalerene var skruene som skrudde fast høytalerledningene. De tålte absolutt ingenting. mønstra bare svikta ut og ble borte, uten av jeg dro til noe hardt(og jeg er svak! :P)

Comment

Trudde du hadde tid til en liten demo før du stakk jeg, men... Og det er 4 to-kanalere jeg har. Det er et lite synsbedrag at det ser ut som en stor amp..

Comment

Working...
                              X