Blir nok ikke stort mere arbeid i bagasjen enda, må bare få festet fosterkerene slik at jeg kan legge opp kabler osv. Baksete og hattehyllen har nå fått førsteprioritet!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tobbelobb's Mercedes 300CE
Collapse
X
-
Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:32.Thor-Brede Kvalvåg
Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt!
Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500
-
Da blir det løsning nr1 . Skal handle tømmer i morgen slik at jeg kan gjøre ferdig bagasjerommet for nå men blir nok ingen støping enda.
Eller så driver jeg med å treke om detaljer og lakke tepper ol. Det går MYE lakk har brukt 7 bokser allerede Har også laga fordelerblokker.
Men jeg har støtt på et lite problem
Når jeg trekker stykker med litt ekkle vinkler løsner vinylen akkurat i vinklene. Jeg har prøvd med varme men det hjelper ikke mye, det løsner likevel
Her er problemområdene merket, er det noen som har noen triks som kansje kan hjelpe så er jeg veldig takknemmelig!Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:33.Thor-Brede Kvalvåg
Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500
Comment
-
I slike situasjoner har jeg selv kastet vekk spraylimet og brukt noe god gammeldags kontaktlim istedet.
Ha på lim på begge flater og sørg for at limet får tørke nok før du presser flatene sammen (limet skal ikke være vått eller klissete).
Dersom vinylen ligger i strekk kan det være en ide å la problemområdene ligge i press til limet er gjennomherdet.
Også, hvis du ikke strekker vinylen så mye utenfor problemområdene, så har du mer å strekke på der det trengs mest.Last edited by h-75k; 30-06-2008, 00:51.
Comment
-
Oki det skal jeg prøve, takk for godt tips!Thor-Brede Kvalvåg
Comment
-
Bruk aldri spraylim på vinyl. Det eneste spraylimet er brukelig til er basskasseteppe, ingenting annet. Ja, noen har sikkert brukt det å fått det til å holde. Men kjipt å satse på det. For spraylimet løsner ofte om det er store og vanskelige profiler så vinylen må strekkes endel og legger mann til de 50 gradene det blir i bilen en sommerdag i sola, så er det nesten garantert at det løsner.
Vi har prøvd veldig mye forskjellig og kommet frem til en type kontaktlim som sitter som støpt i alle temperaturer og på alle typer tekstiler. Vi sprøyter limet med en lakksprøyte, men det kan fint legges på med pensel eller rulle.
http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=697Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
N308
"Kraftig spraylim, ideel til liming av vinyl, filt, tepper, alcantara el.l i bilstereo instalasjoner."
Dette er et sitat fra deres side...Thor-Brede Kvalvåg
Comment
-
Originally posted by Tobbelobb View PostN308
"Kraftig spraylim, ideel til liming av vinyl, filt, tepper, alcantara el.l i bilstereo instalasjoner."
Dette er et sitat fra deres side...
Men veldig bra du sier ifra, for da skal jeg legge til litt info på N308, så ingen gjør denne feilen igjen.Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Følg oss på Facebook
Comment
-
Oki. Har nå bestillt lim hos dere...Thor-Brede Kvalvåg
Comment
-
Det går med posten 15.30 i morra og du får sporingsnummer på mailen din, slik at du kan hente pakka på posthuset før hentelappen kommer i postkassa di.Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Følg oss på Facebook
Comment
-
kjempegreierThor-Brede Kvalvåg
Comment
-
Ja da er det tid for dagens uppdate. Siden jeg venter på lim har jeg nå gjort litt mer i bagasjerommet.
Begynte med å lage ny bunnplate, den er laget av 6mm kryssfiner .
Laget deretter en topplate med hull til forsterkerene.
tilpasset og sjekket passform.
Prøvde deretter å feste forsterkerene med islagsmuttere og M5 skruer men det jæ**lskapet skulle vise seg å vere enklere sagt en gjort... mutterene løsna osv... etter MYE banning og frustrasjon festa jeg dem med vanlige treskruer!
Slik ser det ut nå.
Skal prøve å få koblet opp alle ledninger osv i morgen slik at jeg kan feste topplata og få trukket den!Last edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:41.Thor-Brede Kvalvåg
Comment
-
Fra kanten rundt topplata og opp til lukepakkningen skal jeg støpe nye deksler i glassfiber (hele veien rundt).
Det hele skal trekkes i vinyl nr3, samme som kassen er trukket i! Kansje noen detaljer, en logo eller noe i blå suedeLast edited by Tobbelobb; 17-08-2008, 12:42.Thor-Brede Kvalvåg
Comment
Comment