Announcement

Collapse
No announcement yet.

Larsi sitt nye bilstereoprosjekt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Larsi sitt nye bilstereoprosjekt.

    Da har Larsi begynt på nytt bilstereo prosjekt, Igjen.. nyere og større.

    Før eg skriver, så vil eg bare si at det er KJEKT og få tilbakemeldinger og tips, så ikke nøl med å skrive og starte små diskusjoner på et "on-topic" nivå i denne posten.

    Bilen, tja si det. Har ingen bil enda, så forslag mottas med takk.
    Har en E36 320 stv på hand, så vurderer denne. skal være stasjonsvogn.
    Får NEPPE plass til ei kasse til Solo X18 i en sedan eller noe. Den skal vel være rundt 230-280 liter mener eg å huske.

    Kjøpt:
    Ground Zero GZPA 1.8000D
    15meter 50mm2 kabel
    Pioneer DEH-P6900IB hovedenhet
    Enda mere kabler og litt koblingsutstyr. Mye av 50mm2 kabler vil bli Kicker og ekstreme sveisekabler i "proff" oransj farge :lol:.


    Bestilt (ikke ankommet):
    Kicker Solo X18 -S18X2 2008, antar at denne er rett rundt hjørnet


    Skal bestille:
    Batterier. Her blir det mest sannsynlig 3-4 stk Maxxima 900 til å begynne med.


    Planer:
    4 komponentsett, muligens 2x 5,25" og 2x 6,5".. Spørs biltype
    1 kraftig, eller 2 mindre forsterkere til å drive dette, spørs høytalere
    Ipod

    Vurderinger: (dette må eg bestemme meg for innen neste helg)
    DD komponetsett, Kicker komponentsett, Pioneer komponentsett. <-- trenger tips.


    Demping
    Kanskje Dynamat, men er det noen andre gode og relativt billige? Ikke asvaltmatter.



    Mine spørsmål:
    Hvilket merke og type komponentsett?
    Hvilke batterier? Bytte ut Maxxima med noe annet?
    Hvilken demping?
    Kan noen mekke kasse i det kasse-programmet for meg?


    Fortsettelse følger.....







    Last edited by Larsi; 02-07-2008, 00:31.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    For all del, IKKE kjøp maxxima. Jeg ha veeeldig dårlig erfaring med de batteriene... Jeg hadde 14 stk i dB-golfen min, de tåler ikke ladespenning over 14,4volt. Så 7 av 14 batterier var det bare og kaste. Kjøp heller apollo, kinetik, odyssey eller lignende batterier.
    Jon Ola, team dynabel
    78 mod golf1 db-bil
    92 mod golf3 bruks bil

    Comment


    • #3
      Originally posted by dynabelgolfen View Post
      For all del, IKKE kjøp maxxima. Jeg ha veeeldig dårlig erfaring med de batteriene... Jeg hadde 14 stk i dB-golfen min, de tåler ikke ladespenning over 14,4volt. Så 7 av 14 batterier var det bare og kaste. Kjøp heller apollo, kinetik, odyssey eller lignende batterier.
      beklager litt ot.
      er du sikker på at det var batteriene?

      har selv et slikt batteri og en dynamo på vei med justerbar laderegulator.
      har ikke lyst til å brenne det

      hvor høy ladespenning hadde du?

      sorry lars,men du lurer kanskje også

      Comment


      • #4
        Er 110% sikker på at det er batteriene ja. Garantien gjelder ikke på de hvis du har ladespenning over 14,4 volt. Jeg ladet de som regel med 14,2-7 volt, men boostet batteriene i ca 20 sek før spilling, og da var vel spenningen oppe i 17-18 volt... Batteriene ble testet av importøren, og det var bare og kaste de. Disse batteriene egner seg best til og starte traktorer, der de får normal lade spenning.
        Jon Ola, team dynabel
        78 mod golf1 db-bil
        92 mod golf3 bruks bil

        Comment


        • #5
          Ingen problemer her 2fastgt4, dette var nyttig informasjon!
          Takker Jon Ola, var godt du sa det.

          Men hvordan skal eg kunne få en ladespenning på 14,7-15v? Er jo ikke alle biler som lader så mye. Må vel bytte spenningsregulatoren på dynamoen da? hvor får eg det, hva koster det, og er det mye jobb og bytte en slik?
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Larsi View Post
            Ingen problemer her 2fastgt4, dette var nyttig informasjon!
            Takker Jon Ola, var godt du sa det.

            Men hvordan skal eg kunne få en ladespenning på 14,7-15v? Er jo ikke alle biler som lader så mye. Må vel bytte spenningsregulatoren på dynamoen da? hvor får eg det, hva koster det, og er det mye jobb og bytte en slik?
            Spennings regulator får du på stort sett alle steder hvor det selges bildeler/rkvisita, den koster ikke mange kronene. Hvor mye jobb det er, kommer litt an på hva type dynamo du har, men har du bosh er det som regel 2 stjerne skruer og en kabelsko, ca 5 minutter jobb
            Jon Ola, team dynabel
            78 mod golf1 db-bil
            92 mod golf3 bruks bil

            Comment


            • #7
              Er det mulig og ha normal volt på elnettet i bilen, og opptil 16v på stereoen?
              Trenger vel batterier som tåler 16v også da, eller?
              Er første gang eg skal tutle med dynamo og flertalls batterier, så det blir nok noen spørsmål etterhvert. hehe
              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Larsi View Post
                Er det mulig og ha normal volt på elnettet i bilen, og opptil 16v på stereoen?
                Trenger vel batterier som tåler 16v også da, eller?
                Er første gang eg skal tutle med dynamo og flertalls batterier, så det blir nok noen spørsmål etterhvert. hehe

                og da slapp jeg å spørre

                Comment


                • #9
                  Ingen som kan svare oss?
                  Vet det går med 2 dynamo`er, da har en 2 laderegulatorer og en dynamo til anlegg og en til forbruk. Men en smart, og annen løsning jakter eg på.

                  Lite som skjer for tiden, untatt at eg venter på Kicker`en og svar på en mail eg sendte, må søke litt etter en sponsor vet dere Kjekt og ha backup.
                  It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                  Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                  Comment


                  • #10
                    ka var det eg sa om dei batteriene lars hehe hør på han ola han vet ka han snakker om vil eg påstå
                    øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

                    Comment


                    • #11
                      Stemmer det luiboy.
                      Skal til sverige neste helg å handle Kicker kabler, koblingsutstyr, signalkabler og sikringer+++ tenker eg De husker meg der siden eg handler mye der hvert år (Tv Boden), så har faktisk mine rabatter i tillegg til prutinga, hehe.

                      Må ikke glemme cola, cider å øl da Må ha det til bygginga, hehe
                      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                      Comment


                      • #12
                        Noen som vil anbefale meg høytalere?
                        Vil gjerne ha kicker, men skulle hatt en bil før eg kjøpte høytalere!
                        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Larsi View Post
                          Er det mulig og ha normal volt på elnettet i bilen, og opptil 16v på stereoen?
                          Trenger vel batterier som tåler 16v også da, eller?
                          Er første gang eg skal tutle med dynamo og flertalls batterier, så det blir nok noen spørsmål etterhvert. hehe
                          Alt går men da må du ha eget batteri til steroen, og montere en ekstra dynamo til steroen...
                          Jon Ola, team dynabel
                          78 mod golf1 db-bil
                          92 mod golf3 bruks bil

                          Comment


                          • #14
                            Det var det eg fryktet. hehe
                            Men hvordan er det i golfen din med tanke på høytalere i forhold til bass?

                            Er ganske usikker på hvilket merke og serie eg skal ha på høytalerene, eg VET at Kicker KS- serien spiller ganske så bra. Hadde 2 stk Kicker KS-35 i golfen eg hadde, og de spilte bedre enn de 6x9 på alle måter (de eg hadde i bilen da)

                            Vet at DD har ekstreme subber, men har de ekstreme høytalere? Vil ha noen som tåler å spille HØYT, klart, tydelig og pent. Når det spiller fryd for ørene uansett volum, og spiller såpass høyt at ørevoksen detter ut, før høytalerene går opp i røyk så er det godkjent. Litt overdrevet kanskje, men vil ha noe som spiller bra til en godkjent pris.
                            It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                            Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Larsi View Post
                              Det var det eg fryktet. hehe
                              Men hvordan er det i golfen din med tanke på høytalere i forhold til bass?

                              Er ganske usikker på hvilket merke og serie eg skal ha på høytalerene, eg VET at Kicker KS- serien spiller ganske så bra. Hadde 2 stk Kicker KS-35 i golfen eg hadde, og de spilte bedre enn de 6x9 på alle måter (de eg hadde i bilen da)

                              Vet at DD har ekstreme subber, men har de ekstreme høytalere? Vil ha noen som tåler å spille HØYT, klart, tydelig og pent. Når det spiller fryd for ørene uansett volum, og spiller såpass høyt at ørevoksen detter ut, før høytalerene går opp i røyk så er det godkjent. Litt overdrevet kanskje, men vil ha noe som spiller bra til en godkjent pris.
                              Jeg har kun 2 subber i golfen, ingen fulltone elementer
                              Jon Ola, team dynabel
                              78 mod golf1 db-bil
                              92 mod golf3 bruks bil

                              Comment

                              Working...
                              X