Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bil, nytt anlegg!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Den kjørecomputeren kan du fikse sjøl. Er bare blitt dårlig kontakt mellom kretskortet og skjermen. Åpne opp så finner du fort ut hvr feilen ligger og hvordan du skal fikse det!
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Vet hvordan jeg fikser det ja. Kan være korrosjon også, er bare å finne fram loddebolten.
      Opel Omega 3,2 v6
      Dynabel Bf 8501, Hifonics Olympus olm 2412 x2, Momo polk frontsett ,Dynabel bf 1502. odysssey pc 1700 og pc 2250, Pioneer deh 6000

Comment

Skjedd lite her i det siste men kommer bilder i morra!

Fått kobla opp batteri bak, og en forsterker.
        Har hatt litt annet å gjøre med bilen, men nå går den hvertfall strøkent
        Opel Omega 3,2 v6
        Dynabel Bf 8501, Hifonics Olympus olm 2412 x2, Momo polk frontsett ,Dynabel bf 1502. odysssey pc 1700 og pc 2250, Pioneer deh 6000

Comment

Har fått cdspilleren helt på plass, den stikker litt ut på bildet.

Fikk laga en kasse til batteriet, denne passet HELT perfekt, batteriet går akkurat nedi og rikker seg ikke når det er på plass:

Plate bak i bagasjerommet. Brukte litt lyddempingsmatter som jeg festa under plata for å få den stabil, dumme greiene midt i bagasjerommet der:

Fine batteriet + kassa igjen:

Spilleren:

Alt baki, batteri montert, alt annet er bare kobla for å teste at det virker, dette kommer ikke til å se slik ut, skal få på plass basskassa først før jeg ser hvordan jeg vil ha det baki der:

Eller så har jeg bestilt meg noen jævla fine gulvlister og litt annet små stæsj til interiøret, småting til motoren kommer også etterhvert. Dere får vente til jeg har montert så får dere se bilder. Tar nok noen uker før det kommer da
          Opel Omega 3,2 v6

Comment

Kommer vel sikring også?
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Hei Terje!

Blir bra dette! Husk sikring ved batteriet bak, frem mot bilen
              Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

jaja kommer sikring bak, skulle bare teste det. Kommer nok i morra, da skal jeg rydde litt opp baki der.
                Har sikring forran, i orginale sikringsboksen
                Opel Omega 3,2 v6

Comment

fått til å spille musikk via ipod på denne spilleren?

Comment

Det gidder jeg ikke prøve på engang, må legge kabelen som er bak spilleren fram da, og det er ganske trangt i disse omegaene
                    Opel Omega 3,2 v6

Comment

Skal få kobla subbene opp i kassa i morra, men lurer på en ting:

Det er 2x2 ohm og 2 subber.
                      Skal kjøre i 2 ohm skal jeg da koble slik:

Kobler en høyt kabel fra pluss på ene spolen til minus på andre spolen på begge høytalere.
                      Så kobler jeg pluss på pluss, og minus på minus fra de "ubrukte" spolene og så på forsterkeren.

ELLER

Skal jeg kortslutte ene spolen på hver høytaler, og koble pluss + pluss og minus til minus?

Mener det er første..
                      Opel Omega 3,2 v6

Comment

2 Ohm totalt?
                        Seriekoble spolene pr element og parkoble elementene etterpå.
                        Da får du 4 ohm pr element, og ender opp med 2 ohm totalt når de blir parallellkobla til slutt.

Altså: Koble sammen en stk + og en stk - (fra en spole til den andre, ikke på samme terminal) og så kobler du sammen elementene med + på + og - på -. Dårlig fortklart, men akk jeg gidder ikke tegne

Du har skjønt tegninga med første forklaringa di ja
                        Roar Sørlie
                        Tlf 90127075
                        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Oppdatering kommer i morra, eller i dag da.

Fått kobla opp alt nå, blei helt rå lyd men fikk jo nye ideer når jeg kom hjem da..
                          Anlegget tar jo litt plass, så skal skule det på en måte, kan bygge om hele dritten i glassfiber men det tar jo en del tid, og jeg har aldri bygd anlegg i bil med glassfiber før. Har jobba ganske mye med glassfiber så det burde ikke være selve problemet.

Noen som vet hvor mye luft som eventuelt burde være rundt forsterkerne for at de ikke skal bli for varme, eller om noen vet om noen riller eller noe jeg kan ha over som slipper ut litt luft hadde det vært fint!
                          Opel Omega 3,2 v6

Comment

Hey.
                            Om du har samme problem med kjøre computer. Så sjekk ledningsnettet. Hadde samme problem med min. Og feilen var dårlig kontakt bare
                            VW Corrado - Prosjekt bil
                            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                            I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

eEr bare dårlig kontakt tror jeg ja, eller korrosjon. Vet ikke, skal ha det ut å se snart, noe stress å få det av, eller er det bare løsne noen skruer?
                              Har fått gjort noe siden sist da:

Sånn ser det ut baki, litt kabelrot:

Nok en gang spilleren: (det blå sterke lyse er basskontroll)

Litt annet er også gjort, hvite blinkers:

Luftfilter

pedaler hehehe.
                              Opel Omega 3,2 v6

Comment

Ble rått dette, digga pedalene dine:P
                                Volvo 240 Turbo!
                                Volvo Amazon Prosjekt...

Comment

Working...
                                X