Announcement

Collapse
No announcement yet.

ovinn's Saab 900i - dynaBel/Alpine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det ble en sen update, men det ble som lovet. Jeg funderte litt mer på dette før jeg la meg i går, og fant ut at jeg skulle ta med en 6mm mdf plate hjem fra jobb. Dette er mer enn tykt nok da det skal formes etter døra for å få på diverse deler. Jeg skal prøve etter beste evne å lage dørpaneler selv, får jeg ikke til dette må jeg finne på noe annet lurt. Skal først prøve å lage nye helt fra scratch. Blir ikke dette pent skal jeg prøve å modifisere de som allerede er der (eller noen andre like jeg finner på bilopphuggeriet). Siste mulighet er å få hjelp til dette/få noen andre til å gjøre det, men vil prøve først for å se hvor langt jeg kommer. Jeg er ingen kløpper til å bygge så vi får se hvordan det blir

- Her er dagens arbeidsplass. Hengeren fra jobben, tenkte det var like greit å bruke den da plata lå der fra før

- Plata, 6mm mdf. Får se hvordan dette fungerer, mulig jeg skulle ha brukt kryssfiner men dette tenkte jeg rett og slett ikke på Var ikke så dyrt så det er ikke det store tapet

- Maskerte først opp det gamle panelet for ikke å smitte over tusjen jeg brukte til å merke opp hvor jeg skulle sage:

- Deretter var det bare å fyre løs med stikksaga!

- Resultatet, jeg regnet med endel justeringer og det ble fakta.

- Her laget jeg et spor hvor plata skal bøyes innover mot døra for å få armlenet til å sitte, samt håndtak og vindussveiva

- Laget et spor på begge sider av plata så den skulle bli lettere å forme, samt hullet i midten for feste av armlene..

- Deretter måtte jeg lage litt mellomrom for å få den til å passe i døra, prøvde meg bare litt frem med hvor mye jeg måtte ta av.

- Gjett om det var vanskelig å få på den midterste skruen! plata er ikke akkurat så veldig bøyelig så jeg fikk litt jobb med å presse, holde på plass lenet og sette i skrue og finne skrutrekker Skulle hatt mange flere hender..

- Tatt fra inne i bilen. Det gjenstår endel justeringer før jeg kan tenke på å gå videre.

- God plass er det ikke

- Toppen kommer til å bli dekt av originaldekselet som sitter på det orginale panelet, jeg orker ikke lage nytt, får heller bare trekke om dette hvis det blir nødvendig..

- Og der sa jeg meg ferdig for i dag, fikk borret hull for vindussveiva og dørhåndtaket, så jeg kommer meg inn og ut

- Syns jeg har kommet godt på vei, men det mangler myye før jeg kan tenke på å begynne med støpeplast Det må tilpasses mye mer, og jeg må finne ut hvordan jeg skal få det tett mellom plata og dørsidene. På de orginale panelene sitter det en slags foringslist for å tette mellomrommet, noen som har forslag på hva jeg kan bruke her??

Skal fundere litt mer enten i morgen eller søndag/over helga på hvordan jeg skal lage det under armlenet så høyttalerene sitter. Om jeg skal legge en plate over hele siden under lenet eller bare deler av den. Skal også innom bilopphuggern og ta med hjem noen paneler og muligens et dashbord og a-stolper for å prøve litt diverse. Var meningen jeg skulle prøve å komme meg innom Installbay i løpet av helgen og men jeg vet ikke om jeg rekker det..

Får jeg tid i morgen før jeg drar til elverum skal jeg gjøre litt mer og fundere enda mer og banne mest av alt fordi jeg ikke får det til akkurat som jeg tenkte

Ser det lovende ut?
    VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Dette ser ut til å gå den rette veien dette !
      Bra at du legger ut såpass med bilder forresten.
      Lykke til videre, skal følge med på denne tråden her.
      Reinhardt

Comment

Håper på det da..
        Hehe, tenkte jeg skulle prøve å få med så mye som mulig hvis folk har noen tips e.l. de vil komme med. Får ikke gjort stort i dag ser det ut for, slutter sent på jobb og må dra direkte til Elverum. Til uka igjen skal jeg prøve å få gjort endel!

Comment

hmm. når er du i elverum i morgen?

skal på jakt og fiske dagene så er mulig jeg kan se på bilen din, kan hende jeg har noen bra tips
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

Comment

Er her hele dagen, kom i går og drar i morgen. Er hos Lillian og Ivar hvis du har tenkt deg dit.. : p
            Og da vil jeg låne spilleren din så jeg får testet subbene mine! Må høre om det låter, hvis ikke må jeg finne på noe lurt ..

Comment

En stund siden det er skrevet noe her. Jeg var innom bilhuggeren og kjøpte dørpaneler foran og hjulkapsler i går og begynte såvidt med dette.

hjulkapsler (ny vs. gammel)

- Stor forbedring. De var ikke direkte pene noen av de men relativt penere de nye

- Så var det tid for panelene. Fant noen greie paneler hos høggern. Her er de jo hele og fine..

- Men vent! Hva er dette?

- Et stykk ribbet dørpanel, klar for litt Tech7

- Jeg tenkte bare jeg skulle feste klipsene som holder panelet på døra litt bedre siden plata er relativt tynn og de har lett for å dette ut.

- To stk ferdig

- Tok av plata jeg laget og satte på den originale plata. Orket ikke at det skulle bråke så fælt

- Tok også med noen penere pyntegreier til å ha bak dørhåndtaket inni bilen siden de ikke så helt fine ut..

Tok også å ryddet og vasket inni hele bilen, støvsugde og gjorde det fint. Nå får jeg bare ta utsiden en gang jeg har tid, og polere og litt sånn. Skal forhåpentligvis innom Installbay Hamar enten fredag eller lørdag og kjøpe inn støpeplast og noen mdf-ringer. Selger de ringer det er frest ned spor til elementene der? Eller må dette fikses selv? Og hva med ringer til domer?

Comment

Noen som har erfaringer med å bestille fra www.sonicelectronix.com ? Har gått 1,5 mnd og de har enda ikke fått inn Alpine 9887 spilleren min.. Er den eneste de venter på før de får sendt den og jeg får begynt på byggingen foran..

Comment

Da har jeg fått lyd i bilen! Dog midlertidig, men jeg syns det spiller helt ok til å koste meg 600 kroner og en lånt cdspiller.

Var innon Installbay Hamar på fredag, kjempehyggelige folk

Kjøpte meg et billig 4" 2veis coax-sett, Hertz DCX 100 til 500 kroner og ISO overgang til 100 et annet sted. Låner en cdspiller av en kompis som har møtt elgen i stor fart så håper jeg får hatt den litt før han får bilen opp igjen

Satt inn elementene på dashbordet der de originalt sitter, og de spiller helt ok. Det er selvfølgelig litt i overkant med bass i forhold til diskant men det er da bare midlertidig og de spiller meget bra til å være 4" elementer! Fornøyd med kjøpet

Har snakket litt med Sonic Electronix i løpet av sist uke og i helgen og de sier at spilleren min er på "backorder" fra Alpine og, så de må få den før de kan sende den til butikken så de får sendt den til meg. Jeg spurte de om de ikke bare kunne sende de varene de hadde på lager og heller vente med spilleren til de har fått den. Regner med å få svar i løpet av morgendagen.

Comment

Spiller og komp.sett er i hus , endelig Ble 1400 i moms og toll , noe som er helt greit. Hadde jeg kjøpt i Norge hadde jeg måttet ut med over 12k for det jeg har kjøpt (kjøpte med en spiller til en kompis og). Veldig fornøyd med leveringstiden og, sett bort fra at de ikke hadde spilleren på lager i omtrent to mnd..

Skal se å få tatt no bilder av utstyret så fort jeg får et kamera, har allerede satt inn spilleren i bilen og den er helt herlig! Men jeg tror ikke den husker instillingene mine når jeg slår av bilen, selvom jeg har kobla den til memorykabel på bilen. Må forskes litt mere på. Nå er det bare å få ut fingern og begynne å bygge, når jeg får penger

Comment

Herlig prosjekt du har her ja
                      Pøs på med bilder og forklaringer!
                      Min facebokside: Custom Car Audio

Comment

Skal nok få ut noen bilder kajknoz

Kan virkelig anbefale denne spilleren her til folk som er på utkikk etter en toppspiller! Den har alle funksjonene du trenger samt litt til (Du kan legge inn bursdagen din, få "Merry Christmas" velkomstmelding ved juletider osv).

Comment

Originally posted by ovinn View Post
                          Skal nok få ut noen bilder kajknoz

Kan virkelig anbefale denne spilleren her til folk som er på utkikk etter en toppspiller! Den har alle funksjonene du trenger samt litt til (Du kan legge inn bursdagen din, få "Merry Christmas" velkomstmelding ved juletider osv).
                          Husker jeg hadde de funksjonene på gode gamle 9835'en min.. Det var en spiller jeg likte godt. Husker første gangen jeg prøvde den i gamlebilen min hadde en pioneer spiller av et eller annet slag som kostet rundt 4000 når jeg kjøpte den, og som da skulle være justert inn, Og forskjellen til og bare koble på alpine spilleren, det var som dag og natt... siden da ble jeg litt småfrelst på alpine (også var det jo selvsagt moro å få "hore-rosa" knapper.. hehe)

Men Back on topic.. skjedd noe mer her? ble jo lovet noen bilder husker jeg.. hehe..
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Originally posted by Crazytaxi View Post
                            Husker jeg hadde de funksjonene på gode gamle 9835'en min.. Det var en spiller jeg likte godt. Husker første gangen jeg prøvde den i gamlebilen min hadde en pioneer spiller av et eller annet slag som kostet rundt 4000 når jeg kjøpte den, og som da skulle være justert inn, Og forskjellen til og bare koble på alpine spilleren, det var som dag og natt... siden da ble jeg litt småfrelst på alpine (også var det jo selvsagt moro å få "hore-rosa" knapper.. hehe)

Men Back on topic.. skjedd noe mer her? ble jo lovet noen bilder husker jeg.. hehe..
                            Hehe.. Bra noen holder liv her Det var helt sykt den forskjellen som var når jeg byttet. Enda bedre var det når jeg stilte inn tids.komp. og sånn. Gjorde faktisk mye forskjell, neste investering der blir Imprint'en ..

Kjører blått jeg da Bilder kommer når jeg får gjort noe, hittil har det bare stått på rommet og ventet på penger.. Venter på sen lønning fra jobb, skal se om jeg ikke får råd da. Dyrt med innkjøp.. Vi komme videre med prosjektet, er kjedelig med to stk. sprengte 4" i fronten og to 10" bak, hehe.. Kommer forresten et annet lite prosjekt fra meg snart, skal bygge en basskasse til ei venninne som kjøper seg bil snart, og vil ha litt "dunk-dunk" i bilen.

Comment

Kan vel ta å legge ut noen bilder av spiller og frontsett i kveld når jeg er hjemme fra skolen.

Comment

Noen par bilder av frontsettet og spilleren

That's it! Ikke mye å skrive om, gleder meg til jeg får inn frontsettet i bilen
                                Last edited by ovinn; 23-10-2008, 20:38.

Comment

Working...
                                X