Announcement

Collapse
No announcement yet.

ovinn's Saab 900i - dynaBel/Alpine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ovinn View Post
    Kommer forresten et annet lite prosjekt fra meg snart, skal bygge en basskasse til ei venninne som kjøper seg bil snart, og vil ha litt "dunk-dunk" i bilen.
    Ja dama skulle jo også bare ha litt "dunk-dunk" hu også.. hehe...

Detta blir bra det.. bare få satt det inn skikkelig så..
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Hehehe , håper hu tar til "fornuft" og kanskje får seg et frontsett til fordel for de originalhøyttalerne Men time will show, kanskje jeg setter noen kule ideer i hodet hennes
      VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Hehe.. hva slags bil er det snakk om da?
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]

Comment

Etter hva jeg husker er det en 3'er Golf, ellers er det en 2'er. 96modell. Hu så først på en 1,6liter men ble en annen.

http://www.finn.no/finn/car/object?f...9&WT.svl=Bilde her er den hu så på først.

Greit å bygge i disse bilene eller?

Comment

Bare å se på "hovedprosjektet" mitt det.. hehe... Veldig kurant og enkelt og bygge i disse bilene... fine standardmål.. hehe...

Comment

Har fulgt med på det Skal jobbe ut et design så dere ser hva jeg tenker, hvis det er interesse..

Comment

-- OPPDATERING --

Heisann!

Gått en god stund uten bygging eller oppdateringer i denne tråden nå, tenkte jeg skulle gjøre noe mot det og lage en liten minioppdatering til dere. Ikke mye som har skjedd siden sist, men mer som skal skje!

Det eneste som har skjedd siden 23.10 (bilder av komp.sett og spiller) er at jeg nylig fikk minnefunksjonen til å fungere! Takket være hifonic kunne jeg ENDELIG skru av og på tenninga uten å måtte stille inn alt på nytt En annen ting jeg fikset i dag var kupélyset. Det eneste som var feil der var at kontakta satt ikke fast på bryteren nede ved tenninga (bryteren ligger mellom tenninga og girstanga) så satt på den og jammen funka det ikke! Vært irriterende uten lys i vinter så har hatt med meg lommelykt

Som dere skjønner har det kun vært ren latskap at jeg ikke har fikset dette noe før. Utrolig irriterende å fikse sånne småting på fem minutter etter man har irritert seg over det i 5mnd+ men sånt skjer Bilen ellers er vel i samme stand som før, la opp en kabel for AUX og her om dagen, så det er vel det eneste som har skjedd på stereofronten. Bilen har vært på reparasjon en gang i vinter, det var lekkasje i kjøleveskesystemet, slakk parkbrems, lekkasje i bremseveskesystemet og åpning mellom skjøt foran på eksosanlegget (under bilen). Hørtes ut som en traktor der jeg kom

Verksted koster jo som kjent litt penger så pga det og russebil har stereofronten blitt utsatt litt for lenge, men jeg håper jeg skal klare å få satt inn frontsettet på lønninga som kommer nå! Så slipper det ligge å støve ned på rommet, skulle vel og hatt en forsterker til det (synes SPX-17Ref fortjener dette) men jeg må vurdere litt til. Få høre lyden først uten forsterker Blir isåfall en BF0804 i stil med 4501'en jeg har fra før. Usikkert hvordan jeg skal få plass baki men..Alt får plass!

--
                Så, det er vel der jeg står i dag. Burde vel komme enda en oppdatering i løpet av et par dager (skriftlig den og, dessverre ingen bilder) om hva jeg kommer til å gjøre ang frontsettet Forslag til spreke ideer om hvor jeg evnt kan plassere en BF0804 forsterker taes imot med takk! Vurderte å sette den over den andre forsterkeren (med mellomrom, om disse er like brede?) da jeg ikke vil bruke opp mer gulvplass bak der..

Stay tuned

Edit: Når det gjelder det bygget til venninnen min har jeg ikke hørt noe og vil ikke mase. Det kommer når det kommer

Comment

Da fikk jeg vært og snakket med Kenneth på fredag ang dørpanelene mine, og jeg skulle komme tilbake fredag 27. (mulig det blir tidligere Kenneth, sesjon den 25. mars) så han fikk støpt med bilen da jeg ikke har mulighet til å sette den igjen der. Bilstereo er en dyr hobby.. Men håper lyden blir så bra som jeg vil ha den i bilen nå, gleder meg til å høre

Comment

Kan vel skrive litt her igjen og. hehe.

Dørpanelene er ferdige for lenge siden, satt de inn, koblet opp og spilt og spilt og spilt Utrolig godt fornøyd med dette settet her og jobben til Kenneth og Bjørnar (Hvis jeg husker riktig navn)! Ble sånn jeg hadde sett for meg og lyden jeg fikk bare vel tilkobling i spiller var overraskende bra. Hadde nok blitt enda grommere hadde jeg kjørt på med forsterker men lommeboka sier stopp akkurat nå :\ Mulig jeg og må bytte ut ene diskanten da det knitrer såvidt i den, lurer på om noen har skrudd litt på volumknappen min mens jeg ikke har vært der.. Surt, men man legger ikke merke til det med mindre man hører godt etter

Skal gjøre endel ikke-stereo-oppgraderinger på bilen nå i august. Bytting av eksosanlegg, dempere og fjærer rundt bilen, litt tenningskabler, fordelerlokk, rotor og plugger og lambdasonde (kanskje..). Tror ikke det blir bygget så særlig mye mer stereo i denne bilen da jeg forhåpentligvis flytter til lillestrøm (fattern) til høsten. Da kommer han til å kjøpe seg ny bil som jeg kan bygge videre i Men skal komme med litt bilder snart, må bare få de inn på pcn!

Comment

Sånn ble altså dørene, det er vel en rimelig forsinket post men fant igjen bildene for litt siden så tenkte jeg kunne poste de Bedre sent enn aldri!

Bilen skal forøvrig avskiltes snart, og ny bil kjøpes inn - denne gangen blir det (forhåpentligvis) en Volkswagen Touran 2006 1,9l DSG varebil. Blir morsomt å bygge i den!

Comment

pent dørtrekk du har laget
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Det skal nevnes at det er Installbay Hamar som har laget trekkene

Comment

Det var pene dører ja! Hvilke planer har du for nybilen da?
                            Mvh Werner Harstad

Comment

Får vel litt mere ideer når vi får bilen og jeg får sett litt mer på den, men det blir et nytt frontsett, en eller to 12" bak og antageligvis forsterkere bygd ned i gulvet for å ikke ødelegge de hvis vi har noe baki der. Det er så langt jeg har tenkt 2DIN spiller med skjerm og muligens en skjerm til.

Så får vi se hvor mye av dette vi har råd til

Comment

Da var spiller, sub og forsterker solgt Vet ikke helt om jeg skal ta vare på frontsettet eller ikke, en eller begge diskantene er mest sannsynlig defekte. Knitrelyder iblandt.. Ellers bare å hive inn en PM hvis du vil ha veldig gode 6,5" midbass med delefilter

Comment

Working...
                                X