Announcement

Collapse
No announcement yet.

Titus41 Morel hjemmehøyttaler prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by titus41 View Post
    Ztaal3 Er nokk i Bardufoss på Rusta/Heggelia leir. vakt og sikring.

Neste perm som jeg får nå er om 3 uker så da tenker jeg å sette igang å fikse grill til morelene og begynne å sparkle igjen hullene. Håper også på at subbene har kommet i posten til den tid.

Heggelia.... Da er du ikke langt fra dær jeg bor.
    Tøft bygg forresten.
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

hehe.. Nabobygda mi sånn egentlig.. Sett bort fra at jeg er flytta til Trøndelag da
      Kos deg der til vinteren, -30+++ om du er heldig og treffer en virkelig hard vinter.
      Sture Vedal

Comment

Har jo vært bardu siden Januar så har nokk smakt på kulda. Hadde 32 minus på skytebanen i skjold. glemmer ikke den turen for å si det slik hehe. har 27 dager til dimming nå
        men nokk OT !

japp skal fikse mer på finish av morel kassene. starter på grillen og sparkling av morel kassene i desember. Så blir det å fikse kasse til disse små spenstige RE8D4 er iallefall meget fornøyd med åssen det spiller.

Kommer til å legge ut fler bilder og muligens en video snutt etterhvert ! men blir ikke helt det samme å vise på video enn det er i virkeligheten !
        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

hvor var det du fikk taki re 8 fra ? kjøpte du dem fra utlande ? eller norge??
          ole k bergerud til tjeneste
          b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

Comment

Originally posted by titus41 View Post
            Har jo vært bardu siden Januar så har nokk smakt på kulda. Hadde 32 minus på skytebanen i skjold. glemmer ikke den turen for å si det slik hehe. har 27 dager til dimming nå
            *mimmre om svingen..*
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
              *mimmre om svingen..*
              "Alle går til Johnsen....Alle går til Johnsen....Til Johnsen Elektro...."
              No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                "Alle går til Johnsen....Alle går til Johnsen....Til Johnsen Elektro...."
                Hihi, for en slæsk jævel
                Men dattera er søt da!
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Morsomt prosjekt, og kult å se det blir gjort så nøye Har du gjort noe med finishen nå?

Jeg tenker litt på et lignende prosjekt, så da lurer jeg på hvordan gikk du frem for å finne litervolum på kassen, samt tuningsfrekvens?
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Ja det er greit nok, men tenkte mer på valg av volum tilpasset et spesefikt element. Stod det i manualen?
                    Bmw e34 520:

Comment

Dette prosjektet har blitt satt litt på vent, jeg har iallefall laget listene til grillene. så er egentlig bare å sette igang men er iallefall ikke så lenge til det skjer er jo så mye fint vær nå til at det skal gå fint !
                      brukte kasseregning fra morel sine andre 6" elementer som er lagd for hjemme bruk.
                      men er meget fornøyd med størelsen på høyttalerne og de låter kjempe bra !

Comment

"Indre mål
                        Lengde 70 cm bredde 21 cm dybde 19 cm
                        = 27.93 Liter"

Dette er vell totalt volum i hele kassen?
                        Vet du hvor stor kasse midbass har, og tuningfrekvens?

Hadde vært morsomt å hørt disse
                        Bmw e34 520:

Comment

Jeg kjøpte meg for litt siden 2 resonant engineering re8" vurderer å rive ned 2 veis settet mitt og lage et 3 veis.

snakket med dynabel om delefilter og prosjektet mitt.
                          De har et 3veis delefilter som de anbefalte men bassen er fra 600hz og ned så det blir litt pa bass men det kan gå.
                          Jeg tenker meg å kjøpe delefilterne og koble på elemente i free air og høre åssen det låter.
                          hvis det blir kurrant så setter jeg igang med prosjektet!

Comment

Ser veldig bra ut! Men skal du montere bassen i free-air? Er det ikke bedre å lage noen skikkelige kasser?
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Ser veldig bra ut! Men skal du montere bassen i free-air? Er det ikke bedre å lage noen skikkelige kasser?
                              skal montere alt i free air FØRST, for å teste 3 veis delefilteret som dynabel anbefalte.
                              hvis det blir bra så kommer jeg til å lage ferdig 3 veis settet.
                              dvs helt ny kasse og alt.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=n4oNOt7XfWg

en liten video teaser
                                gammel video.

i dag skal jeg handle inn 3 veis filtrene.
                                legger opp bilder osv seinere.
                                Last edited by titus41; 06-04-2010, 16:36.

Comment

Working...
                                X