Greit prosjekt dette Det eneste jeg har å utsette på det er at jeg ville lagd fronten på kassa så smal som mulig, da både ser kassa bedre ut og så får du mindre refleksjonsareal. Kammer for sandfylling i bånn kunne også vært knall
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Titus41 Morel hjemmehøyttaler prosjekt
Collapse
X
-
Heisann folkens
diskanten er det ikke noe problem med da den har eget kammer
den er desverre ikke freset ned da det ville ha sett rart ut med den "kåpen"
jeg har stusset litt på det men synes ikke det ser så halv gærent ut.
husk at dette er fra bilstereo og ikke hifi komponenter
Delefilteret funker litt dårlig å modde uten ifra. da måtte jeg ha lagd hull på platene i baksia for kablene, noe som ikke hadde sett helt så bra ut
Det virker som at front plata kanskje er bred men kammeret er ikke bred for jeg har satt frontplatten oppå. litt vanskelig å forklare dette her . men hvis du tar minus 19mm på vær side så vill du få det riktige målet .
fra indre vegg til start av mid/bass så er det ikke mer en 3 cm på vær side så de er ikke så brede som det virker som
Må si at de spiller ekstremt høyt kontra størelse og er en stram og tight bass. ikke noe å klage på her.
finish kommer om ikke lenge skal ta meg tid i helgen til å sparkle alle hull som er på kassen.Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.
Comment
-
Hei,
Ser den elementenes akustiske senter ikke ligger rett over hverandre.
Har du prøvd å vri fasen på diskanten? Om ikke, så ville jeg prøvd det for å se om det blir bedre eller dårligere. Har du måleinstrumenter?
Forøvrig ser det bra ut, mangler bare den bilbane-matta som finishSom kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Comment
-
Har desverre ikke kommet noe lenger på prosjektet grunnet altfor mye jobbing i det siste og mye overtid.
men har iallefall et spørsmål.
prøver å få tak i noen skruer som er meget spesielle. har spurt Wurth og Elfa om de har denne typen skrue men begge sier nei det er for spesielt. så da må jeg spørre dere om dere vet hvor jeg kan få tak i disse skruene ?
Det er treskrue gjenger med umbrako hode.Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.
Comment
-
Har nå startet på Y-Ledd kabelen min
avskjæring i plasten må til for å komme seg fram til lednings stumpene.
På med plastikk kondomen over kabelen.
Klar for lodding
Ferdig loddet og pusset ned.
Voila !
Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.
Comment
-
Bump
Da får jeg vekke opp denne tråden igjen.
Har ikke fått tid til å gjort så særlig mye på dette prosjektet da jeg er langt oppi nord med førstegangs tjenesten min. Men nå har jeg iallefall fått prøve spilt dem. Jeg legger til en youtube video der dere kan se på slutten hvordan det låter.
jeg ble ekstremt overasket over hvor mye bass denne kassen klarte å lage i mitt rom.
jeg er meget fornøyd med resultatet.
finish på kassen kommer senere
http://www.youtube.com/watch?v=xtx-z8m0HiIMorel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.
Comment
-
Fått gjort deg ferdig med kassene utvendig?Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Har for tiden ikke mye tid til prosjektet desverre. da jeg er i militæret langt oppi nord norge for tiden. så må gjøre alt i permene og det er ikke ofte man får perm.
men har iallefall bestilt 2 8" RE Audio RE8D4 gammle typen som jeg skal bygge i kasse med innebygget forsterker som skal brukes til morelene.
finish på morel kassen kommer snartMorel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.
Comment
-
Ztaal3 Er nokk i Bardufoss på Rusta/Heggelia leir. vakt og sikring.
Neste perm som jeg får nå er om 3 uker så da tenker jeg å sette igang å fikse grill til morelene og begynne å sparkle igjen hullene. Håper også på at subbene har kommet i posten til den tid.
Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.
Comment
Comment