Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt bilstereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mitt bilstereo prosjekt

Hei hei. jeg er ny på forumet. har sinnsykt lyst på ordentlig fett anlegg i bilen. et annlegg som spiller jevlig fint men sammtidig kan spille så kraftig at innvollene omøbleres
    Men først og fremst skal jeg lyddempe stortsett hele bilen. men er usikker på hva jeg skal ha og hvor jeg finner tak i det. tips???
    Last edited by Quicksilver; 09-01-2008, 00:04.

Vibroplast til demping: Installbay
    Billige og gode forsterkara kan du finne på Dynabel
    Element, Installbay eller Dynabel, Iceaudio

ellers er det berre og sende mail til en av dei nevte, eller poste på forum så får du svar på det du lurer på.
    Last edited by Surion; 26-05-2007, 23:21.
    Tor Even -
    Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
    Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
    The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Comment

planen min var å skaffe meg en 4 kanals forsterker og en mono. 4kanalen for å drive frontsettet og et par høyttalere i hattehyllen og monoen for sub.
      som spiller har jeg en Sony cdx700d tror jeg det var den heter. meget bra.
      litt grovt dette men hva tror dere??

Comment

Dropp hattehylle.Invester i frontsett.Min mening.
        Per
        Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
        Audison Music Expression
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

Comment

skal jo ha både å
          hvordan skal jeg ellers få lyden bakanifra og fram?

Comment

Hele poenget er jo å ha lydbilde foran, for du står vel ikke med ryggen til scenen når du er på konsert?
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Sjerpings Jenter!!!! Vil gutten ha hattehyllehøgtalara, så la no han få ha det! er ikkje jordas undergang av den grunn..
              Dessuten er det faktisk bedre (synst eg) og ha noke bak så en får flytta lydbildet litt bakover.

Men ka planer du har?
              Komponentsett framme, coax? 6.5", eller mindre?
              6*9 bak? eller 6.5" (anbefaler 6.5")
              1*12" eller 4*15"??
              en 5 kanals forsterker, eller 1 stk 4kanals, og 1 Mono/2 kanals i bro?

Du kan få kjøpe en Dynabel 2 kanals med meg (2*170W 1*530W) passer godt til og drive en sub. BILLIG!!! Framstår som ny. Send PM.
              Tor Even -
              Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
              Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
              The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Comment

tengte 6.5" komponentsett framme av bra merke. alpine, focal e.l. . coax bake (6.5") er litt usikker om jeg skal ha en eller to 12" men 12" skal d være.
                1stk. 4kanals forsterker. skal drive frontsettet og høyttalerne bake
                1stk. monoforsterker. skal drive suben

Hva synes dere om spilleren min?
                Last edited by Quicksilver; 27-05-2007, 01:40.

Comment

hvor mye du har tenkt til å bruke på herligheten kan også være greit å skrive, så folk har noe å gå etter.. jeg har focal frontsett og er kjempefornøyd, men har ikke hørt så mange andre gode frontsett. mest rånedunking det går i her jeg kommer fra.. hertz og morel får masse skryt overalt også.

spilleren er vel ok, men ikke akkurat av det ypperste! 2 rca utganger betyr at du må splitte signalet med en y-kabel. lite justeringsmuligheter også, men det spørs jo helt hva du er ute etter her. har man ikke alverdens erfaring, kan det kanskje være like greit, så man ikke justerer lyden ned i dass.

og du klarer deg helt sikkert med en enkel 12"
                  men kjøper du to stk vil du ofte ha like mye effekt til rådighet på den samme forsterkeren, pga lavere motsand. ved paralellkobling da..
                  men da mister jo igjen forsterkeren litt kontroll over elementet, men kjøper du forsterkere av god kvalitet er det sikkert ikke noe vi som nybegynnere vil merke.

jeg har forsterkere fra Dynabel og er fornøyd med dem også. billige er de også, og jeg er sikker på at de leverer det de lover..
                  fikk nyhetsbrev av de i går, og de har fått nye forsterkere. en sprek 2 kanaler og en 5-kanaler. men en bf4501 eller bf7501, samt en bf0804 holder til å drive det meste.

hvis du sender mail til forskjellige forhandlere får du sikkert noen fine priser hvis du kjøper alt fra ett sted.
                  96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                  Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                  tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

Comment

Jeg lurer nå på det mest vesentlige som er hvilken bil er det snakk om ,hvilken prisklasse snakker vi om og skal du ha noe plass igjen i bagasjerommet ?
                    Mvh
                    Lars Engen

Comment

Originally posted by MariusFa View Post
                      hvor mye du har tenkt til å bruke på herligheten kan også være greit å skrive, så folk har noe å gå etter.. jeg har focal frontsett og er kjempefornøyd, men har ikke hørt så mange andre gode frontsett. mest rånedunking det går i her jeg kommer fra.. hertz og morel får masse skryt overalt også.

spilleren er vel ok, men ikke akkurat av det ypperste! 2 rca utganger betyr at du må splitte signalet med en y-kabel. lite justeringsmuligheter også, men det spørs jo helt hva du er ute etter her. har man ikke alverdens erfaring, kan det kanskje være like greit, så man ikke justerer lyden ned i dass.

og du klarer deg helt sikkert med en enkel 12"
                      men kjøper du to stk vil du ofte ha like mye effekt til rådighet på den samme forsterkeren, pga lavere motsand. ved paralellkobling da..
                      men da mister jo igjen forsterkeren litt kontroll over elementet, men kjøper du forsterkere av god kvalitet er det sikkert ikke noe vi som nybegynnere vil merke.

jeg har forsterkere fra Dynabel og er fornøyd med dem også. billige er de også, og jeg er sikker på at de leverer det de lover..
                      fikk nyhetsbrev av de i går, og de har fått nye forsterkere. en sprek 2 kanaler og en 5-kanaler. men en bf4501 eller bf7501, samt en bf0804 holder til å drive det meste.

hvis du sender mail til forskjellige forhandlere får du sikkert noen fine priser hvis du kjøper alt fra ett sted.
                      det er faktiskt 2 utganger + en sub utgang og en inngang på spilleren min.

Bilen jeg har er en Mazda 626 89 modell. Planen er å ikke bruke mere enn 15k

og bagasjeromsplass må jeg nesten ha.

Comment

Originally posted by Quicksilver View Post
                        det er faktiskt 2 utganger + en sub utgang og en inngang på spilleren min.

Bilen jeg har er en Mazda 626 89 modell. Planen er å ikke bruke mere enn 15k

og bagasjeromsplass må jeg nesten ha.
                        Med et slikt budsjett vil jeg helt klart anbefale få, men gode komponenter. gjerne basert ut i fra en god 5 kanaler (eller 4/3 kanaler om du dropper bakhøyttalere). Det å få et oppsett som spiller svært bra, men samtidig rister innvoller, som du sier, for 15k er nok ikke lett. Det kan dog greit gjøres å få et meget velspillende oppsett til 15K om du velger riktig. Selvsagt vil et slik anlegg kunne gi mer enn nok action også, men skal du spille for hele nabolaget og deres familie, kan det bli kostbart.

Kan du klare deg uten høyttalere bak, vil et bra alternativ være:

Hertz MLK165 + ES380 (eventuelt HX380D, om du ser deg råd til det) + Audison Lrx 4.1K

Må du ha høyttalere bak, kan et par andret alternativer være:

Hertz HSK165+ HCX165+ES380 (eventuelt HX380D)+Audison Lrx 6.9
                        Focal 165V2S + 2x 33V1+165CV+FP5.500

Helix har også veldig gode alternativer i disse prisklassene, samtidig har også Ground Zero et par alternativer som er noget undervurdert.

Selvsagt vil Rainbow kunne være et svært bra alternativ her, men siden jeg ikke har noen som helst anelse om hvilke priser ny importør vil sette, blir det vanskelig å anbefale.

mvh

Glenn
                        Glenn Solie

Frittstående konsulent

Comment

okei. da må jeg ta opp denne tråden igjen.
                          Har for det første fått meg ny bil. Denne gangen er det en Nissan 200sx s13.
                          Så har jeg gådt til innkjøp av dempemateriale.
                          FatMat - RattleTrap og lagt i heile bilen. spesiellt i bagasjerommet og i dørene. i taket og i gulvet. men på grunn at er uheldig møte med en fortauskant så blir jeg nødt å skaffe meg et par stag da bilen ikke er fullt så kjørbar.
                          men det oppsettet med audison lrx 4.1k hørtes ikke så ille ut.

Comment

Originally posted by Quicksilver View Post
                            okei. da må jeg ta opp denne tråden igjen.
                            Har for det første fått meg ny bil. Denne gangen er det en Nissan 200sx s13.
                            Så har jeg gådt til innkjøp av dempemateriale.
                            FatMat - RattleTrap og lagt i heile bilen. spesiellt i bagasjerommet og i dørene. i taket og i gulvet. men på grunn at er uheldig møte med en fortauskant så blir jeg nødt å skaffe meg et par stag da bilen ikke er fullt så kjørbar.
                            men det oppsettet med audison lrx 4.1k hørtes ikke så ille ut.
                            Hva er det du vill ha i bilen? er det samme budget i denne bilen?
                            Ken André Høgden
                            www.powersound.no
                            CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
                            !!Nettshoppen Powersound!!

Comment

Du får ta deg ei stripa på ny Lofasten til svolvær, der har vi det du trenger

Comment

Working...
                              X