Announcement

Collapse
No announcement yet.

Russebil 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da fikk vi flytta russebilen ei halv mil borti her til garasjen den skal stå i. Var en morsom tur for å si det sånn, med tanke på at russebilen har bakhjulstrekk og dårlige piggfrie vinterdekk men det gikk Taua den litt med saaben så det skulle se litt lovlig ut, hehe..

Fikk bestilt bremseklosser og skiver som jeg skal hente i morgen og fikk kjøpt et par finerplater til gulvet og noe kontaktlim til gulvbelegget. Skal bort igjen nå og sage og tilpasse litt. Mulig det kommer noen bilder av bilen i kveld
    VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Hadde russebilen som jeg er med på, på Eu godkjenning i dag og kun småfeil + ei bærekule som måtte byttes.
      Ga 3500 for bilen som hadde stått i ett år, flaks er forno a? hehe : P
      SQ Saab 9-3
      Team dynaBel

Comment

Dere hadde flaks

Stefaren min skal utover mot brumunddal og se etter eksosanlegg i morgen eller over helga hvis han rekker, vi får bremseskiver og klosser i morra, hjullageret var en 1'er-feil så vi får se om vi gjør noe med det. Styreleddet er vi usikre på enda, delen (hvis det er den vi mener) er ikke dyr eller vanskelig å bytte men man må justere forstillinga etterpå, og det er det greit at et verksted gjør. Ellers er bilen ganske grei

Har fått gjort litt i dag, mye småplukk men det går fremover! Vi tok av sotinga på vinduene (som så helt katastrofalt ut!) og saget til og tilpassa kryssfineren på gulvet. Etter mye om og men og tilpassing og inn i bilen og ut igjen fordi den ikke passa, kutte til og inn men ut igjen for da hadde vi snudd plata og til å kutte og inn igjen og ut igjen og inn igjen og ut igjen og endelig passa den! Og det var del 1 av 4... Er ikke helt ferdig enda men ikke langt igjen Ble dessverre ingen bilder, men hvis jeg husker det skal jeg få tatt med kameraet i helga!

Vi slet og endel med å få prøvd å stramme parkbremswire'n da den var ganske rusta og møkkete. Skal prøve et par andre metoder før vi gir oss og bestiller ny.. Vil fikse selv, hehe..

Tror ikke jeg har glemt noe, muligens vi rekker å gjøre noe i morra, hvis ikke blir det lørdag og søndag!

Comment

Var jaggu meg en del som måtte gjøres på den ja! Og ikke billige ting som må skiftes ut heller ser jeg...
          Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

Brenden Consulting:
          - Lager websider

Comment

Endel ja, men fikk gjort litt i dag og vi! Effektive som vi var, kjørte vi på (med hjelp fra en kompis) med å bytte bremseskiver og klosser i stad. Begynte vel rundt sju og var ferdige med de halv elleve! Kan tro alle boltene satt som f***, fant opp en finfin metode for å løsne bolt og. Det du trenger er en jekk og skralle med tilhørende pipe. Du fester skralla på bolten og jekker opp skaftet helt til det løsner Funka som bare det

Fikk prøvekjørt den litt og for å se at ting funka, noe det gjorde. Var veldig skeptisk til å drive å tulle med hjullager osv selv men vi fikk det nå til! Festet på håndtak på innerdøra bak, strammet håndbrekkwire (den ytterste biten brakk først, men da ble det desto lettere å stramme : ) Hell i uhell!) og fiklet litt med parklyset bak uten at vi ble noe særlig klokere. Har og kommet opp med et par heftige ideer til bagasjen og bakluka, vent og se..

Planer fremover nå er å få sett på pris på skjøtesett til eksos og enten kjøpe det eller ny/brukt del for så å fikse det før fredag, ringe verksted og bestille time til fredag så de får fikset svingleddet og eu-godkjent den (forhåpentligvis!) og fortest mulig få begynt med nedpussing av lakk. Skal og kjøpe inn/låne lakksprøyte og få tak i en kompressor så det går litt lettere med lakkinga. Håper jeg husker å ta med kameraet i garasjen snart så dere får sett bilen snart Gått en stund nå uten bilder, er kjett med tekstupdate hele tiden og.. Skulle vel helst laget en liten "guide" på skifting av bremseskiver for det var forholdsvis lett, lettere enn jeg hadde trodd! Mye deler å passe på da, må ha et system.

Uansett, satser på å få gjort littegrann i morgen og så er vi enda et skritt nærmere bil til russetia!

Comment

Har et kjapt spørsmål ang registrering og forsikring på en russebil, hvordan fungerer dette?

Registreringen foregår vel som vanlig, er ikkeno spesielt selvom det er en russebil?
              Og forsikringen, må vi registrere en vanlig forsikring som ellers eller er det noe spesielt her?

Har fått gjort utrolig mye de siste par dagene nå. Vi har lakkert bilen med to strøk (rullet på bengalakk), spraylakkert fangere og diverse griller og detaljer svart, ferdigstilt bagasjen med øllager og hylle for bassere og forsterker og laget kasser for komponentsettene inne i bilen. Vi har og kjøpt kapsler, lakkert orginalfelgene svarte så det ser penere ut og laget bord med mulighet for å tippe den ned langs veggen Skal få tatt noen bilder i dag, må bare huske kamera..
              Har en handleliste og gjøreliste for i dag og så kommer langt nå

Comment

det er samme regler for russebil som en helt vanelig bil
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

Comment

har ikke no bilder av prosjektet ?
                  Einar fleischer

Pioneer
                  JL audio
                  hertz
                  earthquake

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2636

Comment

Savner bilder her?????
                    MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Her får dere noen bilder av bilen, orker ikke skrive om hvert bilde men dere får spørre hvis dere lurer på noe

Det er skjedd små forandringer bak da vi har satt inn nye kasser (låner), 12" Alpine subber, spiller helt sinnsykt og bruker mye mindre strøm enn de forrige, Ads 12" Det som var sykt merkelig med ads subbene var at de slo og slo men ga ingen trøkk i det hele tatt. Det var først når man ga de motstand (hold igjen elementene) at man kjente trøkket. Kassene er spesialbygget for elementene fra produsent, og forsterkeren var en ads 700.1 om jeg husker riktig (2800watt). Det var og på en 1,5 farad kondensator, samme som står i nå. Hva kan være feil? De burde ikke stå og slå og slå uten og gi trøkk, når de vi har nå såvidt slår men gir masser av trøkk! En kompis har samme element men en litt mindre forsterker og det trykker som bare det.. Vi har koblet elementene på forsterkeren på hver sin inngang (inngang for to subber på forsterkeren).

Noen som kan komme med tips til hvorfor ikke dette fungerer optimalt?

Comment

Kan det være fasefeil, at pluss og minus på den ene ads suben er byttet om/forvekslet.

Comment

Originally posted by Nils View Post
                          Kan det være fasefeil, at pluss og minus på den ene ads suben er byttet om/forvekslet.
                          Det var min første tanke også. Har sett og hørt dem subbene spille og de gir fra seg litt trøkk faktisk, så forundret meg litt når du sa dem slår og slår uten at det kommer noe lyd.

Hvis det ene elementet er fasevendt vil de utligne hverandre. Prøv med alpine subbene så skal du se du får mindre trøkk (om dem står i samme kasse uten skillevegg da)
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Kjør forsiktig med caravellen, vet om 2 stk bare i min omgangskrets som har hatt regreim/topphavari sålangt i russetida
                            1989 Volvo 740 GL

Comment

Ja, spesielt turbomotoren på 112hk (som jeg tror den har). Har selv vært med å bytte motor på en slik som følge av at topp sprakk
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Litt ot men turbo dieselen har aldri hatt 112hk ikke føre du har vært borti dieselpumpa litt å klådd litt på turbotrykket Den har nærmere 75hk Det er 2 liter bensin som har 112hk. Å ta å sjekk register reima som det er blitt nevnt tidligere. Kjipt å måtte trøkke bilen rundt i russetiden.

Comment

Working...
                                X