Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra Førstegangsprosjekt =)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sprøtt kan det godt hende det blir, men det er kraftig forsterket.
    Er jo ikke meninga at det skal bli røfft behandlet.

om forsterkeren går i stykker så hiver jeg den å kjøper en ny til oppgradering.
    Da passer den heller ikke målene som allerede er der.

Jeg bryr meg ikke så hardt hvordan mitt første bygg blir. gjør jeg noen feil så kan jeg iallfall lære av det.

Det spiller bra, trekkinga blir bra når jeg får pussa å skjært ned i kantene i sidene.

Foreslår at du sitter deg å venter til sluttresultatet kommer opp.
    Fortsatt mange arbeidstimer igjenn.
    Jobber for å få kunskap.
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Jeg ville nok ha forsterket med glassfiber ja, tviler på at det kommer til å holde så veldig lenge hvis du kun har fleece.

Kjipt å gjøre all jobben med å trekke og få det fint, hvis det rister sund etter litt bruk.
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Comment

Originally posted by Erik André View Post
        Siden jeg igjen trodde for mye av dere så får jeg jeg foklare med teskje hva jeg mener..

1. Forsterkeren støpt inn? hvordan tas den ut for reprasjoner?
        2. Fleece uten forsterking av glassfiber strie blir hardt ja, men sprøtt som kjeks. Sett det før, men da i hvertfall 2 lag ikke imponerende det heller.
        3. Lagd alt i en del så det å få dritten ut blir umulig, så trekking må da skje i bilen. sånn som dette er lagd blir dette umulig å få pent. (så spiller ikke noe rolle om han ikke bryr seg om hvordan dette spiller bare det ser pent ut.. vil nemlig ikke bli pent.)

Til trådstarter, ikke meninga å bare være negativ her, men her har du missforstått en del vesentlige ting og du lærer vel ikke stort av av folk sier dette er bra når det faktisk ikke er bra. De kaller meg usaklig.. jaja det bryr meg ikke stort, spessielt når det kommer fra den kanten!

Hvis du er interesert kan jeg gi deg en mye bedre løsning som vil spille bedre, forsterkeren kan tas ut og det vil bli penere. Jeg har nå en astra selv så jeg vet hva du må ta hensyn til og siden jeg nå ser hvordan du har tenkt design skal det ikke være noe problem å fikse det. send meg en pm om du er interesert!

Satt og tenkte på det selv, hvordan i **** skal han få ut forsterkeren hvis det skjer noe, og hvorfor i alle dager er den støpt som en stor del som han må ødelegge for å få den ut og trekke osv..
        Skal ikke skryte på meg mange bygg selv, men noen ting sier seg selv..

Men for all del, for de som liker å ha bagasjen slik så ser det nok bra ut jeg personlig foretrekker en mer clean stil og fortsatt plass til å ta med seg en bag eller to selvom man har pasasjerer, godt vi ikke alle har lik smak! Hadde jeg holdt på i bagasjen på min astra med flere elementer så ville jeg bygget kassen opp mot seteryggen og rundt sidene og brukt så mye plass i høyden jeg kunne gjort, og heller fått til en ordentlig løsning med forsterkeren i midten foran under ei glassplate o.l.
        Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

Stilen ble min stil. Alt er bygd etter mine mål, altså etter slik jeg vil ha det.

Skal forsterke det hele med glassfiber, men det koster penger, å det har jeg ikke akurat nå.

Slik dere ville gjort det passer vel best i deres biler.

Trenger ikke være et monotont forum, håpet kanskje på noen hyggeligere kometarer pga første bygg, å ikke "kjefting" for at det ikke er gjort på deres vis.

Dette er et prosjekt som jeg gjorde får å se om jeg kunne få det til, se hva som skulle til får å få til former med støpeplast.
          Nå som jeg skaffer erfaring betyr det bare at jeg er mer klar til senere bygg.

Lett å si at ting skal være sånn å sånn å sånn, men å gjøre noe i praksis er en annen sak.

Men uansett, takk for den lille gnisten for videre bygg.

Mvh Even
          Mvh Even S. Jensen
          Tlf 41091189

Comment

Hei. Du må ikke være så hårsår hva gjelder kritikken. Nå finnes det jo mange måter å utføre ting på. Noen design/konstruksjonsmåter er lettere å få til enn andre. Når du innreder bil, er det definitivt mye mer praktisk, og i mange tilfeller penere å stykke opp flater i flere mindre deler/ paneler. Dette krever selvfølgelig mye hodekløing med tanke på å finne gode og pene overganger, samt at innfestingene blir ordentlige. Men igjen, dette er en av de tingene som er mest gøy å holde på med. Når du har bannet, klødd og drevet eksorsisme i x- antall uker, for å få ting på plass, er det utrolig god medisin å se et resultat du med rak rygg kan si ; Dette har jeg utført.

Ikke ta kritikken som en henrettelse. Bare å fortsette å prøve,men i neste bygg så drar du nytte av feil du har gjort i dette bygget.
            Lykke til videre.
            Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
            Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Da er støpeplasten vekk

Da er vel alle fornøyde, gikk løs med brekkjern i bagasjerommet å fjærna alt...!

Nå blir det vel en DD9515 om alt går etter planen.
              mulig jeg går for 3 veis fremme.
              Tar det som det kommer

Selger subbene og 7501`n ...
              Da er det bare å komme med forslag, spesielt EA, som sa han hadde noen fine forslag til meg
              Mvh Even S. Jensen
              Tlf 41091189

Comment

Bra du har kommet på bedre tanker! Ser frem til nye bilder!
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

ser jo i alle fall ut som du har pågangsmotet og viljen til å forbedre deg
                  bortsett fra den lite praktiske løsningen med "alt-i-ett" baki der så det langt bedre ut enn mitt første anlegg!
                  du kan nok få til no spesielt, hvis du tar med deg noen råd herfra. selv om det bare er du som vet åssen du vil ha det.

stå på videre du, så blir det godt.
                  mvh Sindre Carlsen

Comment

Spent jeg også

Det funka jo utrolig bra det jeg hadde, men er ivri på nye å praktiske tanker også.
                    Vært gira på DD lenge nå, så blir morsomt å se om jeg kjøper en jæævel (9515)

Mvh Even S: Jensen
                    Mvh Even S. Jensen
                    Tlf 41091189

Comment

bestilt deg DD nå ja?
                      var å hørte på bilen til henrik, er vel 9515 han har i den kassa fra Dag.
                      kan love deg det at du ikke kommer til å bli skuffa over den hvis du kjører en grei forsterker og en ordentlig kasse på den
                      blei ubehagelig mye trøkk i den stasjonsvogna der
                      mvh Sindre Carlsen

Comment

Akurat den subben jeg sikler på ^^,
                        Veit ikke hvorfor, men fra første stund (høres jævla homo ut ), så fikk jeg en go tilitt til fyren, jævla grei kar
                        Kjøpte en a4 forsterker av han tidligere, funka som fjell, handelen gikk fort å kvaliteten er ingen ting å si på

Mvh Even S. Jensen
                        Mvh Even S. Jensen
                        Tlf 41091189

Comment

Komentarer!

Dette kommer til å bli håpløst, men jeg skal prøve det ut

DD 9515 bak i bagasjerommet.
                          DD 1508 i dørene, midbass
                          Dynabel BF8501
                          Seas lotus 4"
                          Seas lotus tweeter
                          Å så noe kraftverk til forsterker

Komenter å rett opp om noe bør forandres på
                          Mvh Even S. Jensen
                          Tlf 41091189

Comment

Originally posted by evensvee View Post
                            Dette kommer til å bli håpløst, men jeg skal prøve det ut

DD 9515 bak i bagasjerommet.
                            DD 1508 i dørene, midbass
                            Dynabel BF8501
                            Seas lotus 4"
                            Seas lotus tweeter
                            Å så noe kraftverk til forsterker

Komenter å rett opp om noe bør forandres på
                            Tror nok du skal droppe 1508 som midbasser. Hvorfor ikke bruke f.eks. Seas Lotus som midbass også? De finnes også som 8tommere
                            Mvh.
                            Sigurd

--Prosjekt Mazda 323--

Comment

går an, men vil ikke : p

Noen andre forslag på midbass?
                              Mvh Even S. Jensen
                              Tlf 41091189

Comment

Originally posted by evensvee View Post
                                går an, men vil ikke : p