Originally posted by Hifonic
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra Førstegangsprosjekt =)
Collapse
X
-
Hoho!
Da har jeg testa subben i stua!
(DD 9515) i 120 liter porta kasse, tidligere brukt med dynabel 9815... kjørte med en alto mac 2.4, fortsatt ikke nokk power!
Men søkke ta, for et læven! noe så sinsykt som det spilte!
Heele huset sto i vibrasjon!
Moroa tok brått slutt, etter 2 min med spilling av "number 1" ganske morsom bass i, ringte telefonen... xD
Men fikk ikke subben ut til xmax, å forsterkeren slutta å push etter strøm...
Blir morro når den kommer en 5 kw i bilenMvh Even S. Jensen
Tlf 41091189
Digital Designs, nothing is even close!
Comment
-
Med ca 120 liter og en tuning på rundt 35-40hz skal det en god del effekt til for å oppnå Xmax
Jeg kjørte 3KW på den uten å oppnå Xmax, foruten når jeg kjørte den på Beats for my van Men den sangen er jo syk da. Er vel nede i 25hz eller noeTidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Da har jeg kjøpt dynabel bf 8510, pioneer prs 880 eller no sånt no ^^,
Morsomt
da er det bare å finne seg noen batterier.. må vel ha 3 stykker.. skal ha ettt fram, å 2 baki... lurer på å kjøre med 2 dynamoer... en orginal og en på 120 amper... blir rundt 180 amper...
Fikk klager i dag også... spiller for høyt den subben her altså xD
var førdagen å, så spillte jeg, ringte telefonen, ingen som sa nå...
i dag skjedde det samma... skitnaboer...Mvh Even S. Jensen
Tlf 41091189
Comment
-
Holder på å ser på dynamo, lurer på å kjøpe 2*120 amper dynamoer. også kjøre de sammen med den orginale?
ettersom det orginalet luftfilteret er borte, fikk jeg mye plass, så mulig jeg fikser ett lite dynamorack der...
med den orginale dynamoen da, har jeg 295/300 amper... holder dette til å lade batteriene da?
Skal ha 3 stykk der også... mulig Kinetik HC2400 fremme, og 2 Kinetik HC800 bak... noen inspill? eller høres det bra ut?Mvh Even S. Jensen
Tlf 41091189
Comment
-
Jeg tror jeg ville brukt penger på batterier før dynamo. Har du fett med energireserver som batterier, så trenger du jo sånt sett ikke dynamoer med mindre du skal spille høyt over lang tid. Jeg brukte ikke dynamo da jeg hadde elementet med 3 KW RMS. Men batteri MÅ du ha
1stk HC2400 pluss 2stk HC800 bør gjøre jobben bra jaTidligere importør for Digital Designs,
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
å hvordan skal du få ladet opp batteriene uten en skikkelig dynamo? Enklteste er vel å se etter dynamo fra en dieselbil fra høggern. ligger vel normalt ca 20-30a høyere en dynamo til bensinbiler..Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840
Comment
-
Originally posted by biffen071278 View Postå hvordan skal du få ladet opp batteriene uten en skikkelig dynamo? Enklteste er vel å se etter dynamo fra en dieselbil fra høggern. ligger vel normalt ca 20-30a høyere en dynamo til bensinbiler..
Man bruker den originale...
Trenger ikke mer enn 10 Ah dynamo for å lade batteriene for å si det slik. Det er å holde strømmen i dem om man skal stå å spille høyt lenge, man trenger stor dynamo til (om man har stor forsterker). Eller for å få litt mer volt slik at forsterkerne yter bedre, men dynamo er dyrt, så da smaker det mer med batterierTidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
å hvor mye klarer en orginal dynamo å lade i tilegg til det orginale for bilen? en dynamo på høggern koster da ikke mer enn maks 5-600kr... Kult med masse batterier hvis de aldri blir fullladet...Men mulig jeg er på dypt farvann nå men innbiller meg det må stå litt i stil. Er vel skeptisk til at en orginal dynamo skal klare lade 200+a mot 60-70a som orginal batteriet er på....Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
Comment
-
Trenger ikke mer enn kun original dynamo. De er vanligvis på rundt 60 Ah, og hvorfor skal ikke en slik klare å lade opp batterier oppmot 200 Ah?
Det er jo ikke tyngre å lade opp store batterier, tar bare lengre tid.
Blir som å laste på paller på en stor container kontra en liten en, men jobben blir jo alltids gjort for det om.
MEN original dynamo kan bli sliten om den må jobbe mye som et resultat av at du spiller høyt over lengre perioder.Tidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
rart at min 70A dynamo i golfen sliter med å få spenningen opp igjenn etter en burp på 2 sek da. stukker på 13volt, å må slå av ampen for at den skal få spenningen godt over 14.
jeg har et Stinger 1500 og et kinetik hc2400.
så det lønner seg med oppgradering av dynamo ganske tildi sammen med batteriene.
BTW, IKKE KJØP DEG KINETIK!
Comment
-
endelig en som har skjønt det. ja man får ladet batteriene men er vel ikke gunstig hvis man må kjøre ei uke for å få full spenning igjen for å kunne gi full pupp noen sek....Har vel å hørt at kinetick ikke er tingen
Kan jo anbefale 3 stk apollo (northstar) ikke så dyrt og gode batterier..Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
Comment
-
Selvsagt, men så er det jo ikke vanlig å kjøre rundt å børpe for seg selv
Snakker om å gjøre det billig og greit i starten, slik at han kan få godt med lyd for en billig penge i begynnelsen. Og dessuten så orker vel veldig få mennesker å sitte inni bilen med full musikk over lengre tid.
Jeg hadde original dynamo, 3 KW forsterker og trengte aldri noe ekstra dynamo jeg. Og de gangene jeg burpet merket jeg ingenting til at det tok lang tid å få opp spenningen igjen. Og måtte hvertfall ikke slå av forsterkeren for å få spenningen opp igjen. Måtte du det høres det ut som om noe er galt med oppsettet ditt. En forsterker trekker omtrent ikke strøm når den ikke brukes, med mindre du har klasse a rør forsterkerTidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
er nok å ha en klasse A amp det trenger ikke rør en gang men uansett da, så er ikke oppsette noe galt med, ampen min har en tomgangsstrøm på 4 - 8 amp målte jeg, å det er tydligvis nok til at dynamoen klarte å dra opp spenningen igjen da
Kinetik er jo ikke spesielt billig heller da.
jeg er ikke fornøyd med Kinetik av den enkle grunn at det ikke klarer å holde oppe spenningen imponerende mye når jeg spiller litt hardt. å det krever jeg av et batteri i den prisklassen.
Comment
-
Morsomt tema, men jeg trenger batteri og dynamo, den jeg har tror jeg er på 60, så får jeg oppgradere etter hvert...
Skal lage et lite rack, å få inn ca 240 amper mereMvh Even S. Jensen
Tlf 41091189
Comment
Comment