Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf III JBL Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Golf III JBL Prosjekt

Jupp

jeg har egentlig et ganske greit oppsett i bilen til en grei pris.
    kjøpte JBL pakke på Mekonomen som de kjører kampanje på nå til 9800,- hvis jeg ikke tok helt feil:P

Det består av 1 stk JBL 12'' sub på 400w Rms , 1stk monoblokker, 1 stk 4kanals forsterker, 6x9 høytalere på 110w Rms og et frontsett på 90w Rms. fikk også med en Sony explod spiller som jeg syntes er veldig kjekk,
    siden den har et veldig bra design og løsning med aux og usb i front.

Har bestillt meg en lik sub til som jeg skal ha baki. Tenkte jeg skulle prøve noe annet som å dytte begge subberene i en kasse. dvs at jeg snur begge elementene utover og lager hull i bakenden av kassen sånn at jeg får inn nr 2. Subben krever minst 28 liters kasse og det jeg har nå er en 50liter så det betyr at jeg mangler 6 liter:/.. noen som veit om dette vil funke eller ikke? eventuelt bygge en større kasse på 60liter?

vil funke bedre me en sub i stor kasse enn to elementer i for liten kasse
    www.eirikaspaas.com

Comment

Morn lars ! Du fikk det til ja, bra det

Lykke til med sub planen din !
      Det spiller jo "små"bra fra før ! Så dette blir spennende
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

mhm.. men hvis jeg lager en kasse på 60liter da har jeg 4 liter mer enn det de "krever". vil det funke da trur du?

Comment

hvis du bygger ny kasse som er anbefalt til de to elementene vil nok det funke bedre ja..
          www.eirikaspaas.com

Comment

jupp.. det er det jeg tenkte.. trur det kan bli litt stilig med begge subbera med elementene ut og neon på framsiden med plexigalss over

Comment

men lurte også på litt med det at subbera vil jo "slå" imot hverandre inni kassa.. ossen vil det bli trur du? vil jo bli et enormt trykk i kassa da:P

Comment

Hvorfor ikke bygge en annen kasse når du først skal bygge? Du er ikke på død å liv nødt til å bygge en kasse, og ha et element i front og et i bak? Ville nok bygget en kasse med begge elementene på frontplate, i samme plata, eller begge på bakveggen..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

mhm.. er jo en mulighet men er litt usikker på om det egentlig er plass i bilen med 2 kasser og elementene ut.. har fått litt dilla på å snu bassern skjønner du:P hehe.. også hadde det vært litt kult å gjort noe ikke alle har gjort hvis du skjønner..

Comment

Å montere to basser med magneten ut og krydre med plexiglass og neon er vel ikke akkurat oppskriften på noe nyskapende

Trykket i kassa er ingenting å bekymre seg over, det blir jo ikke noe mer trykk enn om du hadde hatt en helt vanlig kasse med to elementer montert på helt vanlig måte

Comment

nei det er det sikkert ikke.. men det er ihvertfall ikke noe alle har i bilene sine:P hehe.

men takker for svar det var egentlig det jeg lurte på, for da er det egentlig verdt et forsøk å fullføre det.. hvis det blir dårlig så lager jeg en dobbel kasse.. er jo morosmt å prøve seg fram litt, blir det dårlig så finner man på noe annet..

Comment

Working...
                      X