Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Usikker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt Usikker

Da har jeg sammlet sammen alt jeg har av bilstereo og tenkte jeg skulle bygge meg et prosjekt.
    Litt usikker hva jeg skal gå for. Bilen er en 1990 celica.

Subber jeg har ligende.

2x old school rfp 1210 hx2 element

1x MDS xmax-800 12"

1x Mds type ukjent 12"

1 Pioneer 800W 10".

Forsterkere.

MDS Mono blokk ukjent W styrke.

Mds digital 4 kanals forsterker.

Macrom 4 kanals forsterker

Hær har jeg gull klumpene også.

Lanzar optidrive 2500

Lanzar optidrive 2100.

Main units:

Pioneer Deh-p5050UB

Clarion oldschooooooool med blackbox.

Hva synes dere jeg bør kombinere ? trenger også front sett. kan kansje bytte i noe av det jeg har til overs

vedlagt noen fine bilder. Enjoy.
    Attached Files
    Last edited by Ixon; 03-09-2008, 09:29.

Om den hovedenheten du har der har optisk utgang bør nok DPH-9300'en inn i bilen, men det er hardt å ofre alle features som kommer med nye spillere. Det var jo en ganske rentlåtende og vellydende enhet, så således kan den være verdt det for lydkvaliteten sin del Hvilken modell er spilleren?

Jeg synes du skulle gå litt old-school med dette (selv om jeg personlig mener det meste av utstyret er litt for nytt til å være "ekte" old-school da)...

Færre komponenter vil jo gi utslag i ett system enklere å innstallere, krever mindre strøm og med "keep it simple" er det ofte mye enklere å oppnå god lyd

Hva jeg ville gjort:
    - Solgt unna litt MDS-utstyr, Pioneer-sub'en, Macrom-amp'en. (Pioneer-spillern ville jeg lagt på hylla ifall Clarion-utstyret ikke falt riktig i smak)
    - Lett meg ett godt frontsett (gammel Boston Accoustic, JBL, Morel? Eldre DLS kanskje?).
    - Kjørt frontsett på Optidrive 2100 (2x50WRMS @ 4ohm)
    - Kjørt sub'ene på Optidrive 2500
    - Montert alt skikkelig, med all den lyddemping, kabling, vinkling, bannskap etc som dette medfører.
    - På sikt byttet ut subbene, funnet ett sett gode RFR eller RFD om Rockford er ønsket - hvis ikke ville jeg lett etter sub som matcher frontsettet som blir valgt.
    /////ALPINE Mobile media solutions
    Lotus by seas
    BR?X German car audio

Comment

Originally posted by Zettie View Post
      Om den hovedenheten du har der har optisk utgang bør nok DPH-9300'en inn i bilen, men det er hardt å ofre alle features som kommer med nye spillere. Det var jo en ganske rentlåtende og vellydende enhet, så således kan den være verdt det for lydkvaliteten sin del Hvilken modell er spilleren?

Jeg synes du skulle gå litt old-school med dette (selv om jeg personlig mener det meste av utstyret er litt for nytt til å være "ekte" old-school da)...

Færre komponenter vil jo gi utslag i ett system enklere å innstallere, krever mindre strøm og med "keep it simple" er det ofte mye enklere å oppnå god lyd

Hva jeg ville gjort:
      - Solgt unna litt MDS-utstyr, Pioneer-sub'en, Macrom-amp'en. (Pioneer-spillern ville jeg lagt på hylla ifall Clarion-utstyret ikke falt riktig i smak)
      - Lett meg ett godt frontsett (gammel Boston Accoustic, JBL, Morel? Eldre DLS kanskje?).
      - Kjørt frontsett på Optidrive 2100 (2x50WRMS @ 4ohm)
      - Kjørt sub'ene på Optidrive 2500
      - Montert alt skikkelig, med all den lyddemping, kabling, vinkling, bannskap etc som dette medfører.
      - På sikt byttet ut subbene, funnet ett sett gode RFR eller RFD om Rockford er ønsket - hvis ikke ville jeg lett etter sub som matcher frontsettet som blir valgt.

Sier tusen takk til svaret.

er usikker på cd spilleren siden den ikke er 100 % i hus enda. venter på en pakke fra bergen. er vell rundt 1995 modell.

Comment

Spilleren er en DRX9375R

Comment

Jeg har hvertfal ikke hatt noen dårlige ærfaringer med den Clarion spilleren med blackbox. Jeg brukte den med optisk kabel. Delfiner og greier er det på den å Hva heter blackboxen da?

Comment

Originally posted by Nils View Post
            Jeg har hvertfal ikke hatt noen dårlige ærfaringer med den Clarion spilleren med blackbox. Jeg brukte den med optisk kabel. Delfiner og greier er det på den å Hva heter blackboxen da?
            BB'en er som jeg nevnte lenger opp en DPH-9300 utifra bildene, så sammen med DRX9375R bør jo dette egentlig være krem
            /////ALPINE Mobile media solutions
            Lotus by seas
            BR?X German car audio

Comment

Stemmer det, litt for rask med å lese Litt usikker på hvordan det klarer å hamle opp med dagens spillere, men det var hverfall konge oppsett når det kom Har mange timer og mil med samme spiller og BB

Comment

Helt klart Clarion med BB, Lanzar forsterkere, Rockford sub.

Selg unna alt annet hvis noen vil ha og bruk pengene på ett godt frontsett og litt demping så blir det her bra.
                Mvh
                Lars Engen

Comment

Takk for fine svar. Nå må jeg bare vente i spenning på paken fra bergen som kommer med "barna" min. SÅ kan jeg begynne byggingen.

Håper på en oppstart i løpet av helgen med demping av bilen. Er også på leting etter front sett, har sett mye på et soundstream front sett selv om jeg går å sikler etter boston aocustics.

Comment

Working...
                  X