Announcement

Collapse
No announcement yet.

sicarlse: peugot 205

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sicarlse: peugot 205

bilen er en liten kjip peugoet 205 LOOK, kjipeste utgave som er å oppdrive med en hissig løve under panseret på ca samme volum som 4cola bokse og hele 44kW. det som foreløpig er gjort med bilen er sota vinduer og satt på noe klister. littegrann småplukk før bilen blir grei å se på

planer utvendig:
    fikse speil
    fikse eksos(gjort)
    GTI fanger
    FELGER!

Stereo:
    focal f2.150 2x150 Watt
    focal 165KF frontsett

2x Resonnant engineering SR10
    1 hertz ep1d 1000W @ 1Ohm

vibroplast M1

jeg jobber deltid for gøy på InstallBay Sør som ryddebitch og kaffegutt så er stort sett der jeg jobber med bilen og. vil også si takk til Odd Ove som tar seg tid til å hjelpe meg og lære meg litt mere avansert bilstereobygging, er vel hans fortjeneste at jeg i det hele tatt er i gang med litt mer ordentlig oppsett

noen bilder av komponenter og det som er gjort:

sub i ei elendig kasse:

dempet dørene med et lag vibroplast på innsiden

demper utsiden og mens jeg først er i gang, med den matta på 4 mm over hullene for å få døra mest mulig som ei kasse.

reiv også av dørtrekket og gjorde det klart til å legge på glassfiber.

er blitt litt syk, så en liten stopp. men satser på å komme meg til evje på lørdag og få smørt på noe glassfiber.

har også noen egne ideer på dørtrekket for å ikke få det til å se så nakent ut. er jo absolutt helt slett og kjedelig.
    mvh Sindre Carlsen

Weeeee morro å se noen som leker seg med 205.. Lurer på om jeg skal få meg en sånd igjen... Liker di der alså Lykke te med projectet!!!
    Project`s (http://www.hv-custom.com)

Tommy

Comment

har også lagd ved tilfeldighet et glassfiber rør, som jeg håper på å få brukt som ei kasse etterhvert. bare for et prøveprosjekt.
      det blir en hertz es200 som kommer til å stå i den evt.

mvh Sindre Carlsen

Comment

Originally posted by Vice View Post
        Weeeee morro å se noen som leker seg med 205.. Lurer på om jeg skal få meg en sånd igjen... Liker di der alså Lykke te med projectet!!!
        jo takk for det gleder meg til å endelig få litt ordentlig lyd i bilen. har til nå aldri blitt noe mer enn "kast inn" anlegg på meg enda.
        mvh Sindre Carlsen

Comment

odd ove har forresten og støpt diskanthus for meg. blei krutebra

mvh Sindre Carlsen

Comment

Åååh, dette bringer minner! Savner go'peugoten min jeg...
            Lykke til med prosjektet
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

jo takk for det.
              vil ikke si peugeoten er god, er alltid noe galt og dyrt å fikse det men blir mer og mer glad i bilen..
              mvh Sindre Carlsen

Comment

Hehe, samme problem hadde jeg. Men så hadde riktignok jeg 1,9gti modellen, og var kanskje ikke veldig lett på høyrefoten.....
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by sicarlse View Post
                  jo takk for det.
                  vil ikke si peugeoten er god, er alltid noe galt og dyrt å fikse det men blir mer og mer glad i bilen..
                  Hehe, hadde en trimmet 1,6 gti med 165 hk selv. Ting falt fra hverandre der også

Comment

Denne tråden skal jeg følge mere med på! Gromt!
                    Volvo 240 Turbo!
                    Volvo Amazon Prosjekt...

Comment

Originally posted by tomas72 View Post
                      Hehe, hadde en trimmet 1,6 gti med 165 hk selv. Ting falt fra hverandre der også
                      du hadde vel ikke tilfeldigvis Mi16 motor da? han jeg får felger og leppe av har to stk med nærmere 170 hk. det drar godt på 790kg, helt rå lyd i de og fikk tilbud om å kjøpe den ene motoren for 6k, men bilen min blir nok aldri godkjent med så stor motor
                      mvh Sindre Carlsen

Comment

Originally posted by MrNæss View Post
                        Denne tråden skal jeg følge mere med på! Gromt!
                        er bare å følge med!

avtalt med Odd Ove (InstallBay Sør) at jeg skal opp i morra da blir det å kline på noe glassfiber på dørene. eneste er at ejg gruer meg for å kjøre en time hjem mens detta tørker.
                        så blir en forhåpentligvis GREI update i morra.
                        mvh Sindre Carlsen

Comment

update: lagt et par lag med glassfiber på døra

oddd ove går løs på døra mi med vinkelkutteren får å gjøre plass til frontsettet

prøvemontering av baffel:

dørtrekket mitt er helt flatt, så lurer litt på hva jeg kan gjøre for å ikke fa det til å se så nakent ut når det blir trekt.
                          noen forslag?

forøvrig et bilde av bilen og
                          mvh Sindre Carlsen

Comment

kommentarer?
                            mvh Sindre Carlsen

Comment

ja!! hehe.. Dette blir mye bra! du skulle fått inn den rør subben i dashen??

BTw: Vet jeg er træg!!

Comment

Working...
                              X