Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf 3 + Hertz = Sant

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da vil jeg anbefale deg og bruke varmepistol på vinylen.... det hjelper på mye...
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Ja, får prøve det!
      Tenkte å stifte fast vinylen hele veien rundt kassen (brettet over kanten på fronten og stiftet på sidene) før jeg begynner å jobbe med den rundt selve baffelen, da må jeg nok varme seriøst og finne meg et eller annet som jeg kan bearbeide vinylen med, blir nok for varmt for fingrene...
      .:Lasse:.

Comment

dette ser spennende ut masse lykke til. skal følge med videre her
        MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

du varmer den så drar du i den med fingrene, vinylen er jo syntetisk, så for mye varme gjør at den mister endel av holdbarheten mener jeg. Og varme et større område enn du jobber med der og da, for da får du "hentet elastisitet" ifra en større del av vinylen.
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Kassen nesten ferdigpusset i går.
            Mangler litt finsparkling samt sparkling av noen skruhoder etter innfesting av avstivninger, og så er det tid for å trekke den.
            Gruer meg nesten litt til det, for blir det seende møkk ut så er jo det litt dumt med tanke på all jobben med fresing, sparkling og pussing...

Comment

Fikk ferdig finsparklingen i går, så nå er det bare litt siste finpuss før jeg skal trekke dette med vinyl.
              Blir mycket spennende.

Må også få meg fatt i en bit Ø100mm bassrefleksrør, mangler ca 10cm. Noen som har et avkapp de kan sende meg mot dekte fraktkostnader?

Comment

Det er jo bare å rocke innom Biltema, å høtte med seg et rør. Koster ikke mange penger.
                Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Nei, det er sant, men problemet er at jeg har 2stk aeroporter og noe rør til disse. Og de er Ø100mm innvendig. Mens Biltemarøret er Ø110 innvendig.
                  Kloakkrør fungerer faktisk...hehe, har et 90' bend som passer. Så må vel dra på en rørleggersjappe og høre om de kan kappe meg en 10cm bit...

Comment

BLÆH!

Begynte trekkinga i går. Men Biltema spraykontaktlim holder IKKE det det lover. De har mange fine saker men limet er altså ikke en av dem.
                    Så rev alt av igjen og begynner på nytt når jeg får kjøpt et skikkelig lim. Positivt var at det ser ut som det skal gå rimelig greit å trekke, og at jeg tror det kommer til å se sånn passe kult ut!

Hvilket merke spraykontaktlim som man får kjøpt over disk er bra? Orker ikke bestille noe...

Comment

• Da blir det sikkert 3M denne gangen, får se hvordan det blir.
                      Får vel kjøpt det på fargehandel eller lignende?

Comment

• Trekte om diskantdekslene i går da det gamle limet slapp. Dessverre så satt 3M-limet bom fast momentant, så fikk et par stygge rynker over diskanten, men ikke verre enn at jeg skal klare å leve med det, iallefall i denne omgang.
                        Prøvde meg også på trekking av basskassen med vinyl, men i forhold til mine evner og erfaringer på området "trekking med vinyl" så ble det ikke bra i det hele tatt. Er nok litt for aggressive former på baffelen. Så da går jeg for svart teppe istedet, det er mye mer strekkbart og lettere å unngå rynker og bulker.
                        Jaja...teppekledd bagasjerom kan jo bli tøft det også, og regner med at det blir litt bedre fremdrift også, da det er et materiale jeg har brukt før, og trenger ikke ta like store hensyn i valg av former for å få et bra sluttprodukt.

Etter påske må jeg virkelig forsøke å få ut fingeren og få litt fremdrift på anleggsmonteringen, er jo bare noen timers arbeid som skal til før jeg har lyd, er jo stort sett bare montering igjen for å få lyd, så kan jo pyntedekslene lages etterhvert.

Comment

• På tide å vekke denne til live igjen.
                          Har spadd frem det jeg trenger til anlegget (minus en ltien bit bassrefleksrør) sånn at jeg kan få gjort ferdig anlegget.
                          Har vært en lengre tur i sydens land, og etter det så har det vært oppussing av felger og slikt eksteriørt på bilen som har tatt tid.
                          Så bilen anlegget skal inn i ser nå slik ut:
                          Click image for larger version

Name:	28062009553 - Kopi.jpg
Views:	1
Size:	47.8 KB
ID:	293613

Er endel rust et par plasser under, så om noen i Troms har lyst å hjelpe meg å sveise litt så blir jeg svært glad.
                          Nå er kabler og alt slikt anskaffet, skal ha delefiltrene i bagasjerommet, så blir jo noen meter ht-kabel frem.
                          Ska prøve å få trukket kabler iløpet av kort tid, og montert forsterker, så har jeg iallefall lyd i frontsettet.
                          Suben må trekkes og en bit 6" avløpsrør skaffes sånn at jeg får bygd ferdig bassrefleksrøret (det blir mange småvinkler på det for å få plass).

Comment

• OMFG, endelig en stilfull old school golf i byen, ENDELIG! Dette har jeg ventet lenge på. Bilen så sykt fet ut Gleder meg til å se denne trille rundt i byens gater

Comment

• Takk for det - er veldig fornøyd med looken.

Hadde dog innbrudd natt til lørdag, de knuste ruta i førerdøra og hadde prøvd å få med seg bilen uten å klare det.
                              Så nå står den trygt i garasjen, prøver å få tak i ei ny rute så fort som mulig i klart glass.
                              Heldigvis var ikke anlegget montert, så det var null og nix i bilen som var av verdi som svinene kunne stjele.
                              Men ufattelig surt å komme ut og oppdage innbrudd.

De hadde hatt seg et raid og brutt seg inn i flere biler, og knust mange ruter. Jeg var visst "heldig" som slapp unna med bare én knust rute. Også hadde de stjålet de krommede ventilhettene på Passaten...ble litt sinna når jeg oppdaget det, er jo så utrolig meningsløst, hvor mye verdt er de liksom???

Comment

• Flaks at du ikke hadde i anlegget da, fyfaen!
                                Volvo 240 Turbo!
                                Volvo Amazon Prosjekt...

Comment

Working...
                                X