Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf 3 + Hertz = Sant

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja, det hadde vært bittert...
    Ny rute montert i går. Bilen trygt plassert i garasje for fremtiden.

Fikk da endelig montert diskanten på venstre dør. Lydbildet virket som det ble temmelig bra, er godt fornøyd.
    Gjenstår å se hvordan det blir når jeg får montert den høyre, men var iallefall fin lyd i frontsettet, ren og klar, men noe slank. Men det kan nok ha med inn-effekten å gjøre, samt at det sikkert slipper opp litt når det får spilt seg inn, det utgjorde stor forskjell på Focal-settet i Passaten.

Merkes at det nok ikke er ideelt å drive rett på spilleren, forsterkeren i spilleren kneler kjapt. Blir nok andre boller når det blir drevet av en brokoblet EP5. 2x190W burde gjøre susen...

Saaaakte men sikkert er det litt fremgang, er en uke ferie igjen, så kanskje jeg får trukket kabler og laget til noe å skru fast forsterkeren i, så lager jeg pyntepaneler senere.

Inntil videre kommer jeg til å kjøre med delefilterene foran, så får jeg kjøpe mer kabler etterhvert og flytte dem bak, har bare 2x4mm2 nå, og 3 slike + strømkabel på venstresiden og 3 slike + 2 signalkabler på høyresiden kan bli vanskelig å få plass til. Så må litt ned på dimensjon, burde vel holde med 2x1,5mm2?
    Skal etter planen ha ett delefilter montert i sideveggen på hver side i bagasjerommet.

Får jeg montert forsterkeren så får jeg etter all sannsynlighet bra lyd med kun frontsettet, så da kan jeg montere suben så snart jeg får fatt i bassrefleksrør i riktig diameter og lengde. Det må lages endel knekker på det for å få det inn i kassa, så blir endel arbeid med å lage det til.

Langt imellom oppdateringene her, men men.
    .:Lasse:.

Comment

• Smokker inn et par bilder av montert diskant på venstresiden.
      Dårlige mobilbilder, men dere skjønner tegningen...
      Er veldig fornøyd med hvordan dette ble seende ut, må bare få på litt vinylshine sånn at de får samme farge/glans som resten av interiøret, de har jo lagt i boden og støvet ned en god stund nå...

Limte dem fast med sikaflex - så håper jeg ikke må løs med dem med det første, for det blir ikke lett!!!

Fikk montert den høyre i går, kjempefornøyd med hvordan lyden ble. Klar og fin diskant, men mangler selvfølgelig skikkelig punch fra midbassene, nå er lydbildet veldig slank. Spiller veldig rent, og jeg er ikke så proff at jeg synes plassering av elementer skapte noen lydmessige problemer slik noen har stilt spørsmålstegn ved tidligere. Ikke noe som plager meg iallefall!

Fikk også trukket strøm-, signal- og høyttalerkabler til anlegget.
      Var jo et hav av plass på hver side til kabler, så kommer til å bruke de 2x4mm2 som jeg trakk i går, til midbassene når jeg flytter delefiltrene bak, og så kommer jeg til å kjøpe noen tynnere til diskantene og mellomtonene og trekke frem.

Comment

• Ble jo rett så bra det der. Når sikaflexn har satt seg, er man rimelig mild i panna før man får den løs ja. Diskanten smeltet fint inn i resten av interiøret. Får du fet lyd i tillegg, er det jo grunn nok til å sprette en øl.
        Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
        Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

• Forhåpentligvis kommer denne tråden sterkere tilbake med ny Golf 3 når den blir innhandlet.
          For den opprinnelige i denne tråden er nå plukket i fillebiter og skal snart sendes til hugging. Var for mye rust og fanteri.

Comment

• synd å måtte få besøk av onkel rust:S
            VOLVO- for life
            Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

Working...
            X