Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Bygge" stereo i Mercedes E230 1997 (210)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Bygge" stereo i Mercedes E230 1997 (210)

Tenkte jeg skulle presse i litt småtterier i denne bilen da, blir ikke noe fint, bra eller noe etter dere proffers skala da men

Første problem jeg har er, hvor legger man signal kabelen i en slik bil ?
    Gjort dette i Citroen Xantia og Toyota Camry før , men finner ikke noen god løsning i denne bilen.

Har tatt ut cd spiller og oppbevaringsboks mellom cd spiller og askebeger for å få litt bedre innsikt til der sola ikke skinner.

Cd spilleren som skal brukes (ikke noe spess superduper)

Noen ledninger som poppet ut fra baki her, eneste som brukes nå er antenne og sukkerbiten

Noen som har erfaringer med en slik bil ?

Basskasse som skal brukes er en ferdigbygd Audiobahn med 2x12"
    Står 800W på den hva nå enn det betyr
    Last edited by Wickedlike; 11-09-2008, 22:54.

Originally posted by Wickedlike View Post

Første problem jeg har er, hvor legger man signal kabelen i en slik bil ?
    Gjort dette i Citroen Xantia og Toyota Camry før , men finner ikke noen god løsning i denne bilen.
    Huh??
    Det ligger kabelgater på innsiden langs kanalene i bilen.
    Pell av deksler og tilsyne kommer noen lokk som man kan åpne, inne der er det så god plass at du kan ta med deg signalkabelen og rusle fram til spilleren med den!
    210 er en drømmebil å bygge i egentlig.
    W210 eller S210?

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Meget godt å høre det der =)
      I morra skal jeg få skrudd løs litt av hvert å se hva som kommer tilsyne.

W210 eller S210 sier meg ikke stort =)

E-230 1997, Elegance.
      http://img262.imageshack.us/my.php?image=pic0002my1.jpg

Også er det en liten ting da, jeg tok knekken på den monoblokken jeg hadde så trenger da en ny =)
      Helt en til en billig penge, men den må da klare å dra basserene skikkelig også.

Trenger en med inn og utgang for signal, siden spilleren har bare en utgang.
      http://img262.imageshack.us/my.php?image=pic0011ne4.jpg

Basseren som skal brukes
      http://img117.imageshack.us/my.php?image=pic0013kh5.jpg
      Last edited by Wickedlike; 11-09-2008, 22:53.

Comment

W210 er vell sedan, og S210 stasjonsvogn?

Pen bil forresten, men hvorfor ikke gå for noen komponenter som matcher bilen "litt" bedre.. Trenger ikke dyre greiene, de ferdigkassene er ikke akkurat det optimale, og ikke i en sedan hvertfall..

Og du trenger ikke en monoblokk med inn og utgang, er bare å splitte signalet, er ikke noe særlig i veien for det,
        1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Originally posted by bjaa View Post
          W210 er vell sedan, og S210 stasjonsvogn?

Pen bil forresten, men hvorfor ikke gå for noen komponenter som matcher bilen "litt" bedre.. Trenger ikke dyre greiene, de ferdigkassene er ikke akkurat det optimale, og ikke i en sedan hvertfall..

Og du trenger ikke en monoblokk med inn og utgang, er bare å splitte signalet, er ikke noe særlig i veien for det,
          Skulle gjerne gjort det fint, men ettersom det er lite med penger, og jeg allerede har en god basskasse så bytter jeg ikke ut noe =)
          Så da trenger jeg en billig og god mono blokk, har forsterket til høytalerene, men gidder ikke kople denne opp i første omgang, sånn som det er nå vil jeg bare ha litt bass og da er mono blokk alt jeg trenger.

Jeg har nå lagt signal og remote fra cd spiller til bagasje, var ikke store problemet, fikk litt tips av en på jobb som har hatt samme bil, men... la det på høyre side av bilen, og batteri er jo under høyre baksete, og beste måte å legge strøm og jord er å putte det inn i samme hull som jeg la signal, har det mye å si om de går side om side ca 30cm ? Eller blir det mye sus ? Eventuelt noen måte å fjerne den susen som kommer ?

Har hørt noe om å "jorde" signalet men. tja tja.

Comment

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331578

Vil denne kunne fungere godt nok ? Har ikke mye peiling egentlig, vil bare ha det billigst mulig ^^
            Mye gjeld og lite penger her i huset gitt.

Comment

Da har jeg kopla litt, glemte jo å ta bilder under jobbinga men har laget noen illustrasjoner for å vise hvor jeg har kablet.

Fikk signal og strøm greit fra hverandre så burde ikke bli for mye støy vil jeg tro.
              Da mangler jeg bare monoblokk, jeg og en kamerat skal teste med hans ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331577 ) og se om alt fungerer. Høytalerene lar jeg bare være koplet til spilleren for øyeblikker, har heller ikke en skikkelig plan for hvordan jeg skal få koplet disse til en forsterker i bagasjen uansett.

Turkis = Signal
              Rød = Remote og +
              Grønn = Jord

Last edited by Wickedlike; 12-09-2008, 18:05.

Comment

Prøv og gjør bildene litt mindre da

Comment

På min skjerm er de små, og når man trykker på de blir de større, så ser ikke problemet, eller er det ikke sånn for alle ?

Comment

Ble sånn her også nå

Comment

Da har vi testa om ting funker med forsterkeren til en kamerat, og alt går som smurt, skiltplata rister som en blandingsmaskin men, det skal da kunne ordnes.

Så, er det noen som har noen gode tips til mono blokk ? Max 3000kr.
                      Last edited by Wickedlike; 12-09-2008, 20:17.

Comment

dynaBel BF4501 2700 hos dynabel.no, veldig god forsterker og leverer i massevis! Se tråden min (Saab 900) for hvilke komponenter jeg har på den
                        VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Noen som vet hvordan jeg åpner dørene for å komme til høytalerene der ? Har lest at det er 6,5" inni der som jeg kanskje kunne tenke meg å bytte.

Comment

Hvor mye kjøling trenger egentlig en forsterker ? Kan den ligge nede i hjulbrønnen sammen med reservedekket ? Eller blir dette for varmt og klamt for den ?

Comment

Det kommer helt an på forsterkeren hvor gode egenskaper den har for kjøling. (Correct me if i´m wrong !)
                              VW Corrado - Prosjekt bil
                              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                              I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Working...
                              X