Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf2 Fusion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Golf2 Fusion

    Var en tur innom mister Engen i dag og hentet litt utstyr
    Det som foreløpig skal inn i bilen er:
    Frontsett:

    Fusion NV-CMST1



    Forsterker

    Fusion PP-AM12002



    Div koblingsutstyr

    Audison Connection BT4 500




    Evus ANL 2



    Tsunami fordelingsblokk



    EVUS 50 mm2 frem til fordelingsblokk


    Audison connection 25 mm2 videre til forsterkere



    Audison connection 2.5 mm2 høytalerkabel



    EVUS kabelsko



    og sikring




    Blir relativt budsjett anlegg så tror ikke det kommer demping av dører.. eller noe annet galskap.. hehe

    Spiller er enda ikke bestemt men blir nok en pioneer

    Baki blir det mest sannsynlig et par 10" PP-SW10E





    Og en PP monoblokk




    Har ikke noe fornuftig plass å stå så prosjektet vil bli oppdatert iht om været er på min side
    Men det kommer i det minste noen bilder av bilen i morgen!

    Stor takk til EngenAudio for bra kundebehandling og greie priser
    Last edited by Finny; 12-09-2008, 00:27.

  • #2
    Taggen selger jo en knallspiller til en latterlig billig penge nå da..1500,- for en pioneer 8600.
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      Kunne vært noe hvis ikke den var solgt.. hehe

      Jeg har endelig kommet meg litt i gang.. Alt av kabler er ferdigtrekt. ingen bilder av dette siden jeg ikke gjorde noe spesielt ut av det..

      Helt jævelige dørtrekk.. må få gjort noe med det



      Spilleren som stod i.. ingen komentar



      Ett stykk meget sexy frontsett



      Rett og slett imporende hvor kraftig dette er bygd

      Røsket av det gyselige dørtrekket og satt på monteringsringer







      Dingseboms for å stille speilene



      ble plutselig ekstrautsyr



      Prøvemontering av døra. vinklingen ble ikke så veldig ille







      I morgen skal jeg finne ut av hvor jeg skal flytte vindussveiva til.. hehe og forhåpentligvis få på fleece og glassfiber

      Comment


      • #4
        Dette ser veldig bra ut!!!

        På de dørsidene der hadde jeg ikke brukt fleece og polyester. Mye enklere å bare bruke støpeplast og bake det rundt alle ringene til ønsket form. Når tørt så sliper du til ønsket form, finsparkler med sparkel. Så trekking med vinyl. Polyester og fleece har så lett for å #krympe" i herdeprosessen og da passer dørtrekket dårlig på dørene etterpå. Støpeplasten gjør ikke det og det blir ennå mer solid med støpeplast.


        Just my 2c
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Takk for det

          Jeg har vært inne på tanken ja. De dørtrekka mine er sinnsykt myke så jeg er ganske bekymret for at de skal bli veldig deformert... Men jeg har nada erfaring med støpeplast , og dårlig erfaring med håndarbeid
          Ser at folk får veldig bra resultat med det, men det kan ikke være så lett å forme som det ser ut som vel?

          Comment


          • #6
            Simpelt, bland plast og herder - bruk en svamp el.l og smør på ferdig blandet plast på de flatene som skal støpes - bland inn fyllstoff, bland inn så mye at du må kna den sammen med hendene - så er det bare å bake på og bruke fingrene til å forme det til - Når den begynner å bli hard kan du bruke rasp el.l å file den ennå finere - når helt herdet sliper du over med sandpapir, så sparkler du med finsparkel.

            Kan du bruke modellkitt så kan du bruke støpeplast. Enkelt og greit.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Må vell anbefale han, som dere gjorde til meg nå da, og IKKE bruke dobble baffelringer til midbassen, pga trykket den vil skape inn i den "sylinderen"..
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment


              • #8
                Bah.. prøvde en del med fleece og polyster i dag uten helt å få det til. Og ja, det kommer til å vri seg så jeg røsket av dritten før det stivnet helt.. blir nok å prøve ut støpeplast

                Jeg er ikke helt sikker på hva du mener Tommen.. Det er bare en baffelring, den andre ringen er der bare for å senke elementet inn i døra. Den gjør ikke mer skade enn hva grillen gjør. Og det er vel ikke stort

                Comment


                • #9
                  "Dingseboms for og stille speila.... Ble plutselig ekstrautstyr" hahaha. Dagens
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • #10
                    ja, hehe. får bare sveive ned ruta og skyve speilet på plass

                    Comment


                    • #11
                      ikke noe stress

                      Hvordan er den støpeplasten i forhold til tempratur? går det an å holde på med det utendørs sånn som tempraturen er nå?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Finny View Post
                        ikke noe stress

                        Hvordan er den støpeplasten i forhold til tempratur? går det an å holde på med det utendørs sånn som tempraturen er nå?
                        Det går, men forlenger herdetiden veldig mye. Så anbefaler deg å sette en vifteovn på delene som er plastet. Og er det rått og fuktig ute så må du ikke bruke den, for da kan den "skumme" og ikke herde skikkelig. Det lukter ikke noe av den, så du kan fint bruke den innendørs. Bare dekk til med aviser så du ikke søler
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Genialt! ikke noe pes å stå inne hvis ikke det lukter noe
                          Går det ann å anslå hvor mye jeg trenger til de dørene?

                          Comment


                          • #14
                            Kjøp et lite sett + 10 liter fyllstoff. Da har du så du klarer deg tenker jeg
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment

                            Working...
                            X