Announcement

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Audio - bygg/installasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    har bygget en del kasser vi også har er ett bilde men anlegget er ikke helt ferdig..
    Project`s (http://www.hv-custom.com)

    Tommy

    Comment


    • #17
      så heftig ut det der ja
      Min facebokside: Custom Car Audio

      Comment


      • #18
        Originally posted by kajknoz View Post
        den doble 10" kassa er festet medskruer til seteryggen og en utrolig kraftig borrelås samt noen "låse-skruer" til gulvet.

        Den triple 10" kassa ble etter litt diskusjoner med kunden, kun festet med samme type borrelås til gulvet.

        Edit: (glemte å skrive angående hyundaien i farta)
        "Customkassa" i hyundayen er festet med ganske mange karrosseri-skruer til gulvet, og i tillegg festet til "metallrammen" på vær side like bak støtdempertårna.
        Hvis dere skal starte et firma (har startet), så burde dere absloutt feste kassa på en annen måte. Hva hvis det oppstår en kollisjon, og forsikringsselskapet finner ut at ei basskasse med 3x10"(!!), er festet med borelås av et firma? Og i værstefall noen inne i coupen får kassa i hode. En kasse på 40kg(?) i 100km/t er TUNGT! Bare en liten oppkvikker..Dette gjelder alle for så vidt, men ettersom det er et firma som satser på å jobbe med slikt, så burde det taes litt mer hennsyn til. Om det er 1 eller 10 karosseriskruer hjelper lite i 80km/t..Det er min mening..
        Last edited by Tommen; 20-09-2008, 04:04.
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #19
          Tror ikke det blir noe problem med forsikrings selskapet så lenge de holder seg under tillat maks vekt for bagasje og under hatthylla. Du vil jo få samme senarioet hvis en fraktet hva som helst tungt og hardt. Hadde en del spørsmål angående dette da jeg jobbet med dette selv, da vi kontaktet bilsakkyndig om det sa de at en skulle holde seg innenfor bilprodusentens beskrivelse for lastsikring, vekt og plassering. Å feste noe i selve karosseriet var ikke så populært, det var ikke noe de godkjente uten videre. Feste noe i belte festene i bilen, som jeg har sett en del gjøre var fy fy. Beltefestene er dimensjonert for å sikre personer, en tilleggs last fra en basskase kan rive ut festene.
          Hvis i tvil spør bilsakkyndig da har dere i hvert fall ryggen fri. (og hvis dere har firma, har dere vel tabbe forsikring? Det er bra å ha )

          Comment


          • #20
            s40'en er nettopp satt inn og jeg holder på å lage en skriftlig avtale i skrivende stund som begge parter skal signere på, som i korte trekk er at kunden selv har bestemt hvordan kassen skal festes og kan ikke holde bedriften ansvarlig for dette hvis det skulle oppstå noe i etterkant.
            Dette er noe jeg alt har tenkt på hvordan jeg skal løse slik at firmaet ikke skal holdes ansvarlig hvis uhellet er ute..

            i Almeraen festet vi det med borrelås og karroseriskruer til gulvet og gjennomgående skruer med skiver til seteryggen (husker ikke om vi brukte m6 eller m8).
            Dette burde vel holde?

            Skal se om jeg kan få tatt med noen bilder av disse installasjonene til en bilsakkyndig og spørre litt om både det med kontrakten mellom oss og s40'n og om festingen av kassen i almeraen er god nok
            Takk for tipsene og informasjonen Red-5 og Tommen.
            Er slike ting vi lærer av
            Last edited by kajknoz; 20-09-2008, 09:23.
            Min facebokside: Custom Car Audio

            Comment


            • #21
              Bare hyggelig
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment

              Working...
              X