Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ibiza cupra bass prosjekt !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ibiza cupra bass prosjekt !

Jeg tenker jeg får lage meg en tråd, så jeg kanskje får litt hjelp etterhvert som jeg skal bygge anlegget i bilen min!

Er rimelig fersk innenfor stereobygging, men en gang måtte jo bli den første

Står litt i stampe nå pga pengemangel, men hadde vært greit å fått ferdig bagasjerommet da det skal støpest osv osv.

Det jeg kan fortelle forløpig er:
    Bilen er en Seat ibiza 2000mod Cupra 1.8T å skal få litt vekt i bagasjerommet straks:
    2x12" Hifonics 2400w rms 1ohm
    2x Hifonics brutus bxi2608d 2600w rms 1ohm
    2x kinetiks hc1800 batterier. 1 i bagasjerommet å ett i motorrom

Har strukket 53mm strømkabel bak.

Mangler front sett, bakhøytalere, og hovedenhet!

Som hovedenhet tenkte jeg en dvd spiller med utfoldbar skjerm. gjerne med gps.

Noen som vet om noen billige dvdspillere?

Det er her jeg trenger litt hjelp med ideer osv.

Jeg er usikker om jeg vil ha elementene denne veien. eller om jeg skal støpe mdf ringer litt på skrått fremover i bilen, å sette de rett vei nedi.

Jeg har også tenkt å lage det såpass greit at kassen skal kunne taes ut av bilen på langtur feks!

Så da har jeg tenk å støpe fra vinduet på hver side (der orginal høytalerene står) å bort til sub kassen på hver side, slik at den er en del for seg selv.

MEN så kommer spørsmålet, kor lett er dette å gjøre fint slik at det ikke blir for stort mellomrom feks.

eller at noe blir ødelagt når kassen skal taes ut å inn av bilen?

Og enda viktigere, hva trenger jeg for å støpe ? hehe, får vell søke rundt her inne å se om jeg blir noe klokere tenker eg

Comment

-Om du vil støpe inntill kassen og ta den inn og ut er det vanskelig å ikke skade kantene, evt være fler for å løfte den forsiktig ut Trenger du så stor kasse??

-Pass på å bruke noe sterkere en vanlige tre skruer om du skal ha magnetene montert utover, høyere tyngdepunkt når/om du smeller eller blir påkjørt Det gjør vondt

-Ellers har jeg bygget fler anlegg i samme type, men 5 dørs Genial bil å få greit trykk i, samt grei plass i dører og dash

-Kommer an på hvordan du vil det skal se ut. om du kan få støttet opp på noen måte selger Installbay noe som heter "støpeplast". en 3 komponent blanding som er som modell leire, genialt å forme som man vil, til det tørker og blir veldig sterkt og relativt enkelt å slipe på

Noen spesielt merke du ønsker på resten av utstyret, så får du sikkert noen tilbud her inne

Comment

Originally posted by golfnos View Post
        -Om du vil støpe inntill kassen og ta den inn og ut er det vanskelig å ikke skade kantene, evt være fler for å løfte den forsiktig ut Trenger du så stor kasse??

-Pass på å bruke noe sterkere en vanlige tre skruer om du skal ha magnetene montert utover, høyere tyngdepunkt når/om du smeller eller blir påkjørt Det gjør vondt

-Ellers har jeg bygget fler anlegg i samme type, men 5 dørs Genial bil å få greit trykk i, samt grei plass i dører og dash

-Kommer an på hvordan du vil det skal se ut. om du kan få støttet opp på noen måte selger Installbay noe som heter "støpeplast". en 3 komponent blanding som er som modell leire, genialt å forme som man vil, til det tørker og blir veldig sterkt og relativt enkelt å slipe på

Noen spesielt merke du ønsker på resten av utstyret, så får du sikkert noen tilbud her inne
        Halla golfnos! elementene trenger 72liter hver husker ikke hvor stor kassen er, men den er tilnærmet lik, tatt hensyn til bassrør osv.

jeg har kjøpt sånne muttre som bankes i på baksiden av mdf'en(husker fan ike ka de heter hehe)

ja hadde vært for jævli å fått 21kg slengt i bakhodet

Jeg tror jeg går for å kjøpe noen mdf ringer ja, å støtte de opp ! men trenger jeg å bruke mdf der? siden jeg ikke har mer mdf igjen

samme med forsterkningen i midten av basskassen, kan det brukes vanlig spon der?

Comment

islagsmuttere ja

ellers går det fint å bruke spon istedet ja

Comment

Working...
          X