Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf 2 - Bagasjeromsprosjekt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Golf 2 - Bagasjeromsprosjekt.

    Heisann.

    Har en stund hatt en tanke i hode om å bygge litt baki Golfen, men litt mangel på penger, motivasjon og kunnskap har eg igrunn aldri komt noen vei med det - Før eg fant ut att eg kanskje skulle prøve å bygge meg ei ny kasse.

    Skal gå i fra 2x12" (hx300) i 90L bassreflexkasse til lukka kasse på en 50l. Vil ikkje lengre ha "boost"bass, men stramme, harde, faste slag. Vil no prøve å snu elementa til å spille innover i kassa, med magnetene bak mot seteryggen - spørsmålet er om det blir plass til å få det slik vist det skal være litt plass i framkant.

    Har kasta sammen ei tegning med en tanke på ett byggverk. Glassplate i front av kassa, og 1 Hertz-forsterker i kver sidelomme bak(usikker på om det er plass der).

    En tanke(imageshack.us er litt ustabilt):


    Har og ett par 6x9, men det blir bare å kvitte seg med den orginale hattehylla og bygge ut en liten plattform dei kan stå på. Evt.. Eg veit ikkje, får sjå kortid eg får tid til å begynne.



    - Eg skulle bygd meg ei ramme av stål som eg kan kan skru fast i fester som eg sveiser i bilen(for å ha muligheten til å ta det uigjen uten vinkelsliper).

    Sveiser ett feste bak mot seteryggen på kver side av kassa. lager ett rammeverk som går langs siden av bagasjerommet for å feste mdf-plater i, og sveiser ett nytt feste i bakerst i bilen. Skrur fast rammeverket i dei fastsveiste festene. Stål som er anbefalt å bruke? Firkantstål? Hult firkantstål? Noken som har smarte løsninger? Alt duger.


    - Korleis vil 2 x hx300 (12") oppføre seg i ei lukka kasse på omtrent 50l ?
    Last edited by kosesau; 11-10-2008, 19:24.
    Golf 2 GT 91-mod
    Hertz Pioneer Audioson

  • #2
    tror jeg ville ha godt for hver fall 60 liter. kan fort få u-låt i bassen....

    laga ei sån kasse har om dagen.. den ble på 63 liter tror jeg, her ikke fått testa den enda men kan, gi litt fidback når jeg fårtesta det..

    men tror disainet baki blit tøft. stå på
    Einar fleischer

    Pioneer
    JL audio
    hertz
    earthquake

    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2636

    Comment


    • #3
      Hadde vert kanon om du kunne prøvd ut sakene i lukka kasse!

      Såg att Johnny.B sierrane hadde dei i knappe 40L.
      Golf 2 GT 91-mod
      Hertz Pioneer Audioson

      Comment


      • #4
        tror han har bygd kasse på en annen måte .
        Einar fleischer

        Pioneer
        JL audio
        hertz
        earthquake

        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2636

        Comment


        • #5
          stilig design ja! tror johnny hadde montert dem slik du tenker jo,lukket kasse med glass, og magnetene mot seteryggen

          Comment


          • #6
            Utsatt litt pga motorprosjekt og motivasjonsproblemer, hehe
            Golf 2 GT 91-mod
            Hertz Pioneer Audioson

            Comment

            Working...
            X