Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Bora (Cadence prosjekt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjekt Bora (Cadence prosjekt)

    Tenkte jeg skulle prosjektet mitt med dere
    Dette er første gang jeg bygger ett anlegg på den riktige måten, så tips og triks mottas med stor takk

    Bilen dette skal inn i er en Vw bora, denne er egentlig litt håpløs å bygge anlegg i da det ikke er "åpent" mellom bagasje og coupe.

    Spec :
    1.9Tdi 115hk
    4motion

    Lite bilde av bilen, som er så orginal som den får blitt dessverre



    Så til utstyret som er på vei inn i bilen :

    Spiller: Kenwood 5220BT
    Forsterker(e): Cadence ZRS 8000D
    Skal også ha en Cadence ZRS 9004, så snart lommeboka har fyllt seg opp igjenn.
    Sub: Har nå 2x Rockford Fosgate P3 som skal inn. Disse skal byttes ut med Cadence Zrs-12.
    Frontsett: Ikke handlet inn enda, men det blir Cadence CVL-6K

    Kabling, Batteri,Demping :
    50mm2 Dynabel kabler
    200A automatsikring
    Odyssey PC1500
    Bakluke er dempet med vibroplast M1
    B-quiet 4.65m2 pakke er bestilt.

    Oppbyggningen av basskasse:

    Denne kassen skal bygges som båndpasskasse, med porter opp i hatthylle for best effekt. denne kassen blir tunet til 41-42Hz som passer bra til min musikk.
    Porten opp i hatthylla blir 15cm i diameter, det blir 3 kammer totalt i kassen, og kassen blir bygget for Cadence subbene, men Rockfordene blir der i mens.
    Hele bagasjerommet blir dempet, og det vil ikke være mulighet for å se høytalerne da dem skal kles inn i bagasjen og lage en "ny vegg" Forsterkerene blir innfelt i gulvet - Reservehjulet skal ut.
    skisse over kassen blitt litt forandringer siden jeg designet den men men.




    Litt bilder av fremgangen :
    Kenwood`en er innstallert, faktisk ikke klart å tatt bilde av den enda..

    Lite utstyrsbilde


    Bagasjeluke dempet, glemte å ta bilde av ferdig resultat



    50mm2 kabel trekket frem til bagasjerommet.



    Sikring montert i motor-rommet.
    Samt jording er oppgradert fra batteri til motor, denne har nå blitt rundt 70mm2.

  • #2
    Lite spørsmål til dere som er eksperter

    Jeg har en ladespenning på 15.1 med lys, vifte, varme i bakruta, stereo.

    Jeg har hørt att spenning over 15V kan skade odyssey batteriet som jeg får i løpet av uka?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Mr. Bakken View Post
      Lite spørsmål til dere som er eksperter

      Jeg har en ladespenning på 15.1 med lys, vifte, varme i bakruta, stereo.

      Jeg har hørt att spenning over 15V kan skade odyssey batteriet som jeg får i løpet av uka?
      Jøss, heldig du er a Har du eller evt. tidligere eier gjort om på laderegulatoren? For dette er vel ikke direkte standard på disse bilene vil jeg tro...
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Jeg har ikke gjort noe med den, så enten er det måleapparatet jeg brukte eller så er det den gamle eieren.

        heller mest på den gamle eieren da måleapparatet måler 12.67 som er ganske "normalt" når motoren er av

        Må jeg bytte laderegulator?

        Comment


        • #5
          Da kan i hvertfall jeg se i bort ifra ladespenninga

          bytta batteriet i multimeteret nå, å tok en ny test. 14.3v Før jeg har byttet strømkabel dit.

          I morgen blir det kassebygging, gleder meg til å få koblet opp ny forsterker nå..

          Kjørt kun den ene Rockforden på en Bf1702 i en lengere periode nå, så nå gleder jeg meg til å få på en kraftig forsterker til begge

          Comment


          • #6
            dette ser jo ut som om det kan blir ganske så bra. "Masse bilder" hehe
            MTX Stinger Alpine

            MTX VW Golf 3 1998 STV.

            Comment


            • #7
              kamera`et har jeg med meg uansett vettu

              Tips og triks mottas med stor takk

              Comment


              • #8
                blir kanskje ikke så mye show over anlegget i bagasjen men det kan jo ordnes med noen vinduer.

                Liten paint av tankegangen min.
                som dere ser så kommer jeg til å bygge opp gulvet litt, og senke neddi forsterkeren(e) tenkte å montere ett lite plexiglass vindu der med noen lys neddi, for att det skal være mulig og se litt.
                men trenger litt tips for å gjøre kassa litt kulere, som dere ser så blir den som en ny vegg i bagasjen. helt rett, så kanskje 2 vindu på hver side så man ser subbene inni?
                kanskje montere lys på innsia..

                Comment


                • #9
                  Dette ser ut til å bli bra det...
                  knips masse bilder underveis og legg de ut her...
                  Mvh. Terje Hansen. @ Facebook
                  # Mazda 6 / X Audi A6 / X Volvo 850 / My CarDomain

                  Comment


                  • #10
                    det skal nok ordnes

                    Har trodd hele tiden att denne forsterkeren sluker 50mm2 jeg, etter jeg titta litt på iceaudio.no sine sider.

                    men neida..


                    hehe, så nå må jeg vel også ha en fordelingsblokk å gå ned til en tynnere kabel, vis dere ikke har noen andre tips ?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Mr. Bakken View Post
                      hehe, så nå må jeg vel også ha en fordelingsblokk å gå ned til en tynnere kabel, vis dere ikke har noen andre tips ?
                      Du skal vel uansett inn med en koblingsblokk om du skal inn med en forsterker til, så det er kanskje like greit å få det på plass med en gang?

                      Comment


                      • #12
                        Joa, men saken er att jeg bor på hitra og alle ting tar tid.. bestiller jeg fordelingsblokk i morgen så vil det ta 4 dager før jeg får den,
                        så Vis jeg blir ferdig på tirsdag med kassa, så skulle jeg jo ønsket att jeg var ferdig med kabling og.

                        Comment

                        Working...
                        X