Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tja. vi fekk ut dashen sånn som planlagt. trur å løfte den åleine er totalt uaktuelt. :P

rattstamme løst. har ikkje støypt deksel som skal vere på under siden endå ( der blir skjøt )

midtkonsoll delt. (2skjøter til sammen på den)

måtte sveise ei lita ramme so den står stødig når vi skal pusse..

en liten prøving måtte til før vi tok ut dash..

Comment

• Dere har det no bra artig. Dashbordet ble brukbart hårete ja. Veier vel litt mer en klepp margarin skullejeg tro.
      Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
      Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

• ja litt meir enn margarin men eg greidde no å løfte det aleine idag, so de va ikkje so gale tungt men de var uten 8" i då vel å merke
        "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• tja vi har vel kosa oss i dag og synd eg går glipp av 2dager no på grunn av helgakjøring ijobben men men

1veke til og so friveke blir vel gjort mye då håpa eg ( plan å legge kabler, støype ferdig kassa baki bilen ca 2vekersjobb vil eg tru)

liten sniktitt på kabel legging

går litt 50mm2 ja mangler strømpe derfor ikkje lagt fleire kabler endå, dreve på med
          orginale ledningsnettet i bilen må modifisere det litt, brytere til varmeapprat,vindu.nødblink osv blir bytta ut
          og då må ledningsnettet forlengast eller kortast inn på

det som er minst interresant på et forum er pussing og sparkling (er vel det som tar lengst tid på et prosjekt)

først må en pusse ned støypeplasten å få formene og so er det fram med glassfibersparkel å heilsparkle alt.

på med støypeplast på kryssfinerplata støype inn skruene til å feste midtkonsoll/dash

er en stor jobb detta til bra.. men john har no kosa seg med å pusse å sparkle i dag (han som har tatt på seg storjobben
          med å pusse ferdig dash
          Last edited by bassdal; 07-02-2009, 08:02.

Comment

• Kjempe bra jobba! Blir spennende å sjå kordan det blir når det er ferdig!
            Vet du om det blir Gatebil på deg til sommeren med denne bilen? =)

Comment

• takk takk skal på våler i juli ja vist bilen er ferdig før (noe som eg ikkje trur) blir det rudskogen og

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
                takk takk skal på våler i juli ja vist bilen er ferdig før (noe som eg ikkje trur) blir det rudskogen og
                Supert! Blir spennende å se "live"

Comment

• satan blir bra ditta kor du kjøpe støpeplasten?

Comment

• takk nok en gang

jørn: installbay.

tja går litt 50m2. ligger noe 25mm2 til forsterkere til front osv.

begynt å teipe å lage ny form til gulv skal kanskje begynne å støype underdel av kassa i morgen

først kommer eg til å støype en 7 - 10 lag. deretter legger eg stål . som blir sveist sammen, og støyper deretter igjen
                    for å prøve å avstive mest muleg

og john har storkosa seg med å pusse

Comment

• hoff helt vilt me arbeid for å få dersbordet helt perfekt. men stå på
                      Einar fleischer

Pioneer
                      JL audio
                      hertz
                      earthquake

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2636

Comment

• skal no gjere mitt beste for at det skal bli bra men det blir ekstremt med pussing rekna eg med.
                        men siden det er min første gang so synest eg sjøl at det er begyndt å sjå bra ut etter første laget med sparkel
                        Last edited by johnnen; 11-02-2009, 19:43.
                        "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Det må no begynne å bli noen bøtter med bannskap som er lagt i det dashbordet. Syns dere får ting gjort på en anstendig måte.
                          Den strømføringa så manndig ut. Hva slags dynamo er det dere har tenkt å smelle inn i front?

Ellers er det jo bare å fortsette i samme Duracellstil, så blir det konge det her.

Edit; Sorry Rolf, glemmer meg.Regner med du begynner å bli lei av å rette på det jeg skriver, hi hi.
                          Last edited by Rudolf; 11-02-2009, 11:24. Reason: Skrevet på dialekt
                          Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                          Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

• Originally posted by Rudolf View Post
                            Det må no begynne å bli noen bøtter med bannskap som er lagt i det dashbordet. Syns dere får ting gjort på en anstendig måte.
                            Den strømføringa så manndig ut. Hva slags dynamo er det dere har tenkt å smelle inn i front?

Ellers er det jo bare å fortsette i samme Duracellstil, så blir det konge det her.

Edit; Sorry Rolf, glemmer meg.Regner med du begynner å bli lei av å rette på det jeg skriver, hi hi.
                            ingen bøtter med bannskap i det dashbordet der er kun lidenskap å mjukhet
                            "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Einar fleischer: er mye jobb med dashen ja men for å kunne klare å bli ferdig med bilen med alt som skal gjerast er
                              det kun grovsparkling, og tilpasse alt vi skal gjere.
                              et firmaet som skal ta pusse jobben på bilen var å såg på den i går og, har 11veker frå no av å gjere den klar til dei skal begynne å pusse å sparkle

det som skal gjerast:

utvendig:
                              få laga tanker til demparane til bilen ( få systemet oppe å går)
                              kappe litt i innerskjermbak ( kan senke bilen 1cm meir )
                              sveise på sideskjørta 2 cm lengre ned
                              frontskal ned 2 cm
                              skjørt bak skal støypast på ( bilen skal i asfalten når den ligger nede)

Innvendig:
                              bagasjerom,
                              gulv.
                              dørtrekk/dører blir modifisert når dei holder på med den, og tilpassning mot dashbord blir vel det som blir
                              tilpassa sist, (eg kommer til å vere mye der ute dei skal holde på med bilen og hjelpe til å tilpasse alt)

etter å ha blitt so skuffa i i fjor på bygging av bilen å ikkje å klare å rekke rudskogen
                              (og var langt i frå fornøgd med lakkeringa) so er ting planlagt anerledes i år.

rudolf: det blir en 300amp dynamo so skal drive detta. burde vel hatt meir. prøver so godt vi kan å gjere detta på
                              skikkelegvis. har gjort mye feil i frå 1dag av men retter på feila å prøver på nytt er kun det so hjelper. takk for kommentar

Comment

• tror dette blir en hefting sjow bil

men blir ferdig til rudskogen !!! for dette skal ses ferdig
                                Einar fleischer

Pioneer
                                JL audio
                                hertz
                                earthquake

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2636

Comment

Working...
                                X