Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• først rydding og dempa et lagtil i gulvet, 3 lag i sidene på bilen so no er det bra

et lite innspill kor trangt det er om sitte plassen inni bilen. men meg som er liten er ikkje det noe problem

so var det å lage ramme til batteri ( her kommer det 1cm herda glass, det skal bli sota)
    det er festa med x antall m6 som er brukt popmutter i rammeverket. er brukt tec7 for å lime denna sammen
    skruene er blitt brukt som tvinge.

men det store spørsmålet mitt er. det er vel strengt tatt ikkje nødvendig å lage kasse bunn?
    lage side vegger, og få tetta alle div plasser med glassfiber hadde først tenkt å støype av heile forma i bilen, men
    det er vel ikkje nødvendig? so lenge alt er tett og stivt?

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
      pipen takk det du gjer med 242`n er en av dei trådane eg har lært i frå å prøvd meg fram. den gleda eg meg til å ferdig. for fyttikatta. du har mye jobb forran deg. breddinga di er på samme måte som eg har tenkt meg å gjere med den andre bilen min. og du viser meg korleis no so all ære til deg
      Takker for det.
      Er bra vi kan dra nytte av hverandre da=) gjør jobben litt lettere
      Mvh Stian Kolås
      -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
      - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

Comment

• fint å ha god venn mens eg er på jobb om natta.. når eg kom heim i dagtideleg var det. so og sei nesten ferdig maskert alt
        = sånn blir en gira av

her ser en rammer som med lokk for å komme til demparane en gang.

det samme med jording. festa med m6 og slagmutter,det vil komme ei pakning mellom

og endeleg. eg fekk møte polyester og får virkeleg begynne å "bygge" kasse.

alle hulrom som er i bilen no vil bli pøsa på med byggskum for å vere heilt sikker at den er dempa skikkeleg.
        derettervil eg teipe igjen og støype , so no er det av å få tak i byggskum før eg bygger videre

Comment

• Utolig artig følge med på dette prosjektet. All respekt til deg som legger så mye tid og penger i dette,stå på Resultatet kan jo ikke bli annet enn rått

Comment

• går på fram ser eg maskerings teip som er brukt?

Comment

• jobbe88: takk

jørn: ja :P

update:

støpt ganske mange lag i dag (ibakerste del av kassa)
              testa orginale dørtrekk og alt passer so og sei 100% mot dash`n
              fått i gang astolper venter på noen diskanthus. = blir 4 stk i astolpane.
              stiva av frontveggen med 2x2cm stål. har en følelse på at det blir en solid konstruksjon til slutt

4stk horn i dørene( som vil bli brukt kun når en skal virkeleg spille høgt)
              kommer til å ha 4 forskjellige instillinger på anlegget spørst ka bruk det skal vere.
              klemstra meg sånn at eg tar kveld no. tar noen bilder i morra. eg har et lite håp om å vere ferdig med underdel av kassa på torsdag - fredag

Comment

• har ik tenkt på og bruke sånn som er på dekoren? ik papire men da som helde bokstavane smala:P er omtrent d same som teipen men for da på breiare rulla va gjevlig vanskelig og forklare:P

Comment

• bokstavane samla:P

Comment

• . etter 9timer støyping i strekk og heilt gåen i haue. er bunndel nesten ferdig støypt med 8lag. klart for litt stål. og skal kanskje støype ferdig bunn del i dag/morra tideleg. legger ut bilder seinere i kveld når eg har fått i stål då detta er vel det so er mest spesielt med kassa.

Comment

• Imponerende arbeidslyst! Stå på

Comment

• jo takk er faktisk heilt utkjørt. og aldri noen sinne skal eg støype so masse so er gjort baki denna bilen. men det begynner virkeleg å ta form baki no, har ikkje kamera eller tlf. (får lønning imorra)

vil kanskje påstå at det er blitt ei skikkeleg stabil kasse.. x antall lag med fleece teppe er lagt inn. skal sove no til ca 23.00 igjen og so er det på an igjen. hardt å ha fri frå jobben

Comment

• får du lønning??

skulle jo ikke tru du hadde til jobb slik du holder på
                          mvh Sindre Carlsen

Comment

• hehe.. jobber 2 veke på 1 veke fri dei 14dagane er 11timers dager + annakver helg.. lønning må vi ha ellers hadde eg aldri fått råd til et 10l spann med polyester. 80l * 500kr blir peng ut av. so alt eg eiger å har går til bilen. byggematrialer er dyrt. :P men leggetid skal vel opp om 4timer

Comment

• du hadde fått polyesteren billigere med meg.. :P

lyst på noke peelply forresten?? du slipper mykje pusse/sliperarbeid.

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2494

Edit:
                              er det lov og spørr ka du jobber med?
                              Last edited by Surion; 13-03-2009, 00:21.
                              Tor Even -
                              Audi A4 Turbo Quattro 2003 40mm senk 18" alu.
                              Orginalt anlegg, men vil i framtiden sette inn Digital Design.
                              The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Comment

• har vurdert å prøve peelply men får ta det til neste prosjekt bruker mye støypeplast.
                                jobber med å kjøre aviser førde - bergen - førde - lærdal

men har et spørsmål. skal til å begynne på toppdelen av kassa. og har et lite problem.
                                må velge mellom:

2subber med magneten ut og få ei kasse på ca 600l+(subbane er show i seg sjøl har mest lyst å gå for denna løsninga men)
                                eller. alle subbane med magneten inn og håper på 800l kasse. men sånn so eg har sett det vil det bli sinnsjukt klumpete.

ka ville du ha valgt?

Comment

Working...
                                X