Grisefin den fargen der. Skal bruke en nesten helt lik farge på mitt Honda prosjekt. Er sølv metalic i basen så en rosalilla farge oppå der igjen. PPG kaller fargen Fuschia Mic 3 ct. Opprinnelig kommer den fra en MBK motorsykkel eller hva det var. Skal ha to farger da. Fuschia opp til profil over håndtak og hvit med litt rosa perlemor videre opp.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bassdal: show mx-3
Collapse
X
-
Etter bilde å bedømme så den til høyre penest utAudi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart
Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo
Comment
-
hat eller elsk sånn er det med rosa lakk :P er ikkje godt å få med seg farger på en gammel sony ericsson tlf. ..
charger: du må ta å legge ut noen bilder når du har fått lakka
men har gjort noe i dag. må ete litt mat før det blir gjort følgende: sandblåse, sveise, sandblåse, og grunning, vaske forstilling,
skal sveise, div branketter, til dill og dall har endt opp med at det blir bestilt turbo manifoild over helga, har alt av NYE turbo deler liggande so lager motorrommet sånn greit til i år.. langt i frå noe show, men sånn at det ser greit ut,
her såg det alså ikkje bra ut..
uff. bremseveske servo olje alt muligt so eg har klart å grisa med .
og vips var forstilling av
Comment
-
etter en Laaang dag, seff gjekk ikkje motorrommet mitt etter planen då, eg hadde en mistanke i fjor at eg hadde brukt feil herder i "grunninga" (skipsmaling) deretter har eg sprøyta mange lag med lakk oppigjen på der igjen = MYE maling/lakk må av, og sandblåsings appratet, kompressoren burde vert mye større til denna jobben. men det går.
brukte først vinkelsliper, og det eg hadde å hjelpe meg med.
trudde 10sekker var nok til denna jobben her men der tok eg feil. 3sekker til so er eg ferdig
måtte ha en liten pause før siste sekken vart blåst med og eg var trøtt å lei
sand? har en fæla opprydnings jobb når eg er ferdig å blåse håper på å få blåst ferdig før eg reise på jobb i kveld,
Comment
-
blir vel en lang dag i dag. må snu døgnrytmen igjen. har friveke
vert på litt vasking i motoren som stod i bilen
forstillinga. bytta alt i fjor av link armer, polyforinger, bærekuler hjullager, skal lakke oppigjen bærebruer
og bremser, (blå) hadde eg hatt penger til nye bremser hadde eg tatt den oppgraderinga i år
men det får bli til neste år
motoren i delebilen
kjøpte i fjor en motor i frå nbfbildeler som skal ha gått 110000. en 96mod sette den i bilen og skulle starte opp det endte opp med ingen gnist og ingen bensin.
er det forskjellige lednings nett i frå 91mod og 96?? den motoren som står i delebilen har gått 190000 den bruker ikkje olje (utruleg nok som pleier å vere kjent på dessa motorane.) men ka ville du ha gjort i min situasjon? bytta alle sensorer frå delebil motor`n ledningsnett osv. ? eller tatt den som er i delebilen å fått den oppe å gå?
er redd for at vist eg begynner å tulle med ting ender det alltid galt når det gjelder motor, men håper på noen logiske svar her
Comment
-
Vasket den motoren som fungerer ordentlig, og få den til og se ren og pen ut.
Siden du har planer om å bruke ihvertfall et år til på den, så ville jeg brukt den tida på og få den motoren til å bli bra. For du har vel mer enn nok å gjøre for å få bilen klar til denne sesongen? ingen vits i å begynne på mange ting på en gang.
Kjenner til altfor mange eksempler på at da blir man ikke og bli ferdig med noen av deleneMvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
hørest fint ut tenkte først sette på plass motoren nedi bilen og få start. deretter setter eg på dei lakkerte delane ( bruker frå den andre motoren. delane skal lakkest i morra. insug blir svart, toppdeksel, stabstag, gasspjeld, div små deler blir rosa, deretter blåslanger.
har plan å bli ferdig med motor, justert forstilling til over helga, turbo blir montert, når turbo manifoild ankommer norge (kamerat av meg so skal styre på med detta)
plan å kjøre med liiite ladetrykk.. er kun for show`n sin del= plystring snart ferdig med sandblåsinga rydding, og mye reingjøring no håper på å få spøryta grunning i kveld og base i morra tideleg.
Comment
-
takk er ikkje gjort noe dei 2 siste dagane untatt å prøvd å hjelpt en kamerat av meg men er blitt dårleg i ryggen igjen. håper på å få sveist branketter til ic, radiator og div små ting i motorrommet og spørya grunning i morra.
på fredag skal eg hjelpe han kameraten min med å rette en bakskjerm, dør. (kun grovrettinga ikkje sparkle) og ta ut en motor og få spøryta fyller på motorrommet mitt, og lørdag lakk. har tidskjema i haue, men kommer heilt an på om eg klarer å få opp tempoet mitt med gåen rygg
og eg so trudde motor`n frå delebilen var bra. tok eg skammeleg feil. var olje i vannet. = gåen topppakning, det som blir gjort er å sette på plass motoren som stod i bilen. men flytter over alt av sensorer osv og håper på start. so oss krysse fingrane på at motoren starter å går til seinast 9 april og då
har eg 3veker på å bli ferdig med anlegget i bilen
(skal på lakk då, firmaet skal sparkle tilpasse gjere all jobb
som eg ikkje har tida til, skal vere med under heile prossessen) (ca 1,5mnd skal dei bruke)
gjenstår:
motor
forstilling,
bremserør
få ordna lekkasje på en demper, smal sak
bygge ferdig dørsider, tak (vist eg får taki taktrekk meget fort)
subkassa,
midtkonsoll.
nytt ledningsnett.
sveise ferdig gulvet.
eg har lita trua på at eg ikkje er ferdig med detta før i slutten av mai. planen min var å
rekke tønsberg treffet 27juni.
men håper på vålertreffet. vil iallefall satse alt eg kan for å bli ferdig blir lite
søvn framover, men når eg endeleg kan bli ferdig med bilen kan eg iallefall kanskje vere bittelitt stolt over meg sjøl å klart å bygd so mye på et første gangsprosjekt. eg har ikkje peiling på ka eg driver på med
men eg prøver meg framLast edited by bassdal; 02-04-2009, 03:24.
Comment
-
Vet ihvertfall at jeg kommer til å fylle opp minnekortet på kameraet mitt når jeg endelig får sett denne live Dette blir kultMvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
har endå ikkje klart å få sove inatt, so det har endt opp med vert på laang handle runde i dag. då orginale radiatoren
var for stor og den var kun stripsa fast i fjor, ( på grunn av lyktene, er civic,03 lykter) var på biltema rota igjennom alle radiatorane dei hadde, på div bilforetninger, endte opp med at eg for på skrapen, fant meg en strøken primera radiator (den var 7cm høgre en på min bil) og heldigvis er fronten min bygd mye ned
so klarte å få laga plass til den, kjøpt div små ting, 2stk 12" kjølevifter =skal hente dei seinare i kveld, catch tanker servotank, nye bremserør, bensinrør, og har endeleg klart å funne tak i en hjerne til motoren. so no håper eg virkeleg at eg får ting til med motor. legger ut bilder i kveld når eg er ferdig å sveise alle branketter og fått på grunning
er sinnsjukt trangt med ic, radiator lykter og i tillegg til å lage ny frontplate = då fangeren min er støpt i lag er det ikkje lett for å kunne skifte lyker, so frontplata kommer til å vere skrudd einaste måten eg kan klare å få ut lyktene på ( skal bestille et sett til med svart lykte innsats når eg får råd)
Comment
-
etter snakk med dei so skal lakke bilen, var meininga at dei skulle justere inn dører skjermer panser osv osv. det har endt opp med eg har gjort det sjøl (for å spare penger) ( håper på juli treffet men tviler der) so lenge eg får bilen 100% og då meiner eg at en kun kan stole på seg sjøl.. (ikkje det at firmaet gjer det dårleg
er langt i frå ferdig ned i motorrommet.
har i allefall fått laga meg ny frontplate. justert skjermer panser, festa panserlås, ( noe som tok sinnsjukt lang tid) eg drog skjermane 5 - 7 cm ut ifrå karroseriet og måtte justere i hytt og pine. er heilt sinnsjukt kor breddinga sitter ingen ting sprakk . håper på grunning i natt men er mye arbeid igjen med sveise branketter til ditt og datt.
flint med forum ei lita sånn dagbok
Comment
-
uff går tregt detta her. men men so lenge eg blir ferdig en gang er eg fornøgd orker ikkje et jalla prosjekt. ( var litt jalla i fjor ja.) maaange timer med justering av skjermer, panser, lage panserlås, og få plass til en radiator frå en anna bil, ic, vifter, men har begynt å ligne på noe etterkvert. men mye arbeid gjenstår. på grunn av plassproblem ( nok en gang) skal eg lage turbomanifoild, downpipe, osv sjøl har en anelse på at det kan bli greit nok
fant ut at den frontplata eg lagde her hin dagen var berre tull tar meg noen dager extra å får det skikkeleg :P
sandblåst
korleis var lyktene festa i fjor? eehm .. strips. = hadde ingen frontplate og dermed har eg funne ut koffor
eg måtte korte inn en drivaksling, jo heile fronten nede, hadde flytta seg 2cm. . so måtte lage jigg å rette. UFF!!!
her ser en tydeleg at en har retta, ( kappa bærebjeken nede for å mjuke opp heile karroseriet.) (mange timer med måling
frå den andre bilen, og mx-3manualen)
mye banning her ja for å få fronten til å stemme perfekt mot panseret.
sveist på plass panserlås, og boksa den inn, ( litt dårleg med kjøling til radiatoren foreløbi. men må stive opp alt før eg begynner på tunnelen
begynt på øvredel av frontplata den skal vere skrudd. på grunn av lyktene
begynt å bli bra etterkvert.
sånn skal det IKKJE vere. forb... effektlakk. ( eg spurte dei før eg leverte bilen, dåkke justerer alt? ja var svaret..
bra justert?)
herregud at et firma klarer å levere å frå seg noe sånt?? men håper jammen meg at eg klarer å få detta betre til :P
Comment
Comment