Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• først måtte vi ombygge speedometer. fjerne unødvendig plast og lage feste branket til det.( glømt
    å ta bilde) er alså sveisa 2x2cm rørstål som speedometer passa rett inni.
    deretter lagde vi ramme ramme rundt i mdf å fresa ut et spor på baksida der ei sota plexi skal inn.
    venter på nye instrumentskiver.

bygge rammeverk

ombygde heile instrument huset på grunn av å få like former på heile dashen
    når detta er herda so skal div fjernkontroller, målere, media spiller, ipod og sånt støypast inn

begynner vel på midtkonsoll i morra og bygger meg bakover i bilen. dørtrekka vil begynt på innimellom
    kasse støyp bak. tilslutt. vert alt tilpassa skikkeleg. orker ikkje å av å på med dører på bilen heiletida.

Comment

• jøss,her går det unna

Comment

• bare å kjøre på me bilder.. virker jo som du har arbeidsvilja til 30 mann..

blir morro dette her! lyst til å bygge noe sånt jeg og, hvis jeg skal bygge noe morro igjen
        www.eirikaspaas.com

Comment

• Ser ut som dashborde blir ganske så bra no når du fekk vekk dei gamle "ufo-formene"

Comment

• takk nok en gang
            dashen var heilt anerledes en det eg hadde fårestilt meg men eg anger ikkje sjøl om den er harry
            (heilebilen er vel harry)

klovn: du har vel den råaste kassa so noen gang er bygd i en polo etter å ha sett bilen live
            so er det sinnsjukt trangt der du har bygd so stor ære til deg

måtte snu om døgnet igjen i dag so måtte sove lenger på grunn av jobb.

først støypte eg 3 - 4 lag på dashen. og so var det midtkonsoll so var planen,

men gjekk alt for mye tid til tenking å sånt i dag på korleis vi skulle få detta til uten å tape volum i kassa
            er sinnsjukt trangt inni bilen. med prøve sitting av stol osv.. uffa meg.. godt eg er liten

før en kan begynne på midtkonsollen måtte vi få fronten på kassa sånn den skulle vere
            å då var det lage stålkonstruksjon 2x2cm og m6

vinkling på kasse å få finover gang til midtkonsoll (bruker deler av den eg støypte året før)
            plan der som kondensator var før har eg entanke om noe med vann.

når eg først støyper blir det ganske solid vil egpåstå

liten snutt over kor hardt glassfiber er. (hade dessverre ikkje slegge)

spessielt takk til john som orker å vere med å hjelpe meg 2idiota er betre en 1idiot som vi seier

forhåpenteleg vis skal Maria Elena lakke bilen utvendig og inni. med div motiver (foreløbi hemlig om motivene
            men trur det vil bli bra)
            Last edited by bassdal; 02-02-2009, 22:07.

Comment

• Denne bilen må jo bli helt sinnsvakt tung! Men helsike så rå også!
              Stå på videre, skulle ønske jeg hadde en tidel av ditt pågangsmot!
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Hifonic: blir tung bil ja men blir vel show no go :P synd eg aldri fekk oppleve punto`n din.. for det er noe eg ville ha gjort lenge. får håpe du bygger nytt snart... er klar for å se fleire riste i filler bilen filmer

er kanskje 2element for mye i kassa i forhold til liter volum, men blir ikkje kassa over 600l so blir det 4 element.
                (håper på 750) det med dypbass er det noe du har peiling på. (burde hatt en slottport sånn so du osv.. men
                håper på å få detta til å funke

alle på formuet seier om pågangsmotet. vist en bygger sei. 4 - 5 timer dagen av fritida si so kommer en langt, men når eg prøver å bygge litt meir avansert en kun ei kasse kan det bli meir timer. + har ofte en kamerat på besøk (det hjelper sinnsykt mye på pågangsmot) prøv detta folkens går noe til helv underbygging. . bygg på nytt å lær av feil

Eg har aldri bygd et dashbord eller noe sånt før. har lest på forumet her av expertane å berre prøvd å feila. retta oppi
                feila å bygd videre. dashbordet mitt er egentil et makkverk uten støypeplasten, men eg retter det på denmåten
                og bygger med det og får alle formene eg vil ha på det til slutt.

f.eks. støypte ca 10lag i basskassa.(brukte ca 4timers støyping, var trangt å komme til ) so fant eg ut at eg ville snu kassa å begynne på ei anna side i kassa samtidig. det endte opp med alt eg hadde støypt rasa = då var det berre å begynne på nytt (6l polyester iboss ) blir selfølgeleg drit. f... men lærte. ALDRI støyp so mye i gangen vist det blir loddrett. sånne
                små feil so detta er i prosjektet heile tida. er sånn en lærer av
                Last edited by bassdal; 03-02-2009, 14:28.

Comment

• tja har vel blitt gjort noe i dag og

papp

lager en liten mal over korleis vi trur ting blir og begynner å bygge etter det

litt mdf

trekt å nesten klar for støyp

john har det kjekt med å klargjere for polyester no, må ha en snartur på oppdatering å dusj før jobb

som sagt skal det lagest ei stålramme til spiller osv..
                  Last edited by bassdal; 03-02-2009, 22:40.

Comment

• Ser ut som John storkoser seg ja!
                    Last edited by HanneMarie; 04-02-2009, 00:45.

Comment

• kosa meg som berre pokker eg
                      "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• vi har kosa oss i dag john har forme fingrer

Comment

• skal dashen lakkes? eller hvordan har du tenkt til å få det der ut av bilen? :P
                          www.eirikaspaas.com

Comment

• den går an å ta ut av bilen midtkonsoll blir delt. tar ned girstanga. og dash er ute.
                            skal lakkes ja

Comment

• den var god og rund den dashen håper du skal gjøre litt med dashen, "dele" den opp med tanke på utseende, da jeg personlig syns den kanskje blir litt kjedelig om den blir i en farge.. men skal ikke si for mye, til jeg ser den ferdig live

Comment

• vart gode runde former ja bilen er rund. og må holde samme stil i heile bilen . dørtrekk bagasje, tak, ser litt stusseleg ut på bilder men live mye betre. har en plan over korleis det blir når den skal lakkest. enfarge er totalt uaktuelt er faktisk
                                kjekt å se framgang

Comment

Working...
                                X