Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• takk litt anerledes enn korleis eg hadde tenkt i frå begynnelsen men forhåpentelegvis bli greit nok til slutt. men
    forstår alle som er negative til detta

etter mange timers støyping i natt. og laga meir fester her og der. begynner
    det å ligne på ei kasse.. til sammen blir dashbordet. festa med 14 * m6 det burde vere stabilt nok. men det blir tungt.
    sånn ca med elementer i 70 - 90 kg?.

Comment

• Hvordan ligger du an tidsmessig på "budsjettet" da? for det var vel litt mer arbeid enn først antatt med den kassa der?
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Stor hoderister faktor på det opplegget der ja. Så litt pussig ut til å begynne med, men når du fikk stabla ut elementene ble det faktisk ganske stilig.
        Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
        Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

• crazytaxi: tidsmessig so skal eg kunne klare det. planen min er å støye "ferdig" å ha kun tilpassninger igjen på dashen til helga. bygger på kassa baki innimellom herdetidene. er mye små jobber so blir gjort utenom dashen. lage div kabler osv.
          håper på å få alt ferdig støypt til slutten av mars.

men tidsfristane mine pleier so regel å gå til helv:P
          går mye tid til tenking. alt for stort anlegg til alt for liten bil men det er vel det so kallest show?:P

rudolf: takk men sant.. blir mange hoder so rister på hode. men det må eg leve med. hadde det vert meir plass i dashen..
          og hadde eg fått midtstilt elementa so planlagt. hadde det blitt betre trur eg. men lærer til neste prosjekt

Comment

• Rudolf: Quote uten bilder nestegang, det er så unødvendig å få dem dobbelt opp.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

• etter en 16timers dag i garasjen + handling har det blitt gjort ganske mye

fixa bruksbilen klar til eu kontroll.
              sveisa eksosanlegg.
              skiftahjullager beggesider bak
              bremser bak.
              handbrekkviere.

det som har blitt gjort med mazda:
              endeleg. fått ferdig støypt basskasse dashbord. mangler å støype inn stålringer
              sparkla å slipt innvendig for finere overflate på demping
              tilsammen ca 12 - 20 lag enkelte plasser. overkill.

måtte støpyte uttapå front på grunn av ikkje lett å komme til alle plasser

god kamerat av meg so støyper av frontleppe og skal tilpassest mot orginal fanger.

får endeleg stålringene mine til helga ser det ut som
              15" 12mm
              6" 6mm
              8" 6mm detta kan tyde på en stabilmontering

Comment

• Jeg som trodde jeg tok i med 4mm stålringer til 8"'erne mine :P

Comment

• strengt tatt er det ikkje nødvendig med stålringer i 8" kassa men når dei blir laga so koffor ikkje?

men i døra og 15" blir det nødvendig. kanskje overdimensjonert. men det som er overdimensjonert er f.eks. 3 xm8 til diskantfesting er overkill

Comment

• Ja , sier det samme. Jeg liker det å synest det er tøft at det er massivt å sterkt. Å har aldri prøvd å lage noe sånt som jeg gjør så hvorfor ikke Drømmen er jo å leve av dette så.

Comment

• viktig å leve i drømmane våres

har hatt en lang dag so langt begynte kl.05.00 i morges.
                      først slipte heilekassa.

dempa 3lag (tok laaaang tid)
                      fylte opp. vann. det vart. 82liter (nålet mitt nådd, etter demping)
                      dempa med aukustikdemping
                      deretter vart kassa prøvd. og den flytter masse luft og spiller pent. endeleg..

mange timer lagt ned i denna kassa men det vart akuratt sånn eg ville ha den.
                      so no er det stort potensiale til å showe med kun frontsett

etter en tur ned til førde for innom ice. klarte den stygge kassa mi å imponere. mange kunder
                      det vart spurt. 2 * 12 han har baki?

8 og ei halv bøtte

har henta en 10000spl forsterker. (en låne forsterker sånn at eg får begynt på gulvet i bilen )
                      det vil bli bygd i 2x2cm firkantrør. topp plata blir i 6mm. som vil bli skrudd i firkantrøra stolane i bilen
                      vil bli bolta igjennom plata.
                      Last edited by bassdal; 29-01-2009, 18:43.

Comment

• Lure på om du ikke sluke nokka speed, sånn som du gir på. Villmainn, he he.
                        Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                        Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

• intravanøst hehe

Comment

• takk går på urge å røyk eg

etter en lang dag med kjøring til en so skal lakke bilen å avtale alt med han osv. vert på ice å diskutert litt om frontsett osv.
                            vert på sandblåsings jobb. og so var det dashbord.

venter fremdeles på stålringane so skal i men måtte prøve meg på støype plast. går mye her på dashbordet
                            grunn: eg har ikkje klart å laga det sånn so eg ville ha det i utgangspunktet men med støypeplast. ordner alt seg
                            venter på ny forsyning av plast. gjekk tom.

tja forsterkerere til subber er ik direkte små.

Comment

• ja vi e dyktige stig
                              "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Eg må nesten vere med på den støype plasten, virka jævla artig å arbeide med
                                Spent på lyden i den kassa eg !

Fått med deg John å greier, må dåkke konsentrere dåkke om bilen å ikkje finne på nokke tull då

Comment

Working...
                                X