Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vilt porsjekt.. sitter her med et smil å leser
    VOLVO- for life
    Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

• takk

gleder meg sånn til å fortsette med motorrommet når eg kommer i frå jobb i morra ( Endeleg et par fridager) har i allefall
      skaffa alt eg trenger, for å kunne fullføre all sveising av branketter, og har fått tak i alle luft koblingane eg trenger

stakkars folka på tess, spesialvarer og volvo so måtte på leiting då eg har tomme gjenga og skal ha alt i mm gjenger, luftslangane eg bruker er 12mm før var det 7,5mm ca, siden eg skal kjøre opp trykket i år, ca 15bar trenger eg dyre og skikkelege koblinger

har et håp om denna veka er alt ferdig sveist og fått grunning på (er so sinnsjukt mye som er ombygd iforhold til orginalt )

Comment

• korti trenger du diskantane?? trur dei er ferdi innspilt no er betre lyd i gz en pioneer , i sq "auge"

Comment

• får vel legge ut noen bilder av prossessen. mye tenking på korleis eg skal få plass til alt men trur eg er inne på noe snart. einaste eg må forandre på er manifoild`n (korte den inn ca 7 cm) håper på å få sveist ferdig boksen til ventilane til demparane i morra mye arbeid her igjen men håper på å få slipt å sandblåst alt som er sveist til fredag.og kanskje få lagt grunning på lørdag men tida vil vise.:P

her gjekk kablane i fjor. UFF!! so må fram med sveise aparatet her.

div orginal branketter som må vekk

stygt orginalt motorfeste som skal modifiserest.

frontplate til ventiler til dempere.

lufttrykksbrytere/ til instrument gauges.

her er det ik mye klaring nei når radator,vifter å ic kom på plass :P

som sagt turbo skal flyttest 6 - 7 cm nermare motor.

kabel gjennomføringer ( skal på plastplugger for å beskytte kablane)

Comment

• blir bra ditta stig eg har no trua på deg enda!
            "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• uten deg john hadde et stått å klødd meg i haue endå. men no har jo alt ordna seg å arbeidstempo har jo gått opp
              får håpe vi blir ferdig å tilpasse alt i morra. manifoild, tanker, osv men vi er vel inne på noe no trur eg.

div luft deler

her er gått meg sinnsjukt mange timer på denna boksen her men var verdt det etter mi meining
              stor takk til john. som har lært seg å sveise og

frontplata til tilpassning igjen.

noe lignande detta blir det. berre må finne en anna plass til bensinfilteret sånn at det står før regulator.

Comment

• dette her ser utrolig bra ut
                du skal hvertfall ikke ha på deg at du ikke gjør noe : )
                stå på!
                Kjetil
                Nissan 200sx s13

Comment

• takk takk

endeleg. etter so mye tenking å fundering på korleis eg skal få plass til 2 dynamoer, og ic røra downpipe..
                  må eg bygge litt omigjen so smått.. so lakkerer ikkje noe motorrom før eg har fått en gjeng med alurør, og
                  kappa til alle slanger, ledninger osv.. sånn at når alt er lakkert er det "kun" å skru ting på plass.

8mm slanger (som eg hadde før til demparane) og no 16mm

wastegate plassering blir laga en scream pipe.

detalj. er ikkje mye klaring.

2slange nipler. en til luft inn og ut. går akuratt når eg har kopla på slangen..

samme på denna sida her. = trangt men det går

dump vil bli plassert "ca" her .

blir litt farge krasj.. skal eg lakke den "luftboksen" rosa eller svart? etter meining svart.
                  med tanke på farge krasj

so no endeleg kan eg begynne å bygge for fult etter sinnsjukt mye tenking på korleis en skal få plass til alt
                  Last edited by bassdal; 15-05-2009, 01:07.

Comment

• har du stappa skrugjernet mitt inni dumpen?:O ser bra ut stig
                    "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Ser bra ut dette her!
                      Stå på, snart ferdig
                      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

• takk (går litt lenger tid enn å ta en sinnsjuk 2dagers vask på en bil= sykeste bilvasken eg noen gang har sett

etter å ha mottat en gjeng med alurør silikonslanger slangeklemmer osv i dag å prøve montert litt.. er faktisk heilt utrulleg
                        at det er plass til alt. (må bygge ny downpipe å modifisere litt på manifoild`n igjen. kanskje kanslkje ferdig å tilpasse alt i morra

(denna jobben her vil eg påstå har vert en av dei mest kompliserte jobbane på heile bilen, å få plass til alt sånt på denna bilen her er ikkje lett.. då den har minimalt med plass orginalt, alt må tenkast ut (halve prosjektet har vel blitt tenking)

tja bilen blir ferdig når eg er fornøgd.. og det kan ta si tid.. mye betre å gjere alt skikkeleg med en gang. er som sagt siste ombygging av bilen og vil ikkje ha noe halv ferdig

etter en tur i garasjen igjen. for å prøve å tilpasse noen ic rør. såg eg noe eg ikkje likte. etter å retta
                        bilen. har alt blitt sinnsjukt mye i spenn. og sånn so eg såg det må eg kappe av heile "fronten" og støype på nytt. en ser det på bildet under her.

her ser en tydeleg at ting er i spenn. men spørsmålet mitt er: skal eg ha ic rør sånn?

eller sånn? klart enklast måte. (teipen er der for å vise ka som blir støypt igjen)
                        då eg ikkje skal ha noe som heiter grillovn netting på bilen.

ca sånn blir det med ic rør.
                        Last edited by bassdal; 16-05-2009, 00:52.

Comment

• nå snakker vi stå på
                          Einar fleischer

Pioneer
                          JL audio
                          hertz
                          earthquake

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2636

Comment

• stå på. ser bra ut dette, synes jeg ser det blir trangt om plassen nedi der ja
                            VW Golf 4
                            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                            Simen Sormbråten

Comment

• etter som detta prosjektet har tatt 10 ganger lengre tid en planlagt (orker ikkje å gjere slurve arbeid) . ender det opp med:
                              http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=222 denna bilen får en opp pussing no (`Hurtig) kun lakk å pelme inni noe interør.. so går ca en mnd vekk men eg vil ha en bil eg kan kruse i sommer. derfor blir mazda`n såtte litt vekk. og gjer den klar til neste sommer. nei eg gir langt i frå opp. skal berre bygge meg en kruse bil : )

Comment

• Hehe. Kjenner godt til disse småprosjektene som kommer innimellom! Har hatt et par sånne selv, og holder på med et nå, som da har gjort til at volvoen har blitt stående i ca 3 år! Men oppdater den andre tråden etterhvert!
                                Mvh Stian Kolås
                                -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
                                - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

Comment

Working...
                                X