Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by J.T. View Post
    For å fortsette litt på ot:
    Det er slettes ikke alle som har noe imot at gubben driver mye med sin interesse, så lenge det interesserer de selv også
    Selv så har jeg ei som er tullete etter Volvo, og hun blir ikke akkurat lei seg hver gang vi reiser opp til min far og skrur litt på bilen hennes
    Hehe, ei av eksene mine var ei nydelig blondine som klarte å ødelegge radiatoren sin ei gang. Men så gadd hun ikke å vente på meg for å fikse den så da jeg kom hjem hadde hun selv byttet radiatoren og gjort alt riktig. Monterte også alt anlegg selv. Trengte kun meg til å stille det riktig inn. - Og DET er praktisk det. Ingen klaging fra henne når jeg holdt på med egne ting, og trengte aldri å felle en eneste dråpe svette for å hjelpe henne
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• NOK en gang nederlag. etter å vert dausjuk i eiveke no etter tannopperasjon., har eg alså no fått kyssesjuka. = ingen mekking på meg, gud veit korlenge, verkstedet er ferdig rigga å klart. men NEida Ingenting skal ikkje gå min vei.

Comment

• MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
          NOK en gang nederlag. etter å vert dausjuk i eiveke no etter tannopperasjon., har eg alså no fått kyssesjuka. = ingen mekking på meg, gud veit korlenge, verkstedet er ferdig rigga å klart. men NEida Ingenting skal ikkje gå min vei.
          Kyssesyka er egentli litt overdrevet. Jeg tipper du er klar for verksted etter maks 2 uker Dog er det nok greit å ta det litt rolig.

Comment

• Kyssesjuka er veldig forskjellig, nokon er klar for full ytelse etter par veker, andre kan gå sjuk i fleire år.
            Men kjenne eg Stig rett, teke han seg eit par veke med avslapping, og sannsynlivis masse planlegging, og så kjem han tilbake for fult.

Kan skrive under på at verkste er blitt jævli bra, er allerede blitt heimekosli, og mykje av verktøy og nyttige ting er komt i orden.

God bedring Stig!

Comment

• Originally posted by Jobbe88 View Post
              Kyssesyka er egentli litt overdrevet. Jeg tipper du er klar for verksted etter maks 2 uker Dog er det nok greit å ta det litt rolig.
              Overdreven??? Kan nok variere veldig fra person til person. Brodern var så å si frisk etter et par uker, mens jeg gikk hjemme i to mnd før jeg begynte i jobb igjen. Et smertehelvete spør du meg. Men som sagt... Kan variere fra person til person. God bedring. Gleder meg til å se mer av dine prosjekter.
              sigpic

Comment

• Originally posted by TheCharger View Post
                Overdreven??? Kan nok variere veldig fra person til person. Brodern var så å si frisk etter et par uker, mens jeg gikk hjemme i to mnd før jeg begynte i jobb igjen. Et smertehelvete spør du meg. Men som sagt... Kan variere fra person til person. God bedring. Gleder meg til å se mer av dine prosjekter.
                Overdreven ja. Folk som ikke vet så mye om kyssesyka tror alt går i dass om man får det. Men er man heldig blir man fort frisk. Såklart vet jeg at enkelte er dårlige lenge , men tror denne karen drar seg til fort

God bedring bassdal

Comment

• ENDELEG! eg er "frisk" biler er komt i hus og eg har begynt for fult vert laange dager på meg fortida men en stor lettelse for meg (mye tenking mens eg har vert sjuk, kan ikkje løfte tungt og stresse i noen mnd men )

mye stress for å få bilen på henger ja. først pallebygging so demontering av leigehenger for den gjekk ikkje inn i garasjen eg fant ikkje en luftplugg so eg hadde laga til so fekk ikkje heva bilen so vart extra mye jobb for å få detta til men det gikk. tilsammen 6t med av og på lessing.

på tur

komt i lokale!

klar for KAPPING!

først tilpassa eg ferdig turbo`n og deretter ut med motor. og klar for å lage nytt.

nei ka søren som henger på veggen?

front av

er ikkje mye klaring her når eg svinger (tar borti derfor nye hjulhus)

vi har to andre biler i lokalet og no den eine er driftebil (skyline)som blir bygd bur og sånt i. (john sin)
                  og so har vi Sander sin mr2 som får styling og nylakk. kan tru eg kosa meg fortida med kamerater og mekking!

blir dårleg med oppdateringer kver dag. då eg ikkje har internett får nytt abb. om 3veker då vi hadde store problem med telenor sine linjer heime og sa opp dei og gjekkover til enivest. men mekking blir det iallefall.

det som blir gjort. :
                  bygd om skjermer. tak (uten takluke)
                  nyttpanser.
                  mye ombygging i motorrom.
                  tja. stortsett alt utvendig (sammestil som før men meir gjennomført)
                  sveist omtaket innvendig forsterkere i taket her og.

det er det eg skal gjere først til eg har fått tjent inn litt penger til å forsette med dei dyre utgiftene.
                  Last edited by bassdal; 15-03-2010, 00:11.

Comment

• vi får det til stig
                    "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• vi kan no leve i trua glømte å ta bilder av arbeidsbenken vi har fått tid til å sveist og

Comment

• bilde fiksa vi neste gang vi e der oppe
                        "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• siden eg veit at folk er glad i bilder so hiver eg ut noen til frå dagens "lille" jobb måtte vere heime med dama i dag men fant på en unnskyldning for å reise på verksted.
                          måtte jo av å hente gassflaska for den var tom so då vart ho med ,men kan jo ikkje reise på verksted å ikkje gjere noe ?:P

av med alle deler på forstilling litt pussing å reingjering og få ny farge på seg. + en anelse modifisering tenker eg.

som dere ser her har verken luftputene eller dekka hatt det noe særleg godt. setter vel vinkelsliper`n i der og

var mye jobb med detta gratis arbeidsbordet. ei storstålramme som eg fekk. var mye kapping å sveising men greit
                          ha en plass å hamre løst på.

skyline til john

burbygging

mr2 til sander (renger med lakk om et parveker)

fant plutseleg noen videoer av mazda`n. litt flexing av ting å tang. merk kassa er på 55L drivest av 1sub og 2slaver slaver er idielt for dei med liten plass..

Last edited by bassdal; 16-03-2010, 03:57.

Comment

• kan oppdatere med at mye er kappa i motorrommet og skal begynne å sveise for fult i dag var dårleg med bilder i går etter en forfærdeleg tannpine so måtte reise på akutt tannlege besøk.. men no er det verksted.

Comment

• Nice Mister! gleder meg til å se mere!
                              MVH, Øivind Sandvik
                              sigpic
                              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                              www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• takk det samme øyvind du er jo på go vei å show fortida du, må vente noen år eg:P

tja har gjort litt i dag/natt kom litt seint i gang. so deler eg og john på å bruke sveise appratet so blir litt døtid innimellom men det e jo heilt greit med litt pauser innimellom

har iallefall vert mye kapping og sveising i dag.bruker 2mm plater litt stivt å bøye men når eg skal slipe ned sveisane å sandblåse er det greit å ha litt tjukkelse på det

på plass med orginalt motorfeste og deretter kappe

begynner med et par plate biter å kapper å bøyer

denna er flittig ibruk

islipe kanten var hjulbuen før.

no er den flytta ca 6cm lengre fram og opp

begynner å ligne på noe

er langt frå ferdig men en begynnelse.

denna gangen kommer eg til å ha skøyt på karroseriet sånn at eg kan ta av fronten, og sånn ca vil eg tippe
                                skøyten kommer til å vere. men det tar eg so det kommer lenge til eg begynner på den lika vel.

klaring til lykter og alt muligt so må tenkast på.

kan ikkje vere på verksted uten litt action. john sveisa. og POff. gulvfilteret tok fyr. (har nye so skulle skifte dei lika vel)
                                so då vart det endå en periode eg måtte vente til lokalet var tomt for røyk pg brannsløknings pulver ( uff ikkje noe godt for lungene)

begynner å ligne på et bur i john si vogn og

Comment

Working...
                                X