Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pulverapperat er no dritt å bruke egentlig. Det støvet legger seg jo over alt. Har opplevd å få tømt et apperat i bilen mens jeg kjørte. Ikke serlig morsomt.

Liker tråden din. At det er bygging av hele bilen. Stå på videre.
    sigpic

Comment

• TheCharger: uff ja. men er glad vi hadde iallefall brannsløkningsappratt i det heiletatt. kunne blitt en bil mindre og verstefall et verksted og noen biler mindre, men men john har lært at filter tar fyr

er jo egentli et bilsteroforum detta, men legger no ut bilder av heile prossesen lika vel

etter ei natt på arbeid med full musikk og mye synging og tenking. har eg funne ut at eg kommer til å skjære ut den orginale torpedoveggen å sveise i ny plate der for meir cleant look i motorrommet er ikkje mye en ser av torpedoveggen, men då kan no eg ha en god følelse inni meg å tenke at eg har modifisert der og. men no et par timer søvn å på verksted

Comment

• Var det sånne "glassfiberfilter"? Vet i allefall at de brenner jævli godt så dere var nok heldig ja som fikk slukket det.
        sigpic

Comment

• ja trur det va det.. brant ihvertfall jeeeevli fort flammane sto over taket på bilen før vi rakk å sløkke det, men slapp unda med litt smelta sideskjørt

ja skal ha heile byggeprosessen i det forumet her e vell ikkje so masse so blir orginalt på den bilen når stig e ferdig, men han e ganske flink å stå på idag har vi vell vert der en 10 tima, so har no fått litt gjort unda men jaggu e det ett par hundre eller tusen tima igjen i den garasja
          "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• meina det er sånne filter ja.. brenner godt :P

men men har no vert prøvd å gjort noe i dag, mange timer på verksted, men tja litt vimsing, sveiseapprattet var begynt å bli litt sjuk, og noen styrepils med vinkelsliperen, mye meir kunne ha blitt gjort men litt slapp dag, er vel ca 9-12t. på verksted minimum? når eg har fri.( jobber anna kver dag 50% sjukemeldt )

uff detta var godt etter gammelt. (avholds om vinter, drikker kun om sommern )

Thomas en godkamerat som er utdanna sveiser so han hadde Mange gode tips, stor takk

klart han måtte settast i sving til å jobbe og mens eg såg på å drakk pils å kappa litt på andre sida av bilen

fine sveiser lager han og.

kapp og bygg

er ikkje heilt lett med 2mm plater men skal nok få det til på et vis

Comment

• Hehe, eg huska enda da denne bilen kun skulle bli en vinterbil!
              Takk for sist, stig!

Comment

• no blir den sovidt kjørande på sommeren og
                "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Nåja. :P må no brukast litt om sommer`n men blir vel berre sige rundt med den.:P den skal no vere kjørbar, tenk vis ikkje biltilsynet hadde vert so trangsynte (drømmer seg bort)

men men har vert en tur på verksted i dag/natt og. eg so skulle egentli vere heime å slappe av med dama, men so fekk eg lov å ta turen, trur eg må ta en dag fri frå verksted å jobb å vere heime med ho. er jo aldri heime lenger synst litt synd i ho.
                  vist eg holder på sånn i et par år regner eg med ho forsvinner og det vil jo eg ikkje

sveist på flens luft opp til turbo

mye sveis å banking

her skal slangen på.

begynner å ligne på noe her og, men fremdeles mye kapping og svesing igjen endå

heiv motor nedi igjen for endå meir tilpassning med ting og tang.

eg ser no heldigvis fram gang på detta, er mange dager til med sveis iallefall før sandblåsing

Comment

• Satan som du styrer på blir nice dette
                    MVH, Øivind Sandvik
                    sigpic
                    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• må vel prøve å styre på litt mange veker tapt med å ha vert sjuk :P men men har funne ut at eg ikkje likte manifoilden eg har laga so har fått tak i rør me mye tjukkere gods so eg skal bygge ny

er viktig å gjere en jobb minst 2 ganger vuderer å kjøpe en turbo med innebygd wastegate. men får se ka penger strekker til. alt for mye utgifter til å drive en sånn dyr hobby :P

Comment

• får vel legge til noen bilder av det eg holder på med fortida på verksted. Sander sin bil må hjelpe han litt å prøve å lære han litt korleis ting skal vere då han aldri har vert med på å lakkere en bil før (untatt å slipe mye på mazda, glassfiber sliping )

har begynt so smått på dørsidene til sprinteren eg skal bygge i. i morra skal eg ta fri frå sander sin bil for han eg skal bygge anlegget i sprinteren til skal få dempa dørene og få "riktig" vinkling på høgtalarane.

er lite som blir gjort med mazda`n men eg har god tid har en plan om at rundt i mai tider skal motor rom vere ferdig sparkla å grunna.

uff so mye små bulker det var på detta karroseriet. mye stein sprut + diverese.

noe sliping over alt

noe sliping gjenstår no men tar form etterkvert.. først mørk fyller og lys etter på. er ikkje lenge igjen
                        til base`n no

blir veldig stilt på forumet når eg ikkje holder på med mine egnebiler, men eg er som regel full sving med noe .
                        Last edited by bassdal; 31-03-2010, 04:48.

Comment

• Ser bra ut ja Her går det vel noen timer med sliping og sparkling tenker jeg Hvilken farge blir det på denne bilen?

Comment

• begynner å ligne på noe trur han vil ha lys sølvgrå. er berre å komme med fargetips til han. men eg trur det blir fint,

Comment

• Heftig prosjekt! Her snakker vi ikke bare bilstereobygging, men rett og slett bilbygging!
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Sett igjennom alle sidene dine nå, ser bra ut... PLUS i boka fra meg

Står på første siden at du skal ha inn 6x 15" i bilen og 4x 6,5" i dørene blir det ferdig til sommeren da?? lykke til
                                Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Working...
                                X