Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• blir 4 lag med glassfiber + støypeplass å litt demping = skuddskikkert

pappen er kun der for å vise han korleis det blir. det blir bygd i litt mdf. kryssfiner/glassfiber.

Comment

• Tja har fått gjort litt meir med bilen. endte opp med at eg måtte lage alt i papp og støype = MYE Arbeid for å få det likt. mangel på plate osv og orka ikkje å kjøre fram å til bake. men men den blir vel ferdig over helga er noen timer med sparkling å pussing ja.

tok å filma litt frå arbeidsbilen eg kjører i. funker heilt greit i en arb.bil .

detter ei avis på gulvet er det alltid like kjekt å rydde igjen.

Comment

• er ikkje stille på verkstedet om dagane nei

prosjekt saab: sparkling å pussing . vi mangler vinyl som ikkje kommer før onsdag og bilen skal på treff torsdag laaaaang dag blir det ja

prosjekt integra:
        Måtte låne batteria frå mazda`n mine kommer ikkje før om en mnd.

so hadde dei kilt seg so elefanten måtte til. må fjerne noe demping her ja.

prøving av batteri i fronten x 2 har til sammen 3 vifter 2 som blåser ei som suger.

plutseleg såg det sånn ut.

total riving ,)
        [IMG]http://i149.photobucket.com/albums/s60/bassdal/32237_10150201210870401_874700400_1.jpg
        [/IMG]

her skal det lagest plass til dynamoen nedi. på 300amp + stk orginal som er modifisert til 180amp
        planen var å ha 2 stk på 300 + 180ampen men er ikkje plass.

batteri: til sammen 4stk. kanskje 5.

det vart alt for no på verkstedet igjen

Comment

• har vert en lang dag i dag og

fått pusla på med saaben litt. kommer bilder av det i morra.

(side deksla skal han som eiger bilen til å vere so heldig å få pusse sjøl,
          då eg egentli ikkje hadde tid til å ta denna bilen for eg skulle holde på med min
          so må no han få gjere noe sjøl. Verste jobben alså .

men men vi har no pusla litt på med min bil og.
          John som har fått den store æra å ødlegge bagasjerommet . stor takk til john som alltid

Tomt igjen

noe kabel rot.

so har eg tusla på litt i motorrommet. var ikkje lett å få denna dynamoen til å bli rett nei. vart noen timer her,
          rammekonstruksjon i 20 * 20mm.

batteria. (det har ca 5mm klaring til frontfanger) mye av å på med frontfanger

som en ser er det masse rare vinkler på stålet ja. . men en må begynne en plass ser nok annerledes ut i morra

eg vil ha mest mulig vekt fram i bilen. so 80kg. der hjelper på. den er en smule ekkel å kjøre vert litt baktung håper på å kompansere med vekta denna gangen eg bygger

Comment

• Ringer deg når eg skal ha starthjelp! hehe
            Men er ikkje den bilen tung i alle retninger no? korleis e den å bremse med i høg fart for eksempel?
            Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Comment

• å bremse ned å sånt er no ikkje noe problem sånnleis, en må berre ha tunga beint i munnen. men no har no eg ikkje bygd bilen for å kjøre fort heller med. har ikkje råd til å bli tatt av onkel bllå

Comment

• har ikkje råd?? ken som va "flink gutt" å hjalp statskassa her i helga då STIIG?
                "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• nettopp derfor har eg ikkje råd å kjøre fort har hjelpt statskassa alt for mye. so må vere veldig snill gutt på veien. sjøl om eg er det.
                  er alltid uheldig dei gangane eg har dårlegtid å trakker litt på skal selvfølgeli bli tatt . men men sånn er livet

Comment

• Kan vel sei at eg har jobba meg i hel i noen døgn i strekk no.(sov 3-4t på sofaen på pauserommet) godt å endeleg komme heim frå verksted å få sove før eg begynner på Integra`n i morra

onsdag kl 07.00 stod eg opp (først posten osv å litt forskjellig so verksted) ferdig fredag kl 01.00 bilen reiser på treff i dag

eg kunne ha blitt ferdig med saaben for lenge siden men siden vi mangla vinyl og sånt so stressa eg ikkje med den å jobba heller litt på min eigen bil.

først var det å få sveist ferdig ramma. grunna og lakka. kablinga var det som tok lengst tid.

ramma er vel ganske solid men er jammen meg noe vekt som skal på den og.

noe kabling gjenstår.

her har forsterkerane fått remote (kobla på rele som henger under ramma) lys på plass. festa med m4 med avstandstykker sånn at kretskortet ikkje har mulighet å komme ikontakt med stålet.

på plass i bilen er godt han som eiger bilen vart med å hjelpe å løfte den inni var noen kilo ja

jammen meg hadde eg kobla riktig?

på plass med butyl pølse

festa i 2 stk orignale hull der eg har fått på plass popmutter. m6.

festa bak i orginale hull m8

høytalerkabler kommer på samme side. prøver å bygge so ryddig som mulig. phono kabler går på samme måte på andre sida. har ikkje bilde.

puss puss side deksla var det eiger sjøl om pussa vart noen timer på meg og på dei på grunn av tilpassning mot orignale deksler osv.

Æsj hadde bomma litt so på med sparkel til det var bra

blir vaska i morra når eg skal av å få justert inn bilen har kun grovjustert no men er storfornøgd med trøkket iallefall

mye støv her men blir ordna

passform.

Høgdepunktet mitt i veka var lader`n til integra`n 100amp powermaster
                    Last edited by bassdal; 28-05-2010, 02:46.

Comment

• ring meg når du står opp
                      "Slaven" til Mr.bassdal

Comment

• Det der er ikke bygging...

Det er kunst! Helt rått Stig!
                        Mvh Werner Harstad

Comment

• Det der ble fett! Når jeg noen gang skal endre i bagasjen på civicen, så må det bli å bygge med skikkelig ramme og sånt! Virker skikkelig solid dette, hadde vært morro med en liten filmsnutt her!
                          Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
                          91 ED3 Civic Low'n Slow
                          Roar M. Stene
                          Dj-androctonus @ Soundcloud.com

Comment

• berniebp: tusen takk vart ganske fornøgd med resultatet. er 2 - 3 lim bobler i vinylen som eg skal ta oppigjen. har ikkje venta lenge nok når eg har limt på dei plassane kanskje kem veit for lite lim et eller anna men det ordner eg

men no reiser bilen på treff. etter mange timer med justering i dag. begynner det å låte bra men eg vil ta å se på dørene hans en dag. føler det ikkje er nok trøkk i bassen der.

subben spiller temmeleg rått han må nok dempe endå litt meir i bakluka si er noe ting som skramler og sånt vil vi ikkje ha noe av
                            for dei som trur eg kun har bass ører so har eg alså ikkje det er meget glad i fin å fyldig lyd (men eg elsker å spille høgt )
                            (har f.eks. Dynabel Euforia i leiligheta dei låter vannvittig fint..)

her har eiger fått vaska som sagt dei små tinga med bobler i limen skal eg ordne.

no har eg fått henta meg ca 20m. 50mm2. + ca 30meter i frå før av.
                            so i dag so skal gjerast på verksted er:
                            rydde på verkstedet
                            sveise ferdig batteri opplegget få prima å lakka. + dynamofestet.
                            å få rydda innvendig i bilen å tatt mål på litt ting og tang. å skal hente plater i morra. so i helga blir det mange timer ja

Comment

• Det der ble meget bra som alltid Skjønner ikke hvor du henter all energien fra.Tror aldri jeg har sett noen med mer arbeidslyst jeg

Comment

• Alt ser meget digg ut.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X