Announcement

Collapse
No announcement yet.

bassdal: show mx-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tusen takk nok en gang. arbeidlyst kommer av å prøve å få ting til. og kanskje rett å slett at eg elsker? alt som har med ombygging av biler å gjer? har som eg har sagt før veldig lyst å begynne i ei bedrift der dei som virkeleg kan detta og lære endå meir. eller starte for meg sjøl men veldig langt dit endå.

genexxa: har holdt på siden eg var 9år.
    eg fekk en gammel bilradio av pappa. han kobla den opp på rommet mitt.. med bilbatteri og styr å vesen.
    so vart det mye hushøgtalere cervin vega for det meste. (laga noen høgtalere sjøl og laga noen sub kasser og sånn fortsatte det
    til eg fekk moped. zr-chopper med kassettspiller og 6,5"

bygde en ascona b. skamsenka 120mm bygde på den frå eg var 16 til eg var 18. knuste den.(skikkeleg gal mann bakrattet på den tida + noen år til.burde vert bure inna for den kjøringa eg holdt på med då. var rett å slett villmann. ) har selfølgeleg ikkje bilde av den men sånn som eg hugser den so var den meget feit på den tida.

det som var komisk då. var at menst eg bygde den bilen hadde eg ikkje bilforsterker. men subber hadde eg. bygde kasse og styrte på. husforsterker å skjøteledning. å burna fram å tilbake i garasjen på full guffe med "anlegget" trur han far var meget oppgitt over meg. kjøpte min første bilforsterker når eg var 17år. og sånn fortsatte det.

hadde mange 5000kr biler som eg pelma i anlegg i. integra`n var den første dyre bilen eg kjøpte og den einaste.
    mazda`n = fekk eg "gratis" eg retta å lakka fronten på en bil.

kor eg har lært alt er pappa`n hjelpte meg mye med ascona b`n stereobygginga = bilstereoforumet!

sånn det var mi livshistorie.

koffor ikkje oppdatering med bilder no?

fordi eg glømte lommeboka mi i førde og kom påverkstedet å skulle kjøpe meg røyk
    og ingen lommebok og jobber ikkje uten røyk so handla inn en god film og noe snop og tok en kveld heime.
    har ikkje slappa av heime på ca 1mnd, utenom når eg lager meg noe mat oppdaterer på forumet og sover.
    har ikkje hatt tid til å slappa skikkeleg av
    om ca1mnd til so er det fyll og morro so gjelder. då er det avslapping å nyte musikk øl å gatebil treff

Comment

• Sykt sykt sykt sykt sykt sykt sykt!

Har ikke ord på kvalitet og ståpåvilje jeg.
      Også at du klarer så lange intervaller med så lite søvn?

Blir vel kanskje en livsstil det og etterhvert

Originally posted by bassdal View Post

koffor ikkje oppdatering med bilder no?

fordi eg glømte lommeboka mi i førde og kom påverkstedet å skulle kjøpe meg røyk
      og ingen lommebok og jobber ikkje uten røyk so handla inn en god film og noe snop og tok en kveld heime.
      har ikkje slappa av heime på ca 1mnd, utenom når eg lager meg noe mat oppdaterer på forumet og sover.
      har ikkje hatt tid til å slappa skikkeleg av
      om ca1mnd til so er det fyll og morro so gjelder. då er det avslapping å nyte musikk øl å gatebil treff
      Akkurat dette er vel noe du trenger nå, man må ta litt vare på kropp og sjel også vettu

Men dog, ser fram til neste oppdatering også
      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

• Genexxa: er begynt å dra på åra ja 27.

J.T Tusen takk er ikkje bra å holde på sånn so eg gjer en kan fort gå på smell. har prøvd det et par ganger . men når eg er ferdig med bilen so blir det mye søvn. er sånn eg har gjort det kver gang

blitt en lang dag i dag og men lite mekking

vert av å henta meg 3 mdf plater å 30m med stål. kabler å ditt å datt handle runde må til.
        rydding av verksted å diskutering med ice audio på grunn av transportstreik å korleis vi skulle gjere det med alt utstyret.

fekk et bilde av eiger av saab i dag. det hjalp litt på humøret mitt. 1plass

renska ferdig innvendig og begynt på kabel legging. på grunn av at eg SKAL få plass til endå en dynamo seinare i vinter (shining av motorrommet som står på tur då) so trenger eg 3 * 50mm2. er trossalt 780amp lading .

såg litt mørkare på livet i dag når taket skal modifiserast der og men men eg har ca 3 - 4 veker på meg. kun ei friveke frå jobben

måtte hive opp endå litt meir på veggane i lokalet kabelrullane vart fort tomme

det kommer til å bli bygd vegg. forsterkere i bakruta. satser på fin finnish?
        Last edited by bassdal; 30-05-2010, 02:45.

Comment

• Ai ai ai, det hjelper på når du vet at du har vært med å bygget noe som tar 1.premier!

Men hobby? Dette er vel litt mer enn en hobby vel?
          Vet du har lyst til å leve av det, og om hvert oppdrag du tar på deg blir like bra som det du har levert her, så tror jeg ikke det skulle være så store umulighetene for at det skal gå an

Stå på!
          2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

• tusen takk nok en gang men er kanskje so sta med meg sjøl har eg lovd noen at eg blir ferdig so prøver eg på det. men noe norges råeste bygg/bygger osv det er berre tull.. eg prøver meg kun fram er ikkje so redd for å prøve noe nytt men som eg har sagt før forumet her er det eg har lært mye av.

eg har kanskje av og til noen ville ider`r f.eks å sveise om taket i en bil.. (er å ødleggebilen det) normale folk prøver å ungå sånt. (totalt umuleg å få solgt en bil der alt er modifisert)

har prøvd å gjort noe i dag og.

sveisa noe rust eg fant

først fått på litt vidunderstoff. maling og limfjerner ( var mye kontakt lim på dessa.)

etter en times tid:

montert coilovers bak (har framme) (skal stille den høgre opp. senka den max med en gang:P )

har ikkje so lyst å få sota rutene på bilen men det ser ut so eg må det .(uff endå meir peng ut vinudet )
            måtte prøve med litt vinyl på sideplata å korleis det såg ut . og det såg IKKJE bra ut .

snekra sammen bassporten. uff alt for stor i forhold til liten bil.

so kom john innom verkstedet å vi begynte litt på kassa. vart mye tenking i dag. korleis få plass til å sitte godt en port som er alt for stor:P og 6 * 12" i vegg.

som sagt dårleg med plass. vi skal trossalt sitte godt å det skal se litt fancy ut vi finner nok på noe til slutt
            æsj. går alt for mye tid til tenking å prøving

Comment

• Ser ikke feil ut det der. Digg å få bort sånt dritt (rusten altså). Men hva skjer med rumpa på bilen?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Bare å klaske på litt mattsvart spray på innsida av ruta om du vil få unnagjort fort
                Men når du bygger bassvegg må du bygge kassa litt annerledes enn ellers mtp tuning og størrelse Send gjerne pm om det er noe du lurer på
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• takethetime: er kjedeleg å finne rust når eg trudde bilen var rustfri. (rust å rust. var vel to plater so hadde gått i fra kverandre so hadde det blitt noen få rust flekker so måtte vekk)

rompa å front på bilen er sendt til plastsveising. sparkling å lakk. panser framskjerm skal takest då det hoppa ei russejente på panseret :P og full polering å shining av bilen rett før eg reiser til rudskogen (3 - 6 juli er planen den skal få
                  shininga.)

no vart det toning av ruter på bilen. (mellomsotinga) side rutene bak skal eg ta sjøl (prøve iallefall.) for bilen er ikkje kjørbar å dei som skal tone dei andre rutene på bilen er ikkje heilt gira på å kjøre 1,5t. for å tone 2 små ruter. :P vil ikkje koste på detta men utsende på bilen teller mye for meg, å pelme på noe heilt svart film på 2 side ruter å ha ingen ting anna blir for dumt.

Hifonic: du har PM
                  Last edited by bassdal; 31-05-2010, 17:21.

Comment

• Originally posted by bassdal View Post
                    takethetime: er kjedeleg å finne rust når eg trudde bilen var rustfri. (rust å rust. var vel to plater so hadde gått i fra kverandre so hadde det blitt noen få rust flekker so måtte vekk)

rompa å front på bilen er sendt til plastsveising. sparkling å lakk. panser framskjerm skal takest då det hoppa ei russejente på panseret :P og full polering å shining av bilen rett før eg reiser til rudskogen (3 - 6 juli er planen den skal få
                    shininga.)
                    Okei, skjønner at det er ergelig! Så du gjør ikke aaalt selv altså?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• eg tar ikkje utsende på bilen sjøl no nei eg begynner for fult å jobbe 1juli en som går ut pappa perm å skal jobbe heile tida har eg hørt rykter om. og har vel nok å henge fingrane i kun innvendig i bilen

Comment

• Uff er blitt gjort alt for lite på bilen. jobbing om natta å skal prøve å sove litt på dagtid mange runder rundt om å prøve å få ordna diverese ting å tang. bland anna heile anlegget mitt er i tyskland. (ta kontakt vist noen som er villig på hente varer, har ikkje lyst å kjøre dit ned sjøl å hente varer.) uff. ser ikkje fram til 16t arbeidsdag i dag samme i helga blir alt for lite mekking.

Comment

• hva slags subbere og forsterkere skal du bruke i hondan nå?
                          bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

• Forsterkere 3*gz6500
                            6*12" gz limted men dei er enda ikkje ferdig produsert. Nuclear 12spl. Blir kanskje brukt vi venter på svar av gz.
                            Er dårlege greier å sitte på forum med mobil:-P

Comment

• vert alt for mye jobbing men fekk en til å kjøre for meg i natt og i morranatt so .. får sove noen timer no å har heile dagen i morra å natta. so då regner eg med eg skal få gjort mye planen min er å bli ferdig med kassa i helga. er ganske omfattande kasse då bilen har alle mulige former.

bygd ny port i dag. håper teorien til jonas? skal virke ? noen som har formeininger om det detta ikkje skal gå?
                              dybde på port før 45cm. no 40topp - 55cm nede.

begynt på batterikassa.

Comment

• Ser bra ut dette stig! fikk lurt nedi dynamoen ja ser jeg.... gikk greit å tyde koblingsskjemaet jeg sendte el?
                                sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
                                Web :www.ulvundsbilstereo.no
                                Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

Comment

Working...
                                X